Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσες εργάσιμες ημέρες χάνουν στο μποτιλιάρισμα οι Αθηναίοι;

Ελλάδα 18:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(112) "Πόσες εργάσιμες ημέρες χάνουν στο μποτιλιάρισμα οι Αθηναίοι;"
    

Πόσες εργάσιμες ημέρες χάνουν στο μποτιλιάρισμα οι Αθηναίοι;

ΝΕΑ

Το κυκλοφοριακό, που μετατρέπεται σε κρίση με οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο, αναζητά λύσεις μέσα από κρίσιμες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο.

Advertisement
Advertisement

Η καθημερινότητα των Αθηναίων στους δρόμους έχει μετατραπεί σε αγώνα υπομονής. Το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, οι οδηγοί έχασαν 111 ώρες μέσα σε μποτιλιάρισμα, χρόνος που ισοδυναμεί με επτά εργάσιμες ημέρες. Η εικόνα είναι χαρακτηριστική: για κάθε 10 χιλιόμετρα χρειάζονται τουλάχιστον 30 λεπτά.

Η αύξηση του κυκλοφοριακού φορτίου είναι διαρκής. Μόνο το 2024, περίπου 120.000 νέα οχήματα προστέθηκαν στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο, ενώ οι μετακινήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 15%-20% έως το 2030. Στην Αττική οδό, η κίνηση έχει ήδη αυξηθεί κατά 9,5% σε σχέση με το 2023, με τις προβλέψεις να δείχνουν άνοδο έως και 55% μέχρι το 2050.

Οι συνέπειες είναι ορατές και οικονομικά: στον Κηφισό χάνονται κάθε χρόνο εκατομμύρια ώρες, που αντιστοιχούν σε ζημιά 180 έως 200 εκατ. ευρώ. Η εικόνα επιβαρύνεται από τα 3,5 εκατομμύρια οχήματα, τις 720.000 μοτοσικλέτες και τα 14.000 ταξί που κινούνται καθημερινά στην Αττική.

Οι τρεις παρεμβάσεις-ανάσα

Advertisement
Advertisement

Το υπουργείο Υποδομών έχει βάλει σε προτεραιότητα τρία έργα που μπορούν να ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό:

Μεταμόρφωση: αλλαγές στον κόμβο όπου ενώνονται οι ροές από Αεροδρόμιο και Ελευσίνα προς Λαμία, με στόχο μείωση συμφόρησης έως 50%.

Σκαραμαγκάς: δημιουργία νέου κόμβου και σύνδεση της δυτικής περιφερειακής Αιγάλεω με τη λεωφόρο Αθηνών, ώστε να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός από τα βαρέα οχήματα.

Advertisement

Ελευσίνα – Οινόφυτα: νέος αυτοκινητόδρομος που θα εκτρέψει το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανικής και βαριάς κυκλοφορίας εκτός Αττικής οδού και Κηφισού.

Το στοίχημα της δεκαετίας

Παρά τις κινήσεις αυτές, οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούν ότι μέχρι το 2030 η Αθήνα κινδυνεύει να ζήσει ακόμη πιο δύσκολες ημέρες στους δρόμους, αφού τα περισσότερα μεγάλα έργα θα ολοκληρωθούν μετά το 2030. Η πιο άμεση λύση θεωρείται η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με πιο πυκνά δρομολόγια και εκσυγχρονισμό του δικτύου.

Advertisement

Το κυκλοφοριακό της Αττικής μοιάζει με «καζάνι που βράζει». Αν τα έργα και οι παρεμβάσεις δεν προχωρήσουν με ταχύτητα, η απώλεια χρόνου και παραγωγικότητας θα συνεχίσει να βαραίνει όχι μόνο την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και την οικονομία ολόκληρης της χώρας.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ηλεκτρικό από 3.900 ευρώ: Έρχονται επιδοτήσεις-σοκ

Νέο Toyota Hilux: Ο βασιλιάς των pick-up επιστρέφει

Η Mitsubishi σταματά την πώληση του Colt στην Ευρώπη