Πόσα χρήματα παίρνουν οι υπάλληλοι της Tesla στην Ελλάδα;
ΝΕΑ
Για πολλούς, η προοπτική να δουλέψουν σε μια από τις πιο καινοτόμες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη μοιάζει με dream job. Είναι όμως έτσι στην πράξη ή μήπως πρόκειται περισσότερο για έναν μύθο, όταν μιλάμε για τις αποδοχές;
Η αμερικανική εταιρεία έχει αναπτύξει παρουσία και στη χώρα μας, με συνεργεία, service center αλλά και ρόλους γραφείου. Οι μισθοί όμως δεν θυμίζουν αμερικανικά standards, ούτε καν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, και αυτό έχει δημιουργήσει σημαντικές εντάσεις στο εσωτερικό της εταιρείας.
WHAT CAR
Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μας έχουν αναφέρει τις αποδοχές των μηχανικών της Tesla ξεκινούν από περίπου 1.200 ευρώ τον μήνα, με δυνατότητα ανόδου προς τα 1.500 ευρώ. Σημειώνεται ότι οι αντίστοιχες αμοιβές σε άλλες ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες, για την εξειδικευμένη θέση των μηχανικών, ξεπερνούν τα 2.000 ευρώ. Βέβαια, η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεπάγεται μικρότερο όγκο εργασιών σε σχέση με τα οχήματα που διαθέτουν συμβατικούς κινητήρες.
Σε ορισμένες περιπτώσεις το πακέτο της Tesla περιλαμβάνει μετοχές της εταιρείας (RSUs), όμως οι καθαρές αποδοχές παραμένουν χαμηλές για τον απαιτητικό φόρτο εργασίας και τις βάρδιες. Οι μαθητευόμενοι μηχανικοί κινούνται χαμηλότερα, ενώ οι «κανονικοί», πλήρως εκπαιδευμένοι τεχνικοί ξεκινούν από το όριο των 1.200 ευρώ.
Ακόμα πιο πιεστική είναι η εικόνα για τους εργαζόμενους γραφείου. Εκεί οι μισθοί κυμαίνονται από 900 έως 1.100 ευρώ μηνιαίως, ποσά που δύσκολα θεωρούνται ελκυστικά για ένα διεθνές brand τέτοιου μεγέθους. Η διαφορά με αντίστοιχες θέσεις σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές είναι χαοτική: στην κεντρική Ευρώπη, οι ίδιοι ρόλοι προσφέρουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα, ενώ στη Σκανδιναβία τα ποσά ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο.

Όπως τονίζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι μισθοί δεν καθορίζονται από την ελληνική αγορά ή από τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις, αλλά απευθείας από την Tesla. Το μοντέλο είναι «ενιαίο», με τη διοίκηση να ορίζει τα επίπεδα αποδοχών για κάθε χώρα. Έτσι, οι αμοιβές στην Ελλάδα παραμένουν χαμηλές, με αποτέλεσμα αρκετοί εργαζόμενοι να αποχωρούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες.
Η πραγματικότητα αυτή δημιουργεί ένα παράδοξο: από τη μία, η Tesla προσελκύει το ενδιαφέρον νέων μηχανικών που θέλουν να εκπαιδευτούν σε τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων και να αποκτήσουν εμπειρία σε ένα παγκόσμιο brand. Από την άλλη, οι χαμηλές αποδοχές δυσκολεύουν τη διατήρηση προσωπικού, σε μια αγορά όπου το κόστος ζωής στην Αθήνα έχει αυξηθεί δραματικά.
Η Tesla στην Ευρώπη…
… πληρώνει «πολυώροφα» και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Οι αποδοχές αλλάζουν δραματικά ανά ρόλο, χώρα και βαθμίδα εμπειρίας, ενώ στο πακέτο μπαίνουν εταιρικές μετοχές και βάρδιες που ανεβάζουν το τελικό ποσό. Η εικόνα μισθοδοσίας δείχνει μια κλίμακα με τέσσερις βασικές ζώνες.
Στη Γερμανία, όπου λειτουργεί το Gigafactory Berlin-Brandenburg, οι μισθοί παραγωγής κινούνται στην «καρδιά» της ευρωπαϊκής κλίμακας. Η αρχική βάση διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια σε επίπεδα που για την αγορά του Βρανδεμβούργου θεωρούνται ανταγωνιστικά, ενώ το 2024 εφαρμόστηκε επιπλέον αύξηση. Στην πράξη, ένας εργαζόμενος γραμμής με πλήρες ωράριο και βάρδιες βλέπει μεικτές ετήσιες αποδοχές που αντιστοιχούν σε τυπικά μεσαία γερμανικά εισοδήματα, με το καθαρό «στην τσέπη» να ανεβαίνει όταν μπαίνουν προσαυξήσεις νυχτερινών και σαββατοκύριακων. Σε φόρουμ Γερμανών εργαζομένων επαναλαμβάνονται δύο σταθερές: σφιχτό work-pace και αποζημιώσεις που δεν ακολουθούν συλλογικές συμβάσεις τύπου IG Metall, αλλά βελτιώνονται σταδιακά με εσωτερικές αυξήσεις και πρόσθετα.
Στη Βρετανία, τα καταστήματα και τα service centers δίνουν καθαρή εικόνα για ρόλους «πρώτης γραμμής». Ένας Sales Advisor στο Λονδίνο κινείται στην περιοχή των χαμηλομεσαίων αμοιβών για τη μηχανή λιανικής της πόλης, με bonus/προμήθειες να κάνουν τη διαφορά σε καλές περιόδους ζήτησης. Οι τεχνικοί συνεργείου με εμπειρία τριετίας-πενταετίας φτάνουν σε μεικτές ετήσιες αποδοχές που θεωρούνται «άνετες» για μηχανικούς EV στην αγγλική περιφέρεια, ενώ στο Λονδίνο συχνά ζητούνται υψηλότερα λόγω κόστους ζωής. Το εύρος μεγαλώνει με πιστοποιήσεις υψηλής τάσης και ρόλους team lead.
Στη Σκανδιναβία, όπου το after-sales EV είναι ώριμο, οι τεχνικοί υπηρεσιών κινούνται σε αισθητά υψηλότερα επίπεδα έναντι της κεντρικής Ευρώπης. Η Νορβηγία αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: οι ετήσιες μεικτές αποδοχές για service technicians βρίσκονται στη «μεσαία βαθμίδα» της νορβηγικής αγοράς, με υπερωρίες και βάρδιες να φουσκώνουν το τελικό νούμερο. Εκεί, ο συντελεστής φόρου και το υψηλό κόστος ζωής «ροκανίζουν» μέρος του ονομαστικού ποσού, αλλά η καθαρή αγοραστική δύναμη παραμένει από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη για τεχνικούς EV.
Στους ρόλους μηχανικών γραφείου—software, hardware, mechanical—οι ευρωπαϊκές αποδοχές της Tesla ταιριάζουν στις «βαθμίδες» της διεθνούς αγοράς τεχνολογίας. Ένας mid-level software engineer στο Βερολίνο παίζει γύρω από το κλασικό εύρος της πόλης για πολυεθνικές τεχνολογίας, με σύνολο αποδοχών που ανεβαίνει μέσω RSUs. Οι senior τίτλοι μετακινούν το πακέτο αισθητά ψηλότερα, αλλά συνοδεύονται—όπως καταγράφεται στα fora—από εντατικό ρυθμό και στόχους παραγωγής/παραδοτέων.
Τι σημαίνει «μέσος όρος» στην Ευρώπη της Tesla; Δεν υπάρχει ενιαίος αριθμός που να έχει νόημα, γιατί άλλο παραγωγή, άλλο τεχνικοί service, άλλο πωλήσεις, άλλο R&D. Αν όμως εστιάσουμε στους τρεις πιο πολυπληθείς τομείς (παραγωγή, τεχνικοί, πωλήσεις), η εικόνα που προκύπτει από καταγραφές εργαζομένων και πλατφόρμες είναι ότι οι ετήσιες μεικτές αποδοχές κινούνται περίπου από τα μέσα-20s χιλιάδες ευρώ έως περίπου τα μέσα-40s χιλιάδες ευρώ στην κεντρική/δυτική Ευρώπη, με τις βόρειες αγορές να ανοίγουν το πάνω άκρο του εύρους λόγω κόστους ζωής και προσαυξήσεων. Σε καθαρή μηνιαία βάση, αυτό μεταφράζεται συνήθως από 1.500 έως 2.400 ευρώ για τις «core» θέσεις πρώτης γραμμής, πάντα ανά χώρα, πόλη και βάρδιες. Για μηχανικούς λογισμικού/υλικού, τα συνολικά πακέτα είναι υψηλότερα, με mid-levels να κινούνται στο τυπικό εύρος των μεγάλων ευρωπαϊκών hubs και senior να ανεβαίνουν αισθητά με RSUs.
Το συμπέρασμα είναι σαφές. Ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη η Tesla προσφέρει μισθολογικά πακέτα που, έστω με τις ιδιαιτερότητές τους, θεωρούνται ανταγωνιστικά, στην Ελλάδα οι αμοιβές παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλές. Κι αυτός είναι ο βασικός λόγος που οι συχνές αποχωρήσεις έχουν γίνει καθημερινότητα για την εταιρεία στη χώρα μας…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Φωνή λαού: Οι φυσικοί διακόπτες νίκησαν!
Ιδού ποιο είναι πλέον το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στις κλοπές
Η Xiaomi «τρέχει» και απειλεί την Tesla