Πως θα μπορούσε να μειωθεί άμεσα η τιμή της βενζίνης;
ΝΕΑΠως θα μπορούσε να μειωθεί άμεσα η τιμή της βενζίνης;
ΝΕΑΗ τιμή της αμόλυβδης με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2,80 ευρώ το λίτρο στα αστικά κέντρα και να σκαρφαλώσει σαφώς πάνω από τα 3,0 ευρώ στα νησιά.
Και μάλιστα αυτό πρόκειται να συμβεί, αν συμβεί, σε μια φουλ τουριστική περίοδο και θα καταστήσει ακόμα πιο δύσκολες οικονομικά τις έτσι και αλλιώς ολιγοήμερες διακοπές των Ελλήνων.
WHAT CAR
Οι οποίοι θα πιεστούν ακόμα πιο πολύ μιας και οι αυξήσεις των καυσίμων συνεπάγονται ανατιμήσεις σε μια σειρά από προϊόντα, μεταξύ αυτών και πολλά είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και υπηρεσίες.
Υπό αυτό το πρίσμα η παρέμβαση όχι μόνο για τη συγκράτηση αλλά για την ουσιαστική μείωση των τιμών ανά λίτρο δείχνει κάτι παραπάνω από αναγκαία και απαραίτητη. Και η οποία μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά μόνο με τη μείωση των φόρων: του ΦΠΑ που είναι της τάξης του 24%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ).
Ο τελευταίος είναι σήμερα και για την αμόλυβδη 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ή 0,70 ευρώ το λίτρο (για το πετρέλαιο το αντίστοιχο ποσό είναι 410 ευρώ ανά 1.000 λίτρα), τιμή που δεν είναι μεν η πιο υψηλή στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά από τις υψηλότερες. Αντίστοιχα ο μέσος όρος είναι 560 ευρώ 1.000 λίτρα ή 0,56 στο λίτρο, που αν υιοθετηθεί στη χώρα μας θα σημαίνει αυτομάτως μια μείωση της τιμής του λίτρου στο πρατήριο κατά τουλάχιστον 0,17 ευρώ το λίτρο μιας και στον ΕΦΚ υποβάλλεται και ΦΠΑ.
Αν μάλιστα ο ΕΦΚ μειωθεί στην ελάχιστη δυνατή τιμή που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που είναι τα 360 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ή 0,36 ευρώ το λίτρο, τότε η μείωση θα προσεγγίζει τα 0,45 ευρώ. Κάτι που σημαίνει πως με τις τρέχουσες τιμές η τιμή του λίτρου θα διαμορφωνόταν περίπου από τα 1,85 έως τα 2,05 ευρώ στις πιο ακριβές περιοχές της χώρας και από τα 1,70 έως τα 1,85 ευρώ για τις πιο φτηνές.
Παράλληλη μείωση του ΦΠΑ, για πεπερασμένο χρονικό διάστημα όπως και αυτή του ΕΦΚ, θα συμπίεζε και άλλο τις τιμές και θα οδηγούσε στην αύξηση της ήδη μειωμένης κατανάλωσης. Γεγονός που θα βοηθούσε και τα κρατικά έσοδα, καθώς αν η κατανάλωση είναι χαμηλή και τα έσοδα είναι χαμηλά και ας είναι οι συντελεστές φορολόγησης υψηλότατοι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
EE: Οχι στη μείωση φόρων στα καύσιμα
Ενεργειακός πανικός στην Ελλάδα: Τα πουλάνε όσο, όσο
Νέο ενεργειακό σοκ: Εμφανίστηκε βακτήριο που «τρώει» τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ