Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς προχωρούν τα κρατικά προγράμματα «πράσινης» κινητικότητας;

Ελλάδα 21:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς προχωρούν τα κρατικά προγράμματα «πράσινης» κινητικότητας;

ΝΕΑ

Πώς προχωρούν τα κρατικά προγράμματα «πράσινης» κινητικότητας;

ΝΕΑ

Οι βασικοί πυλώνες για την επόμενη μέρα, το ζήτημα της χρηματοδότησης και τα κίνητρα στους πολίτες.

Advertisement
Advertisement

Στις δράσεις και στα μέτρα που λαμβάνονται, προκειμένου να υπάρξει ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αναφέρθηκε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας, στο Balkan Energy Forum που διεξάγεται στα Κοίλα Κοζάνης από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης) και την ΔΕΘ – HELEXPO.

Σε συνεργασία με τους βασικότερους εθνικούς, περιφερειακούς, θεσμικούς και επιχειρηματικούς φορείς, με στόχο την ανάδειξη των σημαντικότερων θεμάτων που αφορούν την ενεργειακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια συμμετοχής της σε θεματικό πάνελ με τίτλο «Πράσινη κινητικότητα: Ηλεκτροκίνηση, μπαταρίες και υδρογόνο», η κ. Αλεξοπούλου επικεντρώθηκε στη χρηματοδότηση τεσσάρων σχετικών κρατικών προγραμμάτων που βρίσκονται ή θα βρεθούν σε εξέλιξη το προσεχές διάστημα:

Advertisement
Advertisement

1. Στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που εισέρχεται στην τρίτη φάση και αφορά στην επιδότηση αγοράς νέων ηλεκτρικών οχημάτων, σκούτερ και ποδηλάτων από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Εντός των επομένων ημερών θα ανακοινωθούν τα ακριβή ποσά και η διαδικασία επιδότησης όσων ενταχθούν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

2. Στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», που δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες οδηγούς να αποκτήσουν ηλεκτρικό ταξί με ποσό επιδότησης κατ’ ελάχιστο 22.500 ευρώ.

3. Στο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» μέσω του οποίου επιδοτείται η εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει 5.472 δημόσια σημεία φόρτισης, ενώ ο αριθμός των κυκλοφορούντων ηλεκτρικών οχημάτων ανέρχεται σε 14.000.

Advertisement

4. Στο πρόγραμμα «e Astypalea», που επιδοτεί τους κατοίκους του νησιού με ποσά που φτάνουν μέχρι τις 12.000 ευρώ, για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Παράλληλα επεσήμανε πως ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία, που είναι αθόρυβα και δεν ρυπαίνουν το κέντρο των πόλεων.

Advertisement

Αναφορικά με το εάν συνδέεται η ηλεκτροκίνηση με την οδική ασφάλεια, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως: «Η σύννομη οδήγηση είναι και οικολογική. Τα σύγχρονα συστήματα ανάκτησης ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων εκπαιδεύουν το χρήστη προς αυτή την κατεύθυνση. Ο οδηγός μαθαίνει να οδηγεί πιο αργά, πιο αποδοτικά, πιο συνετά και με μεγαλύτερη ασφάλεια».

Σε σχέση με το εάν θα δούμε υδρογονοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα, δήλωσε ότι: «Ως Πολιτεία οφείλουμε να παρακολουθούμε την εξέλιξη της τεχνολογίας, που μας φέρνει πιο κοντά στο στόχο της απανθρακοποίησης, αλλά και της ελαχιστοποίησης των εκπομπών ρύπων. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε, όπου χρειάζεται, το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο για την ομαλή ανάπτυξη του δικτύου παραγωγής πράσινου υδρογόνου, αποθήκευσης και αξιοποίησής του. Την ίδια στιγμή καλούμαστε να ενημερώσουμε τους πολίτες για τα οφέλη αυτής της επένδυσης, να εκπαιδεύουμε τον κόσμο στην χρήση του και να διασφαλίσουμε ότι αυτή θα γίνει σύμφωνα με τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας».

Κατά την μετάβασή της στον χώρο του forum, η κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου είχε την ευκαιρία να δει ένα λεωφορείο υδρογόνου (Fuel Cell Electric Bus), που βρισκόταν στον χώρο της έκθεσης στο πλαίσιο του 3ου JIVE Roadshow. Η εν λόγω εκδήλωση διοργανώνεται από το Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας (CluBE), σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό έργο TRIERES, και υποστηρίζεται από την Hellenic Hydrogen και την Coral Gas. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει κάθε προσπάθεια ανάδειξης των εναλλακτικών καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον.

Advertisement