Πώς η Bosch ηγείται της αυτοκίνησης μέσω της Κίνας
ΝΕΑ
Οι περισσότεροι Κινέζοι κατασκευαστές αξιοποιούν τις κορυφαίες τεχνολογίες της Bosch, η οποία βλέπει την απήχησή της να αυξάνεται ραγδαία.
Ως η κορυφαία αγορά οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV), η Κίνα έχει αφοσιωθεί πολύ περισσότερο στις τεχνολογίες που διέπουν εντονότερα με τον καιρό τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα: όπως το λογισμικό, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, το brake-by-wire κ.ά.
WHAT CAR
Η Bosch πρωτοπορεί σε κάθε ένα από αυτά, καθώς αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προμηθευτές ηλεκτρονικών συστημάτων στον κόσμο, με πάρα πολλές τεχνολογίες της να χαρακτηρίζουν ορισμένα από τα πιο καινοτόμα οχήματα της παγκόσμιας αγοράς.

Ενδεικτικό του που οδεύει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, είναι το γεγονός πως η Bosch είδε πάνω από το 65% των παραγγελιών της πέρυσι να αφορούν σε τομείς ηλεκτροκίνησης και λογισμικού.
Καμία έκπληξη δεν πρέπει να προκαλεί πως η πλειονότητα αυτών προήλθε από κινεζικές εταιρείες. Οι οποίες συνεχίζουν εν έτει 2025 να θέτουν τα στάνταρ στις τεχνολογίες αυτοκινήτου, με το λογισμικό να αποτελεί σταδιακά πανάκεια για τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Η Bosch ανακοίνωσε πως πρόσφατα έλαβε την πρώτη παραγγελία για έναν σούπερ υπολογιστή, μέσω του οποίου θα δημιουργηθεί ένα πιλοτήριο με τεχνητή νοημοσύνη (AI Cockpit).

Η πανίσχυρη υπολογιστική μονάδα θα βασίζεται σε επεξεργαστή System on Chip (SoC). Χάρη στο AI Cockpit, ο οδηγός θα μπορεί να μιλάει με το όχημα με απόλυτα φυσικό τρόπο και να αλληλεπιδρά απρόσκοπτα μαζί του. Επιπλέον, θα ενσωματώνει διάφορα συστήματα όπως infotainment και υποβοήθησης σε ένα SoC.
Το θετικό για τους κατασκευαστές με αυτή τη νέα τεχνολογία θα είναι η εγκατάσταση πολλών συστημάτων σε μικρότερο χώρο, ενώ και η καλωδίωση θα είναι ευκολότερη. Αμφότερα συνεπάγονται χαμηλότερο κόστος.

Ένα άλλο πλεονέκτημά του θα είναι οι over-the-air ενημερώσεις λογισμικού που θα κρατούν το όχημα πάντα νέο και επίκαιρο. Η Bosch ανακοινώνει πως η παραγωγή αυτού του σούπερ υπολογιστή θα ξεκινήσει εντός του 2025, υπολογίζοντας πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει τοποθετηθεί σε εξαψήφιο αριθμό οχημάτων.
Σύμφωνα με την πολυεθνική εταιρεία τεχνολογιών, έχει λάβει παραγγελίες από κινεζικές εταιρείες και για το καινοτόμο σύστημα πέδησης brake-by-wire που έχει αναπτύξει.

Παράλληλα, ενημερώνει πως επειδή το λογισμικό καταλαμβάνει ολοένα και περισσότερο νευραλγικά μέρη του αυτοκινήτου, αναπτύσσει και steer-by-wire. Η κοινοπραξία Bosch Huayu Steering Systems έχει ήδη κερδίσει τρεις Κινέζους κατασκευαστές, με την παραγωγή του καινοτόμου συστήματος διεύθυνσης να έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Από άλλα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, η Bosch παρουσίασε στη Σαγκάη ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V, το οποίο είναι σχεδιασμένο για Software-Defined Vehicles. Με αυτό, το όχημα θα εφοδιάζεται με μία νέα γενιά ραντάρ και μία νέα κάμερα πολλαπλών λειτουργιών.
Η έναρξη της παραγωγής αυτού του συστήματος υπολογίζεται το 2026 και προορίζεται επίσης για την κινεζική αγορά.