Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Pirelli-Lamborghini: 50 χρόνια μαζί

Ελλάδα 17:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Pirelli-Lamborghini: 50 χρόνια μαζί

ΝΕΑ

Pirelli-Lamborghini: 50 χρόνια μαζί

ΝΕΑ

Ελαστικά της Pirelli φοράει η νέα Veneno, το υπέρ-αυτοκίνητο με το οποίο η Lamborghini γιόρτασε τα πενήντα της χρόνια. Μία διαδρομή που είχε την ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών ως σταθερό συνεργάτη. Μάλιστα, τα ελαστικά της ιταλίδας… δηλητήριο, φέρουν χαρακτηριστικό κόκκινο λογότυπο εμπνευσμένο από τα P Zero ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο μαγικό κόσμο της Formula 1. Τι προηγήθηκε όμως αυτές τις πέντε δεκαετίες; Η Pirelli μας κάνει ένα ταξίδι στο χρόνο, παρουσιάζοντάς τη βήμα-βήμα.

Advertisement
Advertisement

“Η συνεργασία των δύο πλευρών χρονολογείται από το 1963: τη χρονιά στην οποία ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι Ferruccio θέλησε να εφοδιάσει το πρώτο του αυτοκίνητο με ελαστικά. Αυτό ήταν το 350 GTV, που λανσαρίστηκε σαν πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο την ίδια χρονιά. Τόσο το συγκεκριμένο μοντέλο όσο και η έκδοση παραγωγής, με το σήμα 350 GT, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την επόμενη χρονιά χρησιμοποιούσε το Cinturato HS της Pirelli: δημιουργήθηκε τότε για σπορ αυτοκίνητα που μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα μέχρι 240χλμ/ωρα. Η ένδειξη HS σήμαινε ‘high speed’, δηλώνοντας την ικανότητα του ελαστικού να αντέξει τις σταθερά υψηλές ταχύτητες που παρήγαγαν τα υπεραυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960.

Εν τούτοις, το 1966 ήταν η χρονιά κατά την οποία η Lamborghini ενηλικιώθηκε με το λανσάρισμα της θρυλικής Miura. Ελαστικά για τη Miura προστέθηκαν στη γκάμα Pirelli το 1967 – μαζί με τον εξοπλισμό πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) των Lamborghini 350 GT και 400 GT – αλλά το τελευταίο μοντέλο ωφελήθηκε από τη νεότερη γενιά των ελαστικών Cinturato HS: το CN72, σε διάσταση 205 VR 15. Το νέο ελαστικό λανσάρισε ένα πιο προηγμένο σχέδιο πέλματος συγκριτικά με το κλασικό Cinturato, το CA67 – πιο αθόρυβο και πιο άνετο. Αυτό στη συνέχεια υιοθετήθηκε σαν εξοπλισμός πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) από όλες τις Lamborghini που ακολούθησαν, συμπεριλαμβανομένης της Espada του 1968.

Όταν μερικά χρόνια αργότερα η μάρκα από τη Σαντ’ Άγκατα ζήτησε ένα ανανεωμένο ελαστικό ‘Series 70’ για τη Miura με πολύ χαμηλότερο προφίλ για βελτιωμένο κράτημα, η Μιλανέζικη εταιρεία λανσάρισε το νέο Cinturato CN73 σε διάσταση 225/70 VR 15. Αυτό προετοίμασε το δρόμο για το ελαστικό χαμηλού προφίλ που θα κυκλοφορούσε σαν Pirelli P7, το οποίο επέλεξε η Lamborghini το 1971 σαν ΟΕ για το τελευταίο μοντέλο της: τη θρυλική Countach, που προσδιόρισε την έννοια του υπεραυτοκινήτου της δεκαετίας του ’70.
Η έκδοση Countach ‘Anniversary’ – που κυκλοφόρησε για να σηματοδοτήσει τα 25α γενέθλια της μάρκας – ήταν από τα πρώτα υπέρ-αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν τη νέα οικογένεια ελαστικών Pirelli P Zero.
Μεταξύ 1986 και 1988, η Lamborghini παρήγαγε το απόλυτο 4×4: την LM002. Γι’ αυτό τον προάγγελο της σύγχρονης γκάμας πολυτελών οχημάτων off-road, η Pirelli δημιούργησε τη σειρά Scorpion, με καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως η χρήση Kevlar στο σκελετό και μία νέα δομή run-flat.
Η LM002 έλαβε μέρος στο Ράλι Παρίσι – Ντακάρ 1988, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή η συνεργασία παραμένει πολύ ισχυρή ακόμα και σήμερα, με την Pirelli αποκλειστικό προμηθευτή του Super Trofeo Lamborghini Blancpain.

Advertisement
Advertisement

Το 1990, εμφανίστηκε στο προσκήνιο η Lamborghini Diablo. Κατασκευάστηκαν 3000 αυτοκίνητα αυτού του μοντέλου, όλα εφοδιασμένα με ελαστικά της ιταλικής μάρκς, ενώ στις αρχές του νέου αιώνα κυκλοφόρησαν οι Murcielago (2002) και Gallardo (2003) – και οι δύο χρησιμοποιούσαν P Zero Rosso.
Μία Lamborghini Diablo έπαιξε στην ταινία ‘Mission Zero’ της Pirelli το 2007, όπου πρωταγωνιστούσε η Χολιγουντιανή σταρ Uma Thurman, ενώ η Diablo ήταν και πάλι αυτή που λανσάρισε το Winter Sottozero II της Pirelli το 2008, με μία θεαματική επίδειξη στο χιόνι στο Ζερμάτ”.