Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποιος ήταν ο δημιουργός των Ferrari F40 και Bugatti EB 110; (+video)

Ελλάδα 23:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος ήταν ο δημιουργός των Ferrari F40 και Bugatti EB 110; (+video)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποιος ήταν ο δημιουργός των Ferrari F40 και Bugatti EB 110; (+video)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο Enzo Ferrari ή ο Romano Artioli μπορεί να ήταν αυτοί που είχαν την έμπνευση των μοντέλων της Ferrari ή της Bugatti. Όμως πίσω από τα δύο μοντέλα ορόσημο ήταν ένας μηχανικός: Ο Nicola Materazzi.

Advertisement
Advertisement

Ο πρωταγωνιστής μιας μακρινής εποχής, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών.

Για τους νεώτερους δείχνει μακρινό και παλιό, όσο οι αφίσες, που κοσμούσαν τον τοίχο των εφηβικών μας χρόνων. Ένα μουσικό συγκρότημα, μία ηθοποιός, μία ομάδα και δίπλα μία Ferrari F40.

Το όνειρο για το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο της εποχής. «Γεννήθηκε» το 1987 και μόλις τελείωσε η παραγωγή της, το 1991, εμφανίστηκε το επόμενο καλύτερο σπορ αυτοκίνητο η Bugatti EB 110.

Advertisement
Advertisement

Πίσω και από τα δύο οχήματα ήταν το μυαλό του Nicola Materazzi. Ο μηχανικός, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών. Όσο έζησε δημιούργησε αυτοκίνητα, που σημάδεψαν ανεξίτηλα την εποχή τους και την εποχή μας.

Γεννημένος στο Caselle, κοντά στη Νάπολη, το 1939, o Nicola Materazzi, ήταν καθηγητής στο πανεπιστήμιο της πόλης πριν εγκαταλείψει τον ακαδημαϊκό χώρο, μέσα στις εντάσεις των Πανεπιστημίων της εποχής. Ξεκίνησε την καριέρα του στη Lancia όπου ακολούθησε την ανάπτυξη ενός ειδικού αυτοκινήτου: Της Lancia Stratos. Ο Materazzi επικεντρώνεται στα συστήματα turbo και εργάζεται στην Stratos του Group 5.

Γύρω στα τέλη του 1979, πέρασε στην Abarth και στη συνέχεια στην Osella Corse του Enzo Osella. Εκεί έκανε για τον σχεδιασμό των μονοθέσιων Formula 2 και Formula 1. Επόμενος σταθμός το Μαρανέλο. Εκεί ο Materazzi δημιούργησε τον κινητήρα για το μονοθέσιο 126C F1 του 1981 και γενικά έβαλε τη Scuderia στην πορεία της προς την επιτυχία με τους τίτλους κατασκευαστών F1 το 1982 και το ’83.

Advertisement

Πάνω από όλα όμως ήταν ο πατέρας της Ferrari 288 GTO, της Testarossa και της F40. Για την τελευταία, σχεδίασε τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και πολλά άλλα μηχανικά μέρη αλλά και επέβλεψε όλο το project από την αρχή ως το τέλος . Οι επιδόσεις της F40 εξακολουθούν να είναι κορυφαίες σήμερα, περισσότερες από τρεις δεκαετίες αργότερα: 324 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1” από έναν εξαιρετικό V8 twin-turbo 2.936 κ.εκ. Η φιλοσοφία σχεδιασμού της F40 ήταν βασισμένη στην ελαχιστοποίηση του βάρους . Χάρη στην εκτεταμένη χρήση πλαστικού και Kevlar, η πρώτη F40 σταμάτησε τη ζυγαριά στα 1.100 κιλά.

Advertisement

Τελευταία Επιτυχία: Η Bugatti EB 110

Μετά την Ferrari στα τέλη του ’87, ο Materazzi δέχεται την πρόταση του Claudio Castiglioni, CEO της Cagiva και δοκίμασε τις ικανότητές του στους δύο τροχούς σχεδιάζοντας ένα νέο δίχρονο μοτέρ για τα MotoGP (τότε GP500). Μέχρι τη στιγμή που ο Romano Artioli τον κάλεσε να συμμετέχει σε ένα ακόμα εμβληματικό έργο. Ήταν η EB 110 .

Όταν ο Materazzi εντάχθηκε στην ομάδα, η ανάπτυξη είχε σχεδόν σταματήσει λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας του κινητήρα. Τα προβλήματα λύθηκαν μετά από αλλαγές και επεμβάσεις του Materazzi και ο “μηχανικός” έζησε το θρίαμβο. Η EB 110 κυκλοφόρησε και η Bugatti επέστρεψε ξανά στην κορυφή της αυτοκίνησης.

Advertisement

Ferrari F40 Trivia

  • Η εξέλιξη της F40 κράτησε μόνο 13 μήνες. Το μεγαλύτερο βάρος της διαδικασίας σήκωσε μαζί με τον Materazzi ο Ermanno Bonfiglioli επικεφαλής των «Ειδικών Προγραμμάτων» της Ferrari.
  • Κανείς, εκτός από τους στενούς συνεργάτες του Enzo Ferrari, δεν είχε δει την F40 μέχρι την επίσημη παρουσίασή της στο εργοστάσιο
  • Το πλαίσιο σασί και το αμάξωμα εξελίσσονταν, παράλληλα με τον κινητήρα. Ο Materazzi έδωσε μεγάλη σημασία στο βάρος του μοτέρ και χρησιμοποίησε μαγνήσιο για πάρα πολλά μέρη του, ένα υλικό που είναι πέντε φορές πιο ακριβό από το αλουμίνιο.
  • Το αυτοκίνητο, χρησιμοποιούσε έναν V8 κινητήρα με δύο turbo, 2936 κυβικών εκατοστών και απόδοσης περίπου 480 ίππων.
  • Το λογότυπο «F40» υπάρχει μόνο από τη δεξιά πλευρά της αεροτομής. Ο λόγος είναι ότι οι σχεδιαστές ήθελαν η γραμμή του «F» να πηγαίνει προς τα εμπρός, στην κατεύθυνση της κίνησης.
  • Η βαφή του αυτοκινήτου είναι τόσο λεπτή, που φαίνονται τα ανθρακονήματα. Η συνολική ποσότητα χρώματος που χρησιμοποιήθηκε για ολόκληρο το αυτοκίνητο, είναι μόνο 2 λίτρα.
  • Όλες οι F40, που έφυγαν από το Maranello ήταν κόκκινες (Rosso Corsa). H πιο διάσημη περίπτωση αλλαγής χρώματος, είναι η μαύρη F40 του Diego Maradona, αλλά και αυτές του Σουλτάνου του Brunei.
  • Ο Σουλτάνος παράγγειλε τα αυτοκίνητα με αριθμό πλαισίου: 80756 Σκούρο Πράσινο, 78426 Κίτρινο, 85074 Γκρι, 91238 Μαύρο, 87455 Λευκό, 89431 Μαύρο, 90680 Ασημί, 91283 Gun Metal Grey. Το… χρωματισμό αλλά και το εσωτερικό (περισσότερες επενδύσεις και αλλαγή σε δεξιοτίμονη) ανέλαβε ο Pininfarina.

Δείτε το video με την συνέντευξη και το κλιπ αποχαιρετισμό του youtuber Davide Cironi (Drive Experience) στον Nicola Materazzi από το Track Day το 2018

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή η Ferrari F40 Competizione έχει 1.000 άλογα
14+1 από τα πιο σπουδαία κεντρομήχανα
O Nico Rosberg κάνει το όνειρό του πραγματικότητα (+video)