Ποιος επινόησε τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη;
ΝΕΑΠοιος επινόησε τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη;
ΝΕΑΤα κιβώτια ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη μπορεί να έγιναν ευρέως γνωστά τα τελευταία μόλις χρόνια. Αν και η ιστορία τους ξεκινά πολλές δεκαετίες πιο πίσω.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Τα κιβώτια με διπλό συμπλέκτη (γνωστά ως Double Clutch Gearbox) ακούστηκαν για πρώτη φορά το 1983 σε αγωνιστικές Porsche. Πολύ πιο πριν όμως την όλη ιδέα είχε σκαρφιστεί ο Adolphe Kégresse. Πόσο νωρίτερα; Περίπου 100 χρόνια!
Γεννημένος στην Γαλλία το 1879, ο Adolphe Kégresse εργάστηκε από το 1905 στην Ρωσία, στις υπηρεσίες του στρατού και του Τσάρου. Ουσιαστικά ήταν ο άνθρωπος που σχεδίασε το πρώτο ημιφορτηγό όπου στον πίσω άξονα υπήρχαν ερπύστριες και στον εμπρός κανονικοί τροχοί.
Μετά από 14 χρόνια ο Γάλλος μηχανικός με τεράστια εμπειρία στα στρατιωτικά οχήματα επιστρέφει και εργάζεται για την Citroen με εμμονή στα συστήματα μετάδοσης. To 1935 κατοχυρώνει ως πατέντα το κιβώτιο Autoserve το οποίο ξεχωρίζει από μια μεγάλη καινοτομία: έχει δύο συμπλέκτες, έναν για τις μονές σχέσεις και έναν για τις ζυγές.