Ποια μέθοδος «ξεκλειδώνει» το Flyover της Θεσσαλονίκης
ΝΕΑ
Με εξειδικευμένη τεχνική κατασκευής γεφυρών και χωρίς τις συνηθισμένες καθυστερήσεις, το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης προχωρά με ταχύ ρυθμό.
Το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, το Flyover της Ανατολικής Περιφερειακής, μπαίνει σε τροχιά ταχείας υλοποίησης χάρη στην υιοθέτηση της νορβηγικής μεθόδου κατασκευής γεφυρών. Πρόκειται για μια τεχνική που βασίζεται στη χρήση ειδικών μεταλλικών καλουπιών, μήκους 45 μέτρων, τα οποία επιταχύνουν τη σκυροδέτηση του φορέα της γέφυρας.
WHAT CAR
Η μέθοδος, που εφαρμόστηκε με επιτυχία και στην Εγνατία Οδό, επιτρέπει την κατασκευή ενός τμήματος ανά 12 ημέρες. Από το φθινόπωρο, με την άφιξη δεύτερου καλουπιού από την Κίνα, ο ρυθμός θα διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 90 μέτρα κάθε δύο εβδομάδες.
Το Flyover, έργο ΣΔΙΤ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, εκτελείται από την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ–ΑΒΑΞ. Σκοπός είναι η ολοκλήρωση του υπερυψωμένου αυτοκινητοδρόμου μήκους 7,6 χλμ. μέχρι τα μέσα του 2027, χωρίς εμπόδια όπως απαλλοτριώσεις ή αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο νέος οδικός άξονας θα αυξήσει τη χωρητικότητα της Περιφερειακής από 6.000 σε 10.000 οχήματα την ώρα, αναβαθμίζοντας συνολικά 12 χλμ. υφιστάμενου δρόμου. Το έργο δεν θα έχει διόδια, ενώ η λειτουργία και συντήρησή του για 27 έτη θα παραμείνει στην ευθύνη του αναδόχου.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Χρίστου Δήμα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, η πρόοδος είναι εντός χρονοδιαγράμματος και δεν υπάρχει περιθώριο καθυστερήσεων. Το έργο χαρακτηρίζεται «κομβικής σημασίας» για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη.