Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα

Ελλάδα 3:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα

ΝΕΑ

Ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα

ΝΕΑ

Η επέκταση του μετρό στην Αθήνα, αλλά και το «Flyover» στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνουν την κινητικότητα.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι διαγωνισμοί οι οποίοι παρουσιάζουν εκκρεμότητες και μένει να δούμε πως θα προχωρήσουν, αφού πρόκειται για σημαντικά έργα υποδομής με ξεχωριστή σημασία το κάθε ένα.

Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται ο οδικός άξονας Ιωαννίνων-Κακαβιάς, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αλλά και έργα που σχετίζονται με την αναβάθμιση της παροχής υπηρεσιών στα μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Σε ό,τι αφορά στον οδικό άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς:

Advertisement
Advertisement

Τη δεκαετία του 2000 χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία να ενταχθεί στον υπό διαμόρφωση τότε άξονα της Ιόνιας Οδού, με αποτέλεσμα το τμήμα αυτό να μείνει «ορφανό». Την περασμένη δεκαετία εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έπεσε όμως πάνω στην κρίση και τελικά παρέμεινε στις μακέτες.

Από το 2020 έως και σήμερα, έγιναν δύο αποτυχημένες απόπειρες επανεκκίνησης και πλέον βρισκόμαστε στην τρίτη και ενδεχομένως «φαρμακερή», για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί και οι διαδικασίες.

Σε ό,τι αφορά στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης:

Advertisement

Εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο επέκτασης της Αττικής Οδού και δημοπρατήθηκε το Φεβρουάριο του 2022. Το έργο έχει αναλάβει ως προσωρινός ανάδοχος το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ μέσα από την διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται στα 352,3 εκατ. Ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στην υποθαλάσσια Σαλαμίνας:

Advertisement

Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος – Περάματος είναι ένα υπό μελέτη έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον Σαρωνικό κόλπο μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων.

Τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι οι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Στον διαγωνισμό αναμένεται η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για να τρέξει το τελευταίο στάδιο που είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών που θα επιτρέψει μελλοντικά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πελοπόννησος: Ξεκινούν τα έργα στο εθνικό οδικό δίκτυο
Τι είναι τα πτερύγια που έβαλαν για πρώτη φορά στην Αττική;
Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης γίνεται στην Ελλάδα

Advertisement