Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια είναι τα εμβληματικά έργα που μπαίνουν στην αφετηρία;

Ελλάδα 5:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια είναι τα εμβληματικά έργα που μπαίνουν στην αφετηρία;

ΝΕΑ

Ποια είναι τα εμβληματικά έργα που μπαίνουν στην αφετηρία;

ΝΕΑ

Βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης και σίγουρα αλλάζουν τα δεδομένα στις υποδομές της χώρας.

Advertisement
Advertisement

Πάνω από τα 15 μεγάλα έργα υποδομών, βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης, για να προχωρήσει η υλοποίησή τους, αλλά ξεχωρίζουν κάποια από αυτά που έχουν ισχυρό προβάδισμα.

Πρόκειται για σημαντικά έργα που αφορούν νέες σημαντικές υποδομές και πιο συγκεκριμένα είναι το διπλό έργο ανάπλασης της περιοχής του Βοτανικού, η Β` φάση της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η επέκταση της Αττικής Οδού, σιδηροδρομικά έργα, αστικά έργα κ.α.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Το διπλό έργο ανάπλασης του Βοτανικού: Ίσως είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα έργα που ωριμάζουν. Αυτή την εποχή βρίσκεται στη φάση δημοπράτησης των έργων υποδομής και ανάπλασης. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο Δήμος Αθηναίων. Το κόστος των έργων ανέρχεται σε περίπου 75 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
  • Επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας: Σε φάση διαγωνισμού βρίσκεται το έργο για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον. Στο στόχαστρο της Ελληνικό Μετρό έχουν μπει αρκετές επεκτάσεις του δικτύου. Στα νότια προάστια, η γραμμή 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα και ένας νέος κλάδος της γραμμής 1 από το Θησείο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
  • Στα βόριεια, η επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι και ακολούθως μέχρι την Αττική Οδό, αλλά και η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι την Βαρυμπόμπη. Στα δυτικά, έχουμε πέρα από την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον) στο σχεδιασμό υπάρχει και μια ακόμα μέχρι τα Άνω Λιόσια και ακολούθως μέχρι το Μενίδι.
  • Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Ελληνικό Μετρό εξετάζει παράλληλα και δύο επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό τόσο της βασικής γραμμής, όσο και της γραμμής προς Καλαμαριά, θα ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίηση της επέκτασης προς τα βορειοδυτικά της πόλης αλλά και προς το αεροδρόμιο “Μακεδονία”.
  • Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Αφορά κυρίως στην Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει την Κατεχάκη με την Λ.Βουλιαγμένης και το Ελληνικό μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο σε περίπου 10 λεπτά. Έχει ήδη γίνει μια Πρότυπη Πρόταση από κοινοπραξία εταιρειών ωστόσο μένει να ληφθούν οι αποφάσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
  • Β` φάση Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου: Το έργο αυτό θεωρείται κρίσιμο για την ολοκλήρωση των έργων που ξεκίνησαν το 2017, για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
  • Κυβερνητικό Πάρκο ΠΥΡΚΑΛ: Πρόκειται για έργο που αφορά στην μετεγκατάσταση 9 υπουργείων και άλλων φορέων στις παλιές εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ στην περιοχή του Δήμου Δάφνης-Υμηττού. Ο διαγωνισμός σχεδιάζεται να βγει στον αέρα το 2024, με το κόστος να εκτιμάται αρχικά σε περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Advertisement
Advertisement