Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Peugeot: Το νέο 208 και τα πέντε μοντέλα της που έγιναν Αυτοκίνητα της Χρονιάς

Ελλάδα 5:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot: Το νέο 208 και τα πέντε μοντέλα της που έγιναν Αυτοκίνητα της Χρονιάς

ΝΕΑ

Peugeot: Το νέο 208 και τα πέντε μοντέλα της που έγιναν Αυτοκίνητα της Χρονιάς

ΝΕΑ

Με στοιχεία από τα WRC, τα Rallye Raid, το Pikes Pike, τα MPV, τα SUV ακόμη και την… Σοφία Λόρεν, τα έξι Peugeot που κέρδισαν τον τίτλο του «Car Of The Year» έχουν τις δικές τους ξεχωριστές ιστορίες. Από το 504 έως το  νέο 208,

Advertisement
Advertisement

 

Με την ανάδειξη του νέου Peugeot 208 ως  «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» στις 2 Μαρτίου στη Γενεύη, η Peugeot κατακτά για άλλη μια φορά το πολυπόθητο βραβείο αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Το πολύτιμο τρόπαιο απονέμεται κάθε χρόνο από μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από εξήντα Ευρωπαίους δημοσιογράφους, με εξειδίκευση στο αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Το 208 είναι το πρώτο urban μοντέλο με compact διαστάσεις της Peugeot, που λαμβάνει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέντε ακόμα μοντέλα της Γαλλικής εταιρίας από διαφορετικές κατηγορίες έχουν επίσης κερδίσει αυτό το πολυπόθητο βραβείο. Η ναυαρχίδα Peugeot 504 sedan (1969), το Peugeot 405 (1988) general-purpose high-end sedan, τα οικογενειακά αυτοκίνητα Peugeot 307 (2002) και Peugeot 308 (2014) και βέβαια το SUV Peugeot 3008 (2017) το οποίο ήταν το πρώτο SUV που κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο από την αρχή του θεσμού το 1964.

Νέο Peugeot 208

Advertisement

Το νέο Peugeot 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της Γαλλικής εταιρίας, που κατακτά το πιο σημαντικό βραβείο στην Ευρώπη. Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Έχει τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση και τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης. Είναι διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το e-208 αντιπροσωπεύει ένα νέο στάδιο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Με αυτονομία 340 χλμ (σύμφωνα με το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP),  100 kW (136 ίππων) και με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώ σε μόλις 8,1δλ., το νέο Peugeot e-208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης: Sport, Normal και Eco.

Advertisement

Το Peugeot 504 και η  Σοφία Λόρεν

To 1969, το Peugeot 504 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Ακολουθούσε τα τεχνολογικά χνάρια του Peugeot 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερεις τροχούς, μια καινοτομία των Γάλλων για αυτοκίνητο με μετάδοση κίνησης στους οπίσθιους τροχούς.

Advertisement

Η αισθητική του ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των κέντρων σχεδιασμού: Peugeot Style και Pininfarina. Μάλιστα όταν το project ολοκληρώθηκε, o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε  πως το νέο μοντέλο «έχει τα μάτια της Σοφία Λόρεν». Έμεινε στην γραμμή παραγωγής από το1968 έως το 2005 με 3.713.336 μονάδες περιλαμβανομένων 2.644.326 σεντάν.

Peugeot 405: Ομόφωνα νικητής

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 1988 ένα άλλο sedan, το 405, κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» με διαφορά. Τουλάχιστον 54 από τα 57 μέλη του έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία. Με χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του Peugeot 205, το 405 εξασφαλίζει οδηγική απόλαυση και άνεση. Στην γκάμα του ήταν και η έκδοση Mi16, που ήταν πραγματικό σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του. Οι 160 ίπποι χρησιμοποιούσαν την πιο αποδοτική τεχνολογία κινητήρα της εποχής: το σύστημα των 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Σε αυτό το μοντέλο, βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Paris-Dakar το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16. Ο ίδιος ο Ari Vatanen, ήταν αυτός που με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε την φημισμένη ανάβαση Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του.

Peugeot 307: Το διαφορετικό sedan

Το Peugeot 307 κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2002. Ξεχώριζε από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του αλλά κα γιατί διευκόλυνε τους επιβάτες κατά την είσοδο τους στο όχημα. Ο σχεδιασμός του, ήταν εμπνευσμένος από το Peugeot 206.

Είχε καλύτερη ορατότητα εξαιτίας του μεγάλου παρμπρίζ. Το ευρύχωρο και λειτουργικό εσωτερικό του ήταν εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων με φίλτρο μικροσωματιδίων.  Ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC. Περισσότερα από 3.7 εκατομμύρια Peugeot 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως.

Peugeot 308: Κομψότητα και δυναμισμός

Το 2014, ο κόσμος της Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή.  Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το νέο 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδηγική συμπεριφορά σημείο αναφοράς, στην κατηγορία του.

Το cockpit του νέου 308, ενσωμάτωνε νέες τεχνολογίες και είχε σχεδιαστεί για να δίνει μία sportive αίσθηση: σπόρ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9.7″. 1.7 εκατομμύρια μονάδες του Peugeot 308 έχουν πωληθεί από το λανσάρισμά του, στο τέλος του 2013.

Peugeot 3008: Το πρώτο SUV «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

Το πρώτο SUV που κερδίζει το βραβείο από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008, το οποίο κατέκτησε 73 διεθνή βραβεία. Το Sport Utility Vehicle 3008 έχει  ένα συνδυασμό στυλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ το προηγμένο τεχνολογικά i-Cockpit κάνει το εσωτερικό του ιδιάιτερο. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το Peugeot i-Cockpit προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πίσω από το compact τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα 12,3 ιντσών και την κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμα του τον Οκτώβριο του 2016.