Παράκαμψη Χαλκίδας: Το μεγαλύτερο έργο υποδομών στην Εύβοια
ΝΕΑ
Με προϋπολογισμό 210 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2028, η Παράκαμψη Χαλκίδας αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη του νησιού – Αναβαθμίζεται η πρόσβαση από Αθήνα προς τη βόρεια και νότια Εύβοια.
Το μεγαλύτερο οδικό έργο που έχει υλοποιηθεί στην Εύβοια εδώ και δεκαετίες βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο του 2028. Η Παράκαμψη Χαλκίδας, μαζί με την Παράκαμψη Ψαχνών και την αρτηρία σύνδεσης βόρειας και νότιας Εύβοιας, εντάσσεται σε ένα κρίσιμο πακέτο υποδομών για την αναβάθμιση του νησιού και την αποσυμφόρηση του αστικού ιστού.
WHAT CAR
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο μελετο-κατασκευής από την ΜΕΤΚΑ, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός έχει ήδη τροποποιηθεί, λαμβάνοντας υπόψη νέα δεδομένα στον κόμβο Νέας Λαμψάκου και στην περιοχή της λίμνης Δοκού. Η περιβαλλοντική μελέτη έχει εγκριθεί από τον Δήμο Χαλκιδέων, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και χρηματοδότηση
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 210 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, εκ των οποίων τα 125 εκατ. ευρώ αφορούν το βασικό έργο και τα υπόλοιπα 85 εκατ. ευρώ σχετίζονται με τις προαιρέσεις. Η χρηματοδότηση εξασφαλίζεται από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το βασικό τμήμα περιλαμβάνει δύο διαδρομές:
- Νέα Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου (2 χλμ. περίπου)
- Σήραγγα Βαθροβουνίου – Ψαχνά (14,7 χλμ.)
Οι προαιρέσεις καλύπτουν:
- Το τμήμα «Α.Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος» (4 χλμ.)
- Την Παράκαμψη Ψαχνών
- Την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας από τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου
Οφέλη για την περιοχή
Με την ολοκλήρωση του έργου, η διερχόμενη κυκλοφορία από και προς τη βόρεια Εύβοια θα μετατοπιστεί εκτός του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Νέας Αρτάκης και των Ψαχνών, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο μετακίνησης και τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Παράλληλα, διαμορφώνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής οδικός άξονας, που θα εξυπηρετεί τόσο την τουριστική όσο και την τοπική κίνηση, δημιουργώντας νέα αναπτυξιακή δυναμική για το νησί.