Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ορατότης μηδέν: Γιατί δεν βλέπουμε καθαρά τον δρόμο;

Ελλάδα 13:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(95) "Ορατότης μηδέν: Γιατί δεν βλέπουμε καθαρά τον δρόμο;"
    

Ορατότης μηδέν: Γιατί δεν βλέπουμε καθαρά τον δρόμο;

ΝΕΑ

Ο σχεδιασμός των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει δημιουργήσει μία νέα κατάσταση με την ορατότητα να περιορίζεται σημαντικά.

Advertisement
Advertisement

Ένας σημαντικός παράγοντας στην σχεδίαση των αυτοκινήτων είναι η εξασφάλιση καλής ορατότητας. Κάτι που επιδρά όχι μόνο στην ευκολία οδήγησης αλλά και στην ασφάλεια του κάθε αυτοκινήτου

Ενώ οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών στις ΗΠΑ αυξάνονται δραματικά -κατά 37% και 42% αντίστοιχα τα τελευταία 25 χρόνια- νέα μελέτη του Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ρίχνει φως σε έναν αθέατο αλλά κρίσιμο παράγοντα: τη μειωμένη ορατότητα από τα σύγχρονα SUV.

Η έρευνα συνέκρινε 17 μοντέλα έξι γνωστών οχημάτων από τις χρονιές 1997 και 2023: Ford F-150, Chevrolet Suburban, Honda Accord & CR-V, Toyota Camry και Jeep Grand Cherokee.

Advertisement
Advertisement

Χρησιμοποιώντας 360° κάμερες τοποθετημένες στο ύψος του οδηγού, οι επιστήμονες μέτρησαν το ποσοστό ορατότητας εντός κύκλου 10 μέτρων από το όχημα. Τα αποτελέσματα ήταν σοκαριστικά.

Τι δείχνουν τα στοιχεία:

  • Το Honda CR-V του 1997 παρείχε 68% ορατότητα, ενώ το μοντέλο του 2022 μόλις 28% – πτώση 40 μονάδων.
  • Το Chevrolet Suburban από 56% το 1997 έπεσε κι αυτό στο 28% το 2023.
  • Το Ford F-150 είχε ήδη χαμηλή ορατότητα το 1997 και η μείωση ήταν «μόνο» 17%.
  • Τα sedan (Accord & Camry) παρουσίασαν ελάχιστη μεταβολή, κάτω του 8%, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως σε SUV και pickup.

Η πτώση στην ορατότητα οφείλεται κυρίως σε ψηλότερα καπό και υπερμεγέθεις καθρέφτες, που περιορίζουν τη δυνατότητα του οδηγού να εντοπίσει πεζούς και ποδηλάτες, ειδικά κοντά στις γωνίες του αμαξώματος.

Advertisement

Η IIHS τονίζει ότι καθώς η αγορά των SUV έχει κυριαρχήσει στις ΗΠΑ, αυτή η συστημική απώλεια ορατότητας ενδέχεται να έχει επιδεινώσει τα τροχαία με θύματα ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Το νέο σύστημα χαρτογράφησης ορατότητας που χρησιμοποίησε η IIHS, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ινστιτούτου David Harkey, προσφέρει πλέον έναν αντικειμενικό τρόπο για τη μέτρηση του τι βλέπει πραγματικά ο οδηγός—και τι όχι.

Advertisement

Σε μια εποχή που τα οχήματα δείχνουν πιο επιβλητικά από ποτέ, ίσως ήρθε η ώρα επανεξετάσουμε τον ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα της καλής ορατότητας. Όχι μόνο για εμάς αλλά και για όσους κινούνται γύρω μας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εμπορικός πόλεμος: ΗΠΑ και Ε.Ε. κατέληξαν σε συμφωνία για δασμούς
Τι θα δούμε στη φετινή Έκθεση του Μονάχου
Διακοπές με ηλεκτρικό αυτοκίνητο: τι πρέπει να προσέξετε