Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Opel: 50 χρόνια Manta

Ελλάδα 1:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Opel: 50 χρόνια Manta

ΝΕΑ

Opel: 50 χρόνια Manta

ΝΕΑ

Το “pony car”της Opel, πριν από 50 χρόνια ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, με ένα όνομα που ήταν ειδικά επιλεγμένο για την αγορά των ΗΠΑ, μια και το Manta που παρέπεμπε στο σαλάχι και ως τέτοιο, θεωρήθηκε ιδανικό για την αποδοχή του στην αγορά όπου το αντίστοιχο όνομα Stingray είχε ιδιαίτερα ευρεία αποδοχή.

Advertisement
Advertisement

Το όνομα προέκυψε μετά τη συνάντηση του σχεδιαστή του αυτοκινήτου για λογαριασμό της Opel, με τον αείμνηστο θαλάσσιο εξερευνητή, Jacques Cousteau. Το Opel Manta κυκλοφόρησε το 1970 και προσφέρθηκε πως δίθυρο coupe και τρίθυρο hatchback. «Εκείνη την εποχή, τα ονόματα των ζώων ταιριάζουν με το σύμπαν του αυτοκινήτου. Οι Ford Mustang και Corvette Stingray ήταν πολύ επιτυχημένες στις Ηνωμένες Πολιτείες, οπότε και εμείς επιλέξαμε το όνομα Manta. Το Ευρωπαϊκό Manta ήταν το δικό μας pony car», δήλωσε ο πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της Opel, George Gallion.

Η πρώτη γενιά Manta μοιράστηκε το αμάξωμα και τους κινητήρες με το οικογενειακό Ascona. Τα πρώτα μοντέλα κυκλοφόρησαν με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων 68 ίππων και η σειρά επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει το Manta S, με 80 ίππους και το μεγαλύτερο σύνολο των 1,9 λίτρων, που προερχόταν από το Rekord και απέδιδε 90 ίππους. Δύο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής, η Opel παρουσίασε μια πιο πολυτελή παραλλαγή, που ονομάστηκε Manta Berlinetta. Αυτή εφοδιάζεται με προβολείς αλογόνου, θερμαινόμενο πίσω παράθυρο, σπορ τιμόνι και επένδυση βινυλίου στην οροφή.

Advertisement
Advertisement

Ακολούθησαν αρκετές ειδικές εκδόσεις, όπως το Holiday, το Plus, το Swinger και το Summer Bazar, με το GT/E που κυκλοφόρησε το 1974, με κινητήρα 1,9-λίτρων και απόδοση 105 ίππων. Ο μύθος των Manta συνεχίστηκε με τη δεύτερη γενιά, η οποία βασίστηκε στο τελευταίο Ascona και είχε έντονες επιρροές από το Chevrolet Monza. Δεκατέσσερις εκδόσεις του αυτοκινήτου κυκλοφόρησαν έως ότου η παραγωγή έληξε το 1988, συμπεριλαμβανομένων των GSi και 400. Με περισσότερα από ένα εκατομμύριο πωλήσεις το Manta ήταν επιτυχημένο για την Opel και τελικά αντικαταστάθηκε από το πολύ πιο σύγχρονο coupe, Calibra.