Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα Ferrari Elettrica

Ελλάδα 21:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(71) "Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα Ferrari Elettrica"
    

Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα Ferrari Elettrica

ΝΕΑ

Η Ferrari Elettrica θα αποτελέσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας του Μαρανέλο, συνδυάζοντας τεχνολογικές καινοτομίες, ιταλική φινέτσα και πολύ δύναμη.

Advertisement
Advertisement

Για τη Ferrari, η Elettrica είναι μια ευκαιρία να ξαναγράψει τους κανόνες της τεχνολογικής υπεροχής που γνωρίζουμε ήδη από το σύνολο των μοντέλων που αποτελούν την γκάμα της.

Το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της θρυλικής φίρμας διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες -δύο εμπρός και δύο πίσω- που αποδίδουν πάνω από 1.000 ίππους (σε Boost Mode), προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα πάνω από 310 χλμ./ώρα).

Κάθε άξονας διαθέτει δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (με ακτινική ροή), που συνεργάζονται μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος torque vectoring για ακαριαία απόκριση. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 1.129 ίππους (830 kW), με έμφαση στους πίσω, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 843 ίππους (620 kW), ενώ οι εμπρός 210 kW (286 ίππους).

Advertisement
Advertisement

Οι κινητήρες ενσωματώνουν τεχνολογίες εμπνευσμένες από τον μαγικό κόσμο της Formula 1, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις με παράλληλη μείωση του βάρους. O ρότορας, για παράδειγμα, διαθέτει ίνες άνθρακα και είναι ενισχυμένος με λεπτούς δακτυλίους πάχους μόλις 1,6 χλστ, που συμβάλλουν στην αντίσταση στις φυγόκεντρες δυνάμεις σε πολύ υψηλές στροφές.

Οι μαγνήτες είναι τοποθετημένοι με διάταξη τύπου Halbach, μια τεχνολογία που καθορίζει συγκεκριμένο προσανατολισμό για κάθε μαγνήτη, με στόχο τη μέγιστη πυκνότητα ροπής και τη μείωση της μάζας.

Χάρη σε αυτές τις λύσεις, η Ferrari Elettrica αποδίδει 355 Nm ροπής από κάθε πίσω κινητήρα και 140 Nm από καθέναν από τους εμπρός. Ο εμπρός άξονας ζυγίζει μόλις 65 κιλά, φτάνει τις 30.000 σ.α.λ. και έχει απόδοση 93%, με πυκνότητα ισχύος 3,23 kW/kg.

Advertisement

Αντίστοιχα ο πίσω άξονας έχει βάρος 129 κιλά, φτάνει τις 25.500 σ.α.λ, διατηρεί επίσης 93% απόδοση και ανεβάζει την πυκνότητα ισχύος στα 4,8 kW/kg. Επιπλέον διαθέτει ενσωματωμένο inverter.

Η κατασκευασμένη in house μπαταρία των 122 kWh είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους κατά 80 χλστ σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο. Aποτελείται από 210 κυψέλες τοποθετημένες σε 14 modules, ενώ μπορεί να δεχθεί φόρτιση σε πηγές DC έως 350 kW, εξασφαλίζοντας αυτονομία πάνω από 530 χλμ.

Advertisement

Η ανάρτηση της Ferrari Elettrica αξιοποιεί τεχνολογίες που έχουμε ήδη δει σε άλλα μοντέλα της φίρμας, όπως την F80, όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που χρησιμοποιούν έναν 48βολτο ηλεκτροκινητήρα που κινεί το σπειροειδές γρανάζι το οποίο ορίζει και ελέγχει την κίνηση του εμβόλου εντός του αμορτισέρ.

Τέλος σε ότι αφορά τις διαστάσεις, η τετραθέσια Ferrari Elettrica θα διαθέτει μήκος κοντά στα 5,0 μ., ενώ το μεταξόνιο θα είναι 2.960 χιλιοστά, μικρότερο κατά 6 εκατοστά συγκριτικά με την Purosangue.

Όσο για το βάρος, δεν θα διαφέρει σημαντικά (2.300 κιλά) με την κατανομή να είναι 47% εμπρός και 53% πίσω.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τι αλλάζει στο σύστημα εξετάσεων για δίπλωμα οδήγησης;

Τι αλλάζει στο Toyota C-HR ενόψει 2026

Netflix: Πρόταση μαμούθ για Champions League, Formula 1 και MotoGP


Advertisement