Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Οδηγούμε στο Μαρόκο: Ford Ranger Raptor 2.0 Ecoblue 213ps

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Η εμφάνισή του έχει αγριέψει σημαντικά. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι, τα σκαλοπάτια από αλουμίνιο στις πλευρά και οι μαύροι ματ τροχοί με 285/70- 17 LT ελαστικά (της BF Goodrich παντός εδάφους που έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Raptor), δίνουν το απαραίτητο εφέ του διαφορετικού, που είναι σαν after market για να τονίζονται οι καλύτερες off road επιδόσεις του μοντέλου.

Η εμπρός μάσκα με το ανάγλυφο λογότυπο της Ford, αποτελεί απευθείας αναφορά στο F-150 Raptor και είναι μία προσθήκη εντυπωσιασμού- αλλά πραγματικά επιτυχημένη και to the point για το νέο μοντέλο. Στην καμπίνα, τη διαφορά από τα υπόλοιπα Ranger κάνουν οι ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων που έχουν ραφτό λογότυπο Raptor στις πλάτες, οι μπλε ραφές σε κάθε επένδυση και τα paddles μαγνησίου για τις χειροκίνητες αλλαγές των ταχυτήτων στο 10άρι αυτόματο κιβώτιο (όπως το είδαμε πρώτη φορά στη Mustang). Το σύστημα infotainment είναι το SYNC 3 και έχει εγκατεστημένο και δορυφορική πλοήγηση (και με πολύ ενδιαφέρουσα λειτουργία που όταν την ενεργοποιείς μπαίνοντας σε αχαρτογράφητη περιοχή, μπορεί να σε γυρίσει πίσω σε περίπτωση που δεν καταλήξεις πουθενά). Στο βασικό εξοπλισμό του Raptor ανήκει και ο διζωνικός κλιματισμός, τα δερμάτινα καθίσματα (με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τα εμπρός), η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το συρόμενο σκληρό κάλυμμα του χώρου φόρτωσης με κλείδωμα, η πόρτα του χώρου φόρτωσης με το εύκολο άνοιγμα και κλείσιμο, καθώς και τα Xenon φώτα με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας από led’s.

Σχεδόν δεν πιστεύεις πως έχεις στα χέρια σου ένα εξελιγμένο Ranger. Οι τεχνικοί της Ford Performance, του τμήματος που κάνει τα μαγικά του για τα sport μοντέλα της εταιρείας με το blue oval έμβλημα (από το Fiesta ST που έχουμε ερωτευτεί, έως το Ford GT που ανήκει πλέον στη σφαίρα των μυθικών μοντέλων) έχουν βάλει τις απαραίτητες πινελιές για να γίνει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία των pick ups. Με 30% μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση, σύνδεσμο Watts και ελατήρια στον πίσω άξονα αντί των πατροπαράδοτων φύλλων σούστας, το Raptor έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένη την αίσθηση της «γήινης» sport  συμπεριφοράς ξεπερνώντας κάθε δυσκολία με ήπιο τρόπο και χωρίς τις κλασικές αναπηδήσεις των τυπικών δειγμάτων της κατηγορίας.  Το ρόλο τους σε αυτή τη διαδικασία έχουν παίξει και οι ενισχύσεις του αμαξώματος που έχουν βελτιώσει την ακαμψία του συνόλου, ενώ το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με προστατευτικά για τις πέτρες, που είναι απόλυτα λειτουργικά και πραγματικά προσφέρουν προστασία, πέραν της εντυπωσιακή εμφάνισης.

Μεγαλύτερα είναι και τα δισκόφρενα που έχουν τοποθετηθεί στο Raptor και στους τέσσερις τροχούς, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις απαιτητικές, χωρίς να δείξει σημάδια κόπωσης στον οδηγό του. Κάτω από το εμπρός καπό, το Raptor έχει ένα δίλιτρο diesel σύνολο (Ecoblue) με δύο turbo και απόδοση 213 ίππων- που χάρη στο 10άρι κιβώτιο, εκτός δρόμου φαίνονται αρκετά περισσότεροι. Είναι βλέπετε και τα 50,1 kgm της ροπής που όσο να’ ναι, δίνουν αβάντα στον οδηγό που θέλει να το παρακάνει, επιτρέποντάς του παράλληλα να έχει και δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου με βάρος 2.500 kg. Αυτό το τελευταίο, λέει πολλά για τις ικανότητες του Raptor που έχει απόβαρο 10 κιλά περισσότερα από την ικανότητα έλξης ρυμουλκούμενου. Η αλήθεια είναι πως έτσι όπως το βλέπει κανείς το Raptor, περιμένει να είναι ένα ξεκάθαρα εστιασμένο στην off road οδήγηση αυτοκίνητο, που στην άσφαλτο απλά θα υποφέρει μαζί με τους επιβάτες του. Με τον τρόπο που έχουν γίνει οι επεμβάσεις όμως, το Raptor καταφέρνει και γίνεται εξαιρετικά ευγενικό στην άσφαλτο. Τα λάστιχα με την έντονη χάραξη δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου, χώρια που δεν περνούν κραδασμό στο τιμόνι. Βέβαια, τα χιλιόμετρα που γράψαμε στο πλαίσιο της γνωριμίας μας με το μοντέλο, δεν ήταν και σε καμία σπουδαίας ποιότητας άσφαλτο, μια και στο Μαρόκο, το οδικό δίκτυο είναι μάλλον χειρότερο ακόμα και από το επαρχιακό δικό μας.

Στην καμπίνα μια φορά, θόρυβος δεν έρχεται. Σίγουρα παίζει κάποιο ρόλο σε αυτό και το ενεργό σύστημα «ακύρωσης» του θορύβου, με τις συχνότητες που παράγει από τα ηχεία για να «σβήνει» τεχνητά την ηχητική επιβάρυνση των επιβατών από εξωγενής παράγοντες. Τα σημαντικά το Raptor τα κρατάει για μακριά από την άσφαλτο. Εκεί που κυριολεκτικά δεν θα φοβηθεί να αναμετρηθεί με τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσει. Στο πλαίσιο της πολύ προσεγμένης (υποδειγματική δουλειά σε όλα τα επίπεδα) παρουσίασης του αυτοκινήτου στην παραθαλάσσια πόλη Essaouira (παλιά λεγόταν Mogador), είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα σκληρό έδαφος με φυτευτά ογκώδη και αρκετά κοφτερά βράχια αλλά και σε τεράστιες εκτάσεις με παχιά άμμο. Κάναμε σκληρό off roading με χαρακτηριστικά trial για αυτοκίνητα εκτιμώντας σε χαμηλές ταχύτητες την άνεση του αυτοκινήτου στο πέρασμα τεράστιων εμποδίων χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ στη συνέχεια η διαδρομή περιελάμβανε αχανείς αμμώδεις εκτάσεις στις οποίες μπορούσες –και έπρεπε- να περάσεις με φόρα για να μην βουλιάξεις στην άμμο.

Το Raptor διαθέτει και τα ανάλογα προγράμματα λειτουργίας για να διευκολύνει τον οδηγό του ανάλογα με το terrain και πραγματικά πέρασε «ατσαλάκωτο» από παντού. Το πρόγραμμα Baja για υψηλές ταχύτητες σε σαθρό έδαφος εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως από όλους, ενώ ανά περίπτωση πήραμε γεύση και από τα Sport, Normal (στην άσφαλτο), Grass/Gravel/Snow (για ιδιαίτερα ολισθηρά εδάφη), Mud/Sand (για λάσπη και παχιά άμμο) και Rock για τις περιοχές της… αναρρίχησης, όπου απαραιτήτως χρειάζεται και η επιλογή της τετρακίνησης με τις «κοντές» σχέσεις και τη χειροκίνητη λειτουργία στο κιβώτιο. Όλα τα παραπάνω πέρασαν από τα χέρια μας στα ανάλογα εδάφη. Όλα τα παραπάνω έδωσαν αυτό που χρειαζόταν κάθε περίπτωση εδάφους, κάνοντας κάποιους από εμάς (όπως ήμουν εγώ για παράδειγμα) που δεν είχαν πρότερη εμπειρία από αγώνες στην άμμο αλλά και από αναρρίχηση σε περιοχή με φυτευτές κοτρώνες και βράχια που δοκίμαζαν άγρια τις αρθρώσεις και τις διαδρομές της ανάρτησης.

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, έδινε πόντους αβάντας για τα περάσματα που φαινομενικά έδειχναν αδιανόητα αλλά εν τέλει, δεν προκαλούσαν ούτε καν απαλή επαφή ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το εκάστοτε εμπόδιο. Και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που είναι παραπάνω από δύο μέτρα σε πλάτος (οι προσθήκες στα φτερά έχουν ανοίξει το πλάτος κατά 16,8 cm), το μήκος έχει «πάρει» από τους νέους προφυλακτήρες 4,4 cm, το ύψος είναι αυξημένο κατά 5,2 cm σε σχέση με το απλό Ranger- κάτι που έχει ανάλογο αντίκτυπο και στην απόσταση από το έδαφος (+5,1 cm). Η γωνία προσέγγισης έχει πάρει 3 μοίρες, φτάνοντας τις 32, όσε και η γωνία αναχώρησης που είναι πλέον 24, ενώ το όριο ύψος για το πέρασμα από υδάτινο κώλυμα είναι 85 cm.

Όλα τα παραπάνω, είναι πολύ εντυπωσιακά στην πράξη. Εκεί που το Raptor δείχνει τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, κάνοντας τα δύσκολα εύκολα για τον οδηγό και τους επιβάτες του, τους οποίους κρατάει πάντα «στα πούπουλα» προσφέροντάς τους κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, εκτός των εξαιρετικών χώρων στην ευρύχωρη τετράθυρη καμπίνα. Για τον οδηγό του, το Raptor προσφέρει απλόχερα την αίσθηση του ασταμάτητου, όπως και αυτή του «άσπαστου» μια και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τις κακοτοπιές, δίνει τόνους αυτοπεποίθησης. Στην άσφαλτο, η ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές, χάρη στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα αμορτισέρ και αλλάζει την σκληρότητα ανάλογα με το ρυθμό διέγερσης των εμβόλων τους, συμπεριφέρεται απρόσμενα καλά. Το είδος του αυτοκινήτου δεν είναι αυτό που θα σε προκαλέσει να αναζητήσεις τα όρια της πρόσφυσης σε δρόμους με στροφές και να κινηθείς γρήγορα. Οι κλίσεις είναι προφανώς μεγάλες και σε αποτρέπουν, ενώ και το τιμόνι έχει μια καλώς εννοούμενη «αναισθησία», που για τις εκτός ασφάλτου διαδρομές, είναι έως και επιθυμητή. Όμως, χάρη στην πίσω ανάρτηση με τα κανονικά ελατήρια, τα διπλά ψαλίδια με το σύνδεσμο Watts το Raptor μπορεί να ανταποκριθεί, χωρίς να σε τρομάξει με αντιδράσεις που θα σε έφερναν σε δύσκολη θέση. Χώρια που σε ανοιχτό δρόμο, κρατάει άνετα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, χωρίς να σε αγχώνει με την ευστάθειά του. Ο δίλιτρος Bi-Turbo Ecoblue, με τη βοήθεια και των ηχείων της καμπίνας, έχει ωραία χροιά (ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport) και συνεργάζεται αρκετά καλά με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχύτητων.

Δείχνει να έχει δυνατότητες για χαμηλή κατανάλωση αν και με την εμφάνισή του το Raptor αλλά και τη διάθεση που σου ξυπνάει το κόκκινο δαχτυλίδι στο τιμόνι, δεν είχαμε τη δυνατότητα ούτε και να προσεγγίσουμε το θέμα αυτό στην παρουσίαση. Τελικά, το Raptor που φέρνει πολύ από την Αμερικάνικη κουλτούρα στον τομέα των pick ups στα δικά μας «λημέρια» έχει το δικό του, ξεχωριστό ενδιαφέρον. Τόσο πολύ που τα 58.000€ της τιμής του, δεν μοιάζουν και τόσο υπερβολικά (είναι περίπου 11.000€ ακριβότερο από μια αντίστοιχα εξοπλισμένη έκδοση του διπλοκάμπινου «απλού» Ranger) για να έχεις ένα πολύτιμο εργαλείο για τις δουλειές σου αλλά και ένα αξιόμαχο σύνολο για να «διασκεδάζεις» κινούμενος σε περιοχές που μπορεί να μην έχει πατήσει κανείς ακόμα. Τουλάχιστον με αυτοκίνητο που δεν έχει after market επεμβάσεις για τη βελτίωση των εκτός δρόμου ικανοτήτων του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.996 cc, I4, Bi-TURBO, 213 PS @ 3.750 rpm, 50,1 kgm @ 1.750-2.000 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 10 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)

0-100 KM/H: 10,5”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,9 lt/100 km

CO2: 233 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.398/2.028/1.873 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.220 mm

ΒΑΡΟΣ: 2.510 (3.130 μικτό) kg

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 58.000€

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr