Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Range Rover Evoque

Ελλάδα 16:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Range Rover Evoque

ΝΕΑ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Range Rover Evoque

ΝΕΑ

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα μοντέλο της Jaguar Land Rover πραγματοποιεί την παγκόσμια παρουσίασή του. Είχαμε την τιμή να το οδηγήσουμε πρώτοι ανάμεσα σε 5.700 εκπροσώπους του διεθνή Τύπου και ευπειθώς αναφέρουμε.

Advertisement
Advertisement

 

Tο Range Rover Evoque ξεχωρίζει στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV, χάρη στη διαφορετική του εμφάνιση, τους ισχυρούς του κινητήρες, την σπορτίφ συμπεριφορά του στην άσφαλτο και τις εκτός δρόμου ικανότητες του. Ας εμβαθύνουμε λοιπόν στα παραπάνω χαρακτηριστικά του. Το βρετανικό SUV κερδίζει άμεσα τα βλέμματα των υπολοίπων οδηγών και περαστικών, καθώς έχει αυτό που αποκαλούμε σχεδιαστική ταυτότητα. Ένας από τους λόγους που ξεχωρίζει είναι το μυώδες καλούπι, χωρίς όμως να χάνει την κομψότητα του. Αναφορικά με τις διαστάσεις του το μήκος αγγίζει τα 4.371 mm, ενώ το πλάτος και το ύψος ανέρχονται σε 1.904 mm και 1.649 mm αντίστοιχα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, ενώ αυτό που αποτελεί σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η νέα γενιά του Evoque χρησιμοποιεί ως βάση τη νέα πλατφόρμα Premium Transverse Architecture, που έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι έτοιμη για τη φιλοξενία μεγάλων μπαταριών, ενώ προσφέρει και κατά 13% αυξημένη ακαμψία.

Advertisement
Advertisement

Κι αν εξωτερικά προκαλεί το μάτι, στην καμπίνα δημιουργείται η αίσθηση ότι ο οδηγός βρίσκεται σε ένα φουτουριστικό κόκπιτ. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών λειτουργεί ως πίνακας ελέγχου του οχήματος, καθώς από εκεί μπορείς να χειριστείς το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, τον υπολογιστή ταξιδίου, τη συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth, το σύστημα πλοήγησης, τον χρωματισμό του κρυφού φωτισμού, ενώ εκεί προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. Το μοναδικό σημείο που ίσως παρεκκλίνει κάπως ποιοτικά είναι το πλαστικό στην προέκταση του κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Ακόμα και τα χειριστήρια στο τιμόνι λειτουργούν δια της αφής και χρειάζεται κάποια εξοικείωση για να τα λειτουργήσεις. Ψηφιακός βέβαια και ο πίνακας οργάνων με διάμετρο 12,3”, με ξεκάθαρες απεικονίσεις.

Advertisement

Σε ότι αφορά την ευρυχωρία του εσωτερικού, ιδιαίτερα άνετη και γενναία σε χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια είναι η δεύτερη σειρά καθισμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τρεις ενήλικες επιβάτες (μεταξόνιο 2.681 mm). Όπως οφείλει ένα σύγχρονο SUV έτσι και το Range Rover Evoque έχει «ανατραφεί» με αρχές καλής συμπεριφοράς εκτός αλλά και εντός δρόμου. Η ποιότητα κύλισης είναι άριστη, καθώς η μαλακή ανάρτηση φροντίζει όσο καλύτερα μπορεί για αυτό, ας όψεται η νέα γεωμετρία στον εμπρός άξονα και η τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Τα γονίδια της περιπέτειας έχουν περάσει και στο νέο Evoque, κάτι που διαπιστώσαμε όταν το «ρίξαμε» στη χωμάτινη αρένα. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τα κουμπιά του εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης «Terrain Response 2», το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα για οδήγηση στην άσφαλτο αλλά και για εδάφη καλυμμένα με χιόνι, άμμο, χαλίκι και λάσπη, ενώ λίγο πιο δίπλα βρίσκεται και το ECO mode. Στο να ξεπερνά εμπόδια βοηθούν οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, οι οποίες είναι 25, 20,7 και 30,6 μοίρες αντίστοιχα. Η απόσταση που χωρίζει το Discovery Sport από το έδαφος είναι 212 mm, ενώ μπορεί να βυθιστεί σε νερό που η στάθμη του φτάνει έως τα 600 mm.

Advertisement

H γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δίλιτρα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα της οικογένειας Ingenium, τόσο βενζίνης, όσο και diesel, τα οποία συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο της ZF, εννέα σχέσεων (πλην της βασικής D150 με το 6άρι χειροκίνητο). Η απόδοσή τους κυμαίνεται από τους 150 έως τους 300 PS, ενώ αμφότερα εφοδιάζονται με ένα υβριδικό σύστημα mild hybrid σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Η γεννήτρια του ήπιου υβριδικού συστήματος συνδέεται στη μετάδοση και στόχος της είναι η παροχή βοήθειας με επιπλέον ροπή στην εκκίνηση, αλλά και πιο ομαλοποιημένα χαρακτηριστικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Είναι πράγματι αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο ο δίλιτρος Ingenium υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας ΤD4 των 240 PS ίππων δίνει ώθηση στο νέο Evoque. Δε μας έδειξε σε κανένα σημείο να κομπιάζει ακόμα και σε χαμηλές στόφες, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση με τη ροπή να φτάνει τα 500 Nm, ενώ αισθάνεσαι ότι υπάρχουν διαρκώς περιθώρια δύναμης, τα οποία σε προκαλεί να εξαντλήσεις με τον τρόπο που ανεβάζει ρυθμό.

Advertisement

Σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα εύκολα «ξεφεύγεις». Η ταχύτητα με την οποία θεωρείς ότι κινείσαι σχεδόν πάντα είναι μεγαλύτερη από αυτή που αναγράφει το ταχύμετρο. Οι επιδόσεις αναφέρουν τελική ταχύτητα 225 km/h και επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα, με την κατανάλωση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή να κυμαίνεται στα 6,6 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 163 g/km. Το νέο Range Rover Evoque αναμένεται στη χώρα μας μέσα στον Απρίλιο, με την τιμή λανσαρίσματος τα 55.100 ευρώ για την έκδοση SE με τον βενζινοκινητήρα των 200 PS.