Οδηγούμε στη Σουηδία το νέο Lynk & Co 08 PHEV
ΝΕΑ
Η Lynk&Co δείχνει ξεκάθαρα τις κυριαρχικές της προθέσεις. Και με το νέο plug-in υβριδικό των 200 χιλιομέτρων ηλεκτρικής αυτονομίας βάζει τους Ευρωπαίους στην θέση τους.
Η παγκόσμια αυτοκίνηση -και όχι μόνο- ζει εποχές μεγάλων ανακατατάξεων και τεκτονικών αλλαγών. Κάτι που γίνεται ήδη αισθητό και στην χώρα μας, όπου μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, οι μάρκες αυτοκινήτων σχεδόν διπλασιάστηκαν και συνεχώς αυξάνονται. Μέσα σε αυτές τις καταιγιστικές αλλαγές, μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο για κάποια προσπάθεια να ξεχωρίσει και να κεντρίσει το ενδιαφέρον του πανταχόθεν βαλλόμενου αγοραστή. Και μία τέτοια είναι χωρίς αμφιβολία η Lynk&Co.
WHAT CAR
Πρόκειται για μία από τις μάρκες που ανήκουν στον τεράστιο όμιλο της Geely. Έναν κινεζικό mega-όμιλο με το πιο «ευρωπαϊκό» προφίλ, αφού έχει στην κατοχή του μάρκες όπως η Volvo, η Polestar ή η Lotus. Κάτι που εξασφαλίζει πρόσβαση στα γενικότερα ευρωπαϊκά ήθη περί την αυτοκίνηση, είτε αυτό έχει να κάνει με τον οδηγικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων της είτε με την σχεδίαση και την γενικότερη προϊοντική προσέγγιση.

Δεν είναι διόλου τυχαίο άλλωστε ότι το πιο δραστήριο και επιδραστικό σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας βρίσκεται στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Eκεί ταξιδέψαμε για να γνωρίσουμε από κοντά το νέο μοντέλο της μάρκας, το 08, αλλά και να συνομιλήσουμε με τους ανθρώπους της Lynk&Co για το πως βλέπουν θέση τους μεταξύ των premium κατασκευαστών της Ευρώπης, εκεί που δικαιωματικά πλέον ανήκουν.
Και η λέξη «δικαιωματικά» κάθε άλλο παρά υπερβολή είναι όταν έχεις να κάνεις με αυτοκίνητα όπως το νέο 08. Ένα μοντέλο που έρχεται να ταράξει τα νερά των Plug-In υβριδικών, τα οποία είναι αυτή την εποχή η πιο hot κατηγορία για τις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν φαίνεται να «τραβάνε» όσο περίμεναν οι κατασκευαστές.

Σε αυτό το ήδη διαμορφωμένο τοπίο, η Lynk&Co με το 08 έρχεται να προσφέρει μερικά πρωτοποριακά χαρακτηριστικά που δίνουν ίσως και τον τόνο των εξελίξεων μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε αυτό το μοντέλο η κινεζική μάρκα υιοθετεί μία διαφορετική προσέγγιση, ανεβάζοντας την χωρητικότητα της μπαταρίας στις 39,6 kWh, νούμερο που σε άλλους κατασκευαστές είναι επαρκές για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Η επιλογή αυτή οδηγεί σε μία σημαντική καινοτομία το 08, καθώς είναι το πρώτο PHEV στην Ευρώπη που μπορεί να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα σε ηλεκτρική αυτονομία. Επίδοση ιδιαίτερα εντυπωσιακή, η οποία καθιστά πρακτικά το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικό για τις περισσότερες διαδρομές που θα κάνει κάποιος μέσα στο μήνα του, και μόνο σε μεγάλα ταξίδια δυο-τρεις φορές τον χρόνο ίσως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το μοτέρ και να επισκεφθεί ένα βενζινάδικο. Και αυτό μάλλον υπό προϋποθέσεις, καθώς και η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα.
Η ηλεκτρική διάταξη δεν είναι ένα αναγκαίο «κακό» όπως συμβαίνει σε πολλούς άλλους κατασκευαστές PHEV, αλλά έχει προσεχτεί ιδιαίτερα. Για παράδειγμα παρέχεται η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC στα 85 kW κάτι που επιτρέπει την κάλυψη της χωρητικότητας της μπαταρίας από το 10-80% σε 33 λεπτά. Η μπαταρία τεχνολογίας NMC φορτίζει και σε wallbox των 11 kW με τον χρόνο για το 0-100% της χωρητικότητας να φθάνει τις 4,5 ώρες.

Το υβριδικό σύστημα βασίζεται στην συνύπαρξη ενός 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα turbo των 1,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 139 ίππους και 238 Nm ροπής και ενός ηλεκτροκινητήρα των 211 ίππων και 350 Nm ροπής.
Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 350 ίππους, κάτι που επιτρέπει στο 08 να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 185 χλμ/ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει 0,9 λίτρα/100 χλμ με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, ή 6,5 λίτρα/100 χλμ. με άδεια τη μπαταρία.

Οι πιο πάνω προδιαγραφές δείχνουν με ξεκάθαρο τρόπο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που αποτελεί μία πρωτοποριακή και άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όμως οι άνθρωποι της Lynk&Co δεν έμειναν σε αυτό, αλλά έκαναν τα πάντα ώστε να δώσουν στο νέο μοντέλο τους μία luxury σχεδιαστική και ποιοτική ταυτότητα, τοποθετώντας το χωρίς αμφιβολία απέναντι στις πιο καταξιωμένες premium μάρκες της Ευρώπης.

Η σχεδιαστική προσέγγιση, την οποία έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου η ομάδα στο Γκέτεμποργκ, καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά την ευρωπαϊκή αισθητική με την δεδομένη πρόθεση της Lynk&Co να φτιάχνει αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν και έχουν πάντα μία πιο φουτουριστική διάσταση. Τα δύο αυτά ζητούμενα έχουν επιτύχει τον στόχο τους και στις προηγούμενες προτάσεις της εταιρείας (όπως το πολύ ιδιαίτερο 02) και το ίδιο γίνεται -ίσως και περισσότερο- και αυτή την φορά στο 08.
Το 08 είναι χτισμένο επάνω στην εξελιγμένη γενιά της Compact Modular Architecture (CMA) που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα της Volvo και της Polestar. Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Lynk & Co, παρουσιάζοντας μια σούπερ μοντέρνα προσέγγιση με καθαρές γραμμές και αεροδυναμικό προφίλ.

Οι διαστάσεις του (μήκος 4.820 mm, πλάτος 1.915 mm, ύψος 1.685 mm) και το μεταξόνιο των 2.848 mm προσφέρουν ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ οι λεπτομέρειες όπως οι κρυφές χειρολαβές και τα frameless παράθυρα ενισχύουν την premium αίσθηση. To τρικ με τους καθρέπτες προσδίδει έναν μοντέρνο τόνο στην όλη προσέγγιση, ενώ και οι όμορφα μοιρασμένοι όγκοι κρύβουν τις διαστάσεις και δημιουργούν την εντύπωση ενός πιο compact SUV με σπορτίφ προεκτάσεις.
Στο εμπρός μέρος, τα λεπτά LED φώτα ημέρας και η κλειστή μάσκα υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του οχήματος, ενώ στο πίσω μέρος, η φωτεινή λωρίδα που διατρέχει το πλάτος του αυτοκινήτου προσδίδει μια μοντέρνα πινελιά.
Ως σύνολο το 08 έχει χαρακτήρα και άποψη και καταφέρνει και πάλι να δίνει την ταυτότητα της Lynk&Co σε μία κατηγορία που πάσχει από έλλειψη αναγνωρισιμότητας και ανάγκη ταύτισης με επιτυχημένες συνταγές (βλέπε δεκάδες μοντέλα που προσπαθούν να μιμηθούν το Tesla Model Y).

Η μινιμαλιστική σουηδική σχολή ακολουθείται και στο σαλόνι, όπου όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Lynk&Co επικρατεί μία πολύ ευχάριστη τάξη και μία «ήσυχη» σχεδιαστική προσέγγιση. Το εσωτερικό του 08 εντυπωσιάζει με την ποιότητα κατασκευής και την πρόθεση για τεχνολογική υπεροχή που είναι διάχυτη σε κάθε λεπτομέρεια.
Η κεντρική οθόνη αφής 15,4 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών προσφέρουν πλήρη ενημέρωση και ψυχαγωγία, αν και τα δεκάδες μενού μας έκαναν πολλές φορές να αναζητήσουμε κάποιους φυσικούς διακόπτες που θα έκαναν πιο άνετη τη ζωή μας στης καθημερινές χρήσεις.

Το σύστημα infotainment πάντως είναι ιδιαίτερα γρήγορο και άμεσο στις εντολές χάρη στον επεξεργαστή Snapdragon τελευταίας γενιάς, προσφέροντας ομαλή λειτουργία και πολλές δυνατότητες. Η ηχητική εμπειρία απογειώνεται από το προαιρετικό σύστημα Harman Kardon, το οποίο είναι κατασκευασμένο αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, με 23 ηχεία διάσπαρτα παντού μέσα στο αμάξωμα (από τα προσκέφαλα μέχρι την οροφή και το κέντρο του ταμπλό), προσφέροντας καθηλωτικό ήχο σε κάθε διαδρομή.
Οι καθίσματα, επενδυμένα με δέρμα Nappa, διαθέτουν λειτουργίες θέρμανσης, εξαερισμού και μασάζ (έχουν και ενσωματωμένα ηχεία!), ενώ η θέση του συνοδηγού προσφέρει επιπλέον υποστήριξη για τα πόδια, εξασφαλίζοντας άνεση ακόμα και στις πιο μακρινές διαδρομές.

Η άνεση και η ευρυχωρία είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τους πίσω επιβάτες να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τα 2,848 μέτρα του μεταξονίου. Παράλληλα και ο χώρος των αποσκευών είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρος, ξεκινώντας από τα 540 λίτρα (μέχρι την οροφή) και φθάνοντας έως τα 1.254 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Σε ό,τι αφορά τα εξοπλιστικά πακέτα, στην χώρα μας θα έρθει σε δύο εκδόσεις, την Core και την More. Και οι δύο είναι full εξοπλισμένες με όλα τα σύγχρονα στοιχεία διασύνδεσης και συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με τη More να προσφέρει κάποια έξτρα στοιχεία πολυτέλειας, όπως το κορυφαίο ηχοσύστημα με τα 23 ηχεία, προβολείς LED Matrix, ζάντες 21 ιντσών, καθίσματα με μασάζ, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, κάμερα selfie, τριζωνικό κλιματισμό κ.ά.

Στην σχετικά σύντομη επαφή μας με το νέο 08 στους δρόμους γύρω από το παγωμένο και βροχερό Γκέτεμποργκ (και υπό την δαμόκλειο σπάθη των καμερών της αστυνομίας), οι πρώτες εντυπώσεις μας ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετικές. Η ανάρτηση του 08, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρει ισορροπία μεταξύ άνεσης και επαρκούς ελέγχου του αμαξώματος.
Παρά το βάρος του οχήματος που ξεπερνά τους 2,1 τόνους, η οδική συμπεριφορά παραμένει προβλέψιμη και ασφαλής, διαθέτοντας επίσης και μία ποιοτική κύλιση, χάρη και στην μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει στη μείωση των αεροδυναμικών και άλλων θορύβων (για παράδειγμα τα τζάμια είναι tempered 5 χιλιοστών, κάτι που μειώνει δραστικά την ηχητική παρουσία του αέρα μέσα στην καμπίνα)
Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η άνεση της ανάρτησης και η ικανότητά της να απορροφά κάθε είδους ανωμαλία των δρόμων (από τις ελάχιστες που συναντήσαμε στην Σουηδία…). Θυμίζει έντονα τα κορυφαία Volvo σε αυτόν τον «αέρινο» τρόπο με τον οποίο κινείται στις καθημερινές μετακινήσεις, όντας αρκετά ευχάριστο και προσαρμόσιμο σε οτιδήποτε του ζητηθεί, ακόμα και μέσα στην πόλη, παρά τον μεγάλο όγκο του.

Στο ταξίδι είναι πραγματικά απολαυστικό, όντας αθόρυβο, πολιτισμένο και με εκείνη την ξεκάθαρα premium αύρα που αποπνέει το σαλόνι και η διάχυτη προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής και τα υλικά. Σε αυτή την πρωτοκλασάτη εμπειρία συμβάλλουν πολλά από τα στοιχεία του εξοπλισμού, που κάνουν την καμπίνα του 08 έναν απολαυστικό χώρο να ζει και να ταξιδεύει κανείς.
Το σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω παρέχει αποτελεσματική επιβράδυνση, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές (για τα δεδομένα πάντα αυτής της κατηγορίας) αν και κάπως τεχνητό σε αίσθηση. Όσο για το υβριδικό σύστημα, λειτουργεί άψογα, παρέχοντας αβίαστη δύναμη σε όλες τις ταχύτητες και με το αυτόματο κιβώτιο των τριών σχέσεων να δένει ιδανικά με την τεχνολογική προσέγγιση της Lynk&Co στα PHEV.

Αυτό πάντως που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι το γεγονός ότι όσοι το αποκτήσουν -και βεβαίως το φορτίζουν τακτικά- μάλλον θα ζήσουν περισσότερο χρόνο με ένα αμιγώς ηλεκτρικό παρά με ένα αυτοκίνητο που έχει και συμβατικό κινητήρα. Ο τελευταίος πάντως βρίσκεται πάντα εκεί, προσφέροντας την σιγουριά για το άγχος της αυτονομίας στα μεγάλα ταξίδια, όντας παράλληλα και αρκετά ικανός να αναλάβει αυτός τα ηνία, όταν η μπαταρία αδειάσει.
Όσο για την ηλεκτρική αυτονομία των 200 χιλιομέτρων, στην διαδρομή που κάναμε επιβεβαιώσαμε απόλυτα τις μετρήσεις της Lynk&Cο, αν και οι συνθήκες οδήγησης στην Σουηδία, με τα αυστηρά όρια βοηθούν να επιτευχθεί αυτό το νούμερο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το σύστημα δείχνει να δουλεύει, με την επίδοση αυτή να είναι μέσα στις δυνατότητες του 08 και σε πιο… ελληνικές συνθήκες οδήγησης.
Συμπερασματικά, το νέο 08 είναι μία είδηση πρώτου μεγέθους για την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η Lynk&Co προχωρά σε πιο ανοιχτές θάλασσες, εκεί που οι Ευρωπαίοι ακόμα δεν έχουν φθάσει. Τα 200 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας είναι από μόνα τους ένας σημαντικός λόγος να το επιλέξει κανείς, πολλώ δε μάλλον όταν αυτό το χαρακτηριστικό συνδυάζεται με ότι πιο ευρωπαϊκά premium σε ποιότητα και αισθητική έχουμε δει μέχρι σήμερα από κινεζική μάρκα.

Συνδυάζοντας σουηδική κομψότητα τύπου Volvo, ψαγμένο στυλ τύπου Polestar και κινέζικη τεχνολογική τόλμη, η νέα ναυαρχίδα της Lynk&Co φαίνεται πως δεν φτιάχτηκε απλώς για να εντυπωσιάσει. Φτιάχτηκε για να αποδείξει ότι η Κίνα μπορεί να χτυπήσει την Ευρώπη εκεί που… πονάει: στο premium. Και το καταφέρνει χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.
Στην χώρα μας αναμένεται μέσα στον Ιούλιο (οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει) με τιμή που θα κυμαίνεται στην περιοχή των 50.000+ ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, το Lynk&Co 08 αποτελεί μία καινοτόμα πρόταση που θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη σειρά των επιλογών όσων αναζητούν ένα πολυτελές PHEV που δείχνει σε πρώτη προβολή όλα όσα θα έρθουν μέσα στα επόμενα χρόνια σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων.