Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας του Audi Q5

Ελλάδα 1:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας του Audi Q5

ΝΕΑ

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας του Audi Q5

ΝΕΑ

Το μεσαίο SUV μοντέλο της Audi, στην ανανεωμένη του γενιά, προσφέρει κορυφαία άνεση, εντυπωσιακές επιδόσεις και ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία ως plug-in υβριδικό.

Advertisement
Advertisement

Το Q5 αποτελεί ένα ιδιαίτερο και δυναμικό μοντέλο της Audi, το οποίο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, ξεχώρισε από τους ανταγωνιστές του χάρη στη εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, τον πλούσιο εξοπλισμό και την πληθώρα τεχνολογιών και κινητήρων.

Μιλώντας για το τελευταίο, η Audi αποφάσισε να τοποθετήσει στo ανανεωμένο Q5 τεχνολογικά άρτια σύνολα, βενζίνης και diesel. Η γκάμα των κινητήριων συνόλων προσφέρει πολλές επιλογές και με διάφορα στάδια εξηλεκτρισμού, όπως ορίζουν οι σύγχρονες τάσεις και η στρατηγική της μάρκας, ενώ είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές του Euro 6d.

Advertisement
Advertisement

Στη βάση υπάρχει το προσθιοκίνητο Q5 35 TDI S tronic, με τον τετρακύλινδρο turbo diesel των 2,0 λίτρων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των επτά σχέσεων.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V που παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η απόδοση του 2.0 TDI εδώ είναι 163 ίπποι και 370 Nm μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ πολύ καλές είναι οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 213 χλμ./ώρα).

Advertisement

Φυσικά, μεγάλο όφελος υπάρχει και στην κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με την Audi οι εκπομπές CO2 και η μέση κατανάλωση που ανακοινώνονται είναι από 146 έως 162 γραμμάρια το χιλιόμετρο και από 5,6 έως 6,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αντίστοιχα.

Η αμέσως ισχυρότερη έκδοση του Q5, 40 TDI S tronic διαθέτει και αυτή έναν diesel 2.00 κυβικών και απόδοσης 204 ίππων και 400 Nm από τις 1.750-3.250 σ.α.λ. Και εδώ υπάρχει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με τη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα (BSG) να συνδέεται με το ηλεκτρικό σύστημα των 12V του αυτοκινήτου και να αντλεί ή να αποθηκεύει την ανακτώμενη ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου.

Advertisement

Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο S tronic, ενώ στάνταρ είναι και η τετρακίνηση quattro ultra. Το συγκεκριμένο σύστημα βασίζεται σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, προκειμένου, συγκριτικά με το παραδοσιακό κεντρικό διαφορικό, να αξιοποιεί στο μέγιστο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του υβριδικού μηχανικού συνόλου.

Οι συγκεκριμένες λύσεις που έχουν εφαρμοστεί στο Q5 40 TDI S tronic, αποδίδουν καρπούς τόσο στον τομέα των επιδόσεων, με το μοντέλο να ολοκληρώνει την διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δεύτερα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 222 χλμ./ώρα, όπως και της κατανάλωσης που κυμαίνεται στα από τα 6,3 έως τα 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (εκπομπές ρύπων CO2: 165 γρ./χλμ).

Advertisement

H κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου Audi Q5 είναι η 50 TFSI e quattro S tronic, ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τον χάρτη των PHEV στην κατηγορία με όλα τα στοιχεία που διαθέτει. Υπενθυμίζει δηλαδή τις αρετές του συνδυασμού της βενζίνης με τον ηλεκτρισμό και το κάνει με έμφαση, σχεδόν τελειοποιώντας τον.

Ο κινητήρας βενζίνης 2.0 TFSI των 265 ίππων και των 370 Nm ροπής συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης και μία μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 17,9 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση της συγκεκριμένης έκδοσης φτάνει τους 299 ίππους και τα 450 Nm, ενώ η εξηλεκτρισμένη φύση του το καθιστά ένα εκ των κορυφαίων όσο αφορά την κατανάλωση καυσίμου, η οποία ξεκινά από τα 1,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στα ίδια χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται και οι εκπομπές CO2 (από 35 γρ./χλμ.).

Στη γκάμα του μοντέλου υπάρχει και το Q5 Sportback, το οποίο διατίθεται με τρεις εκδόσεις, 40 TDI S tronic, 50 TFSI e quattro S tronic και την κορυφαία SQ5 TDI Hybrid quattro με τον V6 κινητήρα των 3,0 λίτρων που αποδίδει 341 PS και 700 Nm ροπής.