Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

O Stephane Peterhansel μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

Ελλάδα 23:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

O Stephane Peterhansel μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

O Stephane Peterhansel μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

Τον αποκαλούν “Κύριο Ντακάρ”, χαρακτηρισμός εύλογος καθώς έχει στο ενεργητικό του 11 νίκες στη θρυλική δοκιμασία: 6 με μοτοσυκλέτα και 5 με αυτοκίνητο. Τώρα έχει μπροστά του μία νέα πρόκληση, καθώς ηγείται της επιστροφής της Peugeot στο Ράλι Ντακάρ!

Advertisement
Advertisement

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

O 49χρονος Γάλλος που είναι ο πλέον επιτυχημένος αναβάτης/οδηγός (νικητής το 1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998, 2004, 2005, 2007, 2012 και 2013) μίλησε αποκλειστικά στο NewsAuto για την “Οδύσσεια” που αρχίζει σε μερικές ώρες, το νέο του εργασιακό περιβάλλον (σ.σ. το 2008 DKR) αλλά και όσα έχει ζήσει τόσα χρόνια στο Ράλι Ντακάρ.

Νέα ομάδα, νέα αυτοκίνητο, πόση αυτοπεποίθηση νιώθετε σχετικά με το Ράλι Ντακάρ 2015;

Advertisement
Advertisement

Παρά το θρυλικό της όνομα και ένδοξο παρελθόν, αυτή η ομάδα είναι πολύ νέα. Στόχος μας είναι να τη βοηθήσουμε να βελτιωθεί και να αποκτήσει εμπειρία. Έχουμε την επιθυμητή ταχύτητα – πρέπει να σας πω ότι στις δοκιμές εξέλιξης που κάναμε στο Μαρόκο, σε μία διαδρομή όπου έχω βρεθεί περίπου 15 φορές, ήταν η πρώτη φορά που μπορούσα να κινηθώ τόσο γρήγορα! Όμως δεν έχουμε καλύψει τα απαιτούμενα χιλιόμετρα δοκιμών ώστε να αντιμετωπίσουμε το Ντακάρ με τα βέλτιστα επίπεδα αξιοπιστίας. Πιστεύω όμως στις ικανότητες αυτής της εργοστασιακής ομάδας και σημαντικό ρόλο παίζει και η σπουδαία υποστήριξη που έχουμε από τους δύο βασικούς συνεργάτες μας, την Total και τη Red Bull, που αποτελούν “παίκτες-κλειδιά” σε αυτό το project. Μιλώντας για επαγγελματισμό, νομίζω πως ο επαγγελματισμός που διακρίνει αυτή την ομάδα αλλά και η δομή και η δυναμική της, δεν συγκρίνεται με τίποτα που να έχω συναντήσει τόσα χρόνια στα Rally Raid. Πάντα ονειρευόμουν την επιστροφή της Peugeot στο Ράλι Ντακάρ και ήξερα για αυτό το εγχείρημα πριν ακόμα από τον αγώνα του 2014. Δεν δίστασα στιγμή να πω το “ναι”.

Ποια είναι τα ατού εντοπίσατε στις δοκιμές του 2008 DKR; Και χρειάστηκε να προσαρμόσετε το οδηγικό σας στιλ τώρα που οδηγείτε όχημα με κίνηση στους δύο τροχούς;

Advertisement

Δεν είχα οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη διαδρομή στην ανάρτηση. Η πρώτη μεγάλη έκπληξη ήταν ο τρόπος με τον οποίο το 2008 DKR “απορροφά” κραδασμούς και λακκούβες. Είχα συνηθίσει να “χοροπηδάω” μέσα στο κόκπιτ αλλά η συμπεριφορά του 2008 DKR είναι σαφώς πιο ομαλή. Όποτε φοβάμαι επικείμενο… μπαμ, η ανάρτηση και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, απορροφούν το χτύπημα. Πρόκειται για συναίσθημα που σε καθησυχάζει, γιατί σου επιτρέπει να περνάς από δρόμους με λακκούβες με 120-130 χιλιόμετρα την ώρα κι όχι με 80. Σίγουρα αυτό απαιτεί προσαρμογή του οδηγικού μου στιλ. Το 2008 DKR είναι ένα θηρίο που μοιάζει σαν… ζωντανός οργανισμός. Απαιτεί όμως μεγαλύτερη ακρίβεια στην πλοήγηση, δεν είναι το ίδιο εύκολο να ελεγχθεί. Πρέπει να είσαι έτοιμος να προλάβεις την πλαγιολίσθηση. Πάντως ακόμα και στους αμμόλοφους, η πρόσφυση είναι απίστευτη.

Πως αποφασίσατε να λάβετε μέρες σε αυτό τον θρυλικό αγώνα, πίσω στο 1988;

Advertisement

Σε ηλικία 15 ετών αποφάσισα να σταματήσω το skateboard για χάρη των αγώνων με μοτοσυκλέτες. Στα 18 πήρα άδεια οδήγησης και το 1981 κατέκτησα το γαλλικό πρωτάθλημα enduro. Τότε υπέγραψα και το πρώτο μου επαγγελματικό συμβόλαιο με τη Husqvarna. Το 1987, η Yamaha με στρατολόγησε για να συμμετάσχω στα αφρικανικά ράλι. Δεν το σκέφτηκαν καν. Ήταν μία ενδιαφέρουσα πρόκληση που ανυπομονούσα να αντιμετωπίσω.

Όχι άδικα, σας αποκαλούν… “Κύριο Ντακάρ”, έχοντας πανηγυρίσει 11 νίκες σε αυτό τον αγώνα. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Advertisement

Η καλή προετοιμασία, το να έχεις καλό αυτοκίνητο και γενικότερα… καλό “πακέτο”.

Τι σας οδήγησε στην απόφαση να αλλάξετε κατηγορία από τους δυο, στους τέσσερις τροχούς;

‘Ήταν μία απόφαση που πήρα στον τερματισμό του Ράλι Ντακάρ του 1998. Είχα ήδη 6 νίκες στο ενεργητικό μου στις μοτοσυκλέτες. Αυτή η επιτυχία, σε συνδυασμό με τους πόνους που ένιωθα στον καρπό μου, με οδήγησαν στην απόφαση να αλλάξω κατηγορία.

Έχετε τρέξει πολλές φορές και στο… αυθεντικό Ράλι Ντακάρ των αφρικανικών διαδρομών. Πόσο διαφέρει σε σχέση με τον αγώνα της Νότιας Αμερικής;

Παρότι η πρόκληση εξακολουθεί να είναι μεγάλη, οι διαφορές είναι πολλές. Νομίζω πως η σημαντικότερη αφορά όλα τα περιφερειακά του αγώνα. Τους θεατές στις ειδικές διαδρομές, τις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία κτλ. Είμαστε λιγότερο… Τουαρέγκ!

Το Ράλι Ντακάρ έχει κάθε χρόνο “θύματα”. Ποια ήταν η πιο τρομακτική στιγμή για εσάς;

Η χειρότερη ανάμνηση μου από αυτόν τον αγώνα ήταν το 1992. Ο Gilles Lalay σκοτώθηκε μπροστά μου. Κάθε φορά που βλέπω τραυματισμένο αναβάτη στην άκρη του δρόμου τρομάζω. Όμως ενώ οδηγώ, δεν νιώθω φόβο.

Είναι όμως και ένας πολύ απαιτητικός αγώνας. Πως προετοιμάζεστε για αυτή την πρόκληση;

Αυτό θα είναι το 26ο μου Ράλι Ντακάρ! Προετοιμάζεσαι όλο το χρόνο για αυτή την πρόκληση. Σωματικά μέσω σταθερού προγράμματος εκγύμνασης όλο το χρόνο, που εντείνεται ένα μήνα πριν τον αγώνα. Παράλληλα προετοιμάζεις κατάλληλα και τον εξοπλισμό σου, ώστε να είσαι πανέτοιμος.

Φέτος έχετε ως teammate τον Carlos Sainz που επί σειρά ετών ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους σας. Θεωρείται εαυτούς φαβορί για τη νίκη;

Είμαστε τυχεροί που αποτελούμε κομμάτια της έναρξης αυτής της όμορφης ιστορίας που αφορά στην επιστροφή της Peugeot στο Ράλι Ντακάρ. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει ανάμεσα μας κάποια αντιπαλότητα αφού είμαστε μέλη μίας ομάδας ανθρώπων που δουλεύει με τον ίδιο στόχο. Μας θεωρώ αουτσάιντερ, όχι φαβορί.

Το τρίτο μέλος της ομάδα σας είναι ο Cyril Despres που όπως κι εσείς παλαιότερα, άλλαξε κατηγορία. Από τους δύο τροχούς, πλέον θα αγωνίζεται στους τέσσερις. Τι συμβουλές του δώσατε γι’ αυτή τη μετάβαση;

Έχει ήδη κατανοήσει πολλά πράγματα! Νομίζω πως σε λίγο θα μου δίνει εκείνος συμβουλές! Σοβαρά μιλώντας, ναι, μιλάμε πολύ και τον έχω συμβουλέψει για τη διαφορετική προσέγγιση που θα πρέπει να έχει προσεγγίζοντας με αυτοκίνητο πλέον τα εμπόδια.