Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Ο Πρόεδρος της Opel αποκλειστικά στο NewsAuto

Ελλάδα 0:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Πρόεδρος της Opel αποκλειστικά στο NewsAuto

MIRROR

Ο Πρόεδρος της Opel αποκλειστικά στο NewsAuto

MIRROR

Ο Πρόεδρος της γερμανικής εταιρείας, Karl-Thomas Neumann, μιλά αποκλειστικά στο NewsAuto.gr και εξηγεί πώς την επανέφερε στο δρόμο των επιτυχιών. Αποκαλύπτει το λανσάρισμα ενός μεγάλου SUV πριν το τέλος της δεκαετίας, την κυκλοφορία μίας Cadillac με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και υπερασπίζεται τους κινητήρες diesel.

Advertisement
Advertisement

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ

Η παγκόσμια ύφεση του 2008 βρήκε την Opel εξαιρετικά «ευάλωτη». Η μητρική General Motors είχε κλείσει την… κάνουλα της χρηματοδότησης για έρευνα και ανάπτυξη και η Opel υστερούσε σημαντικά των ανταγωνιστών της σε κινητήρες, κιβώτια και πλατφόρμες. Η μεγάλη πτώση στις πωλήσεις έφερε ζημιές στα ταμεία και ως αποτέλεσμα λουκέτο σε εργοστάσια, χιλιάδες απολύσεις και ορατό το ενδεχόμενο ακόμη και πτώχευσης. Όλα αυτά μέχρι τον Μάρτιο του 2013, όταν ο Karl-Thomas Neumann – με εμπειρία σε ηγετικές θέσεις στη Volkswagen – ανέλαβε τα ηνία της Opel και τα άλλαξε όλα.

Η εταιρεία με έδρα το Ρούσελσχαϊμ ευτύχησε να έχει έκτοτε έναν «αντισυμβατικό» Πρόεδρο. Ο Neumann συνομιλεί με τους πελάτες της Opel μέσω του λογαριασμού του στο twitter (με περισσότερα από 12.000 άτομα να ακολουθούν τα… τιτιβίσματά του), εμφανίζεται στα βίντεο της μάρκας στο youtube, έχει εξαιρετική φυσική κατάσταση, όπως αποδεικνύεται από τη συμμετοχή του σε μαραθωνίους σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Η ενασχόλησή του με την Opel δεν είναι όμως μόνο αγώνας αντοχής, αλλά και ένα καθημερινό σπριντ.

Φανατικός φίλος του μαραθώνιου δρόμου, ο Neumann συμμετέχει συχνά. Το 2015 στο Λονδίνο ολοκλήρωσε την απόσταση των 42.195 m. σε 3 ώρες και 46 λεπτά

Φανατικός φίλος του μαραθώνιου δρόμου, ο Neumann συμμετέχει ενεργά. Το 2015 στο Λονδίνο ολοκλήρωσε την απόσταση των 42.195 m. σε 3 ώρες και 46 λεπτά

Advertisement
Advertisement

«Όταν πήγα στην Opel θέσαμε σαφείς στρατηγικές προτεραιότητες. Την ορίσαμε με σαφήνεια ως γερμανική μάρκα, προσιτή και συναρπαστική. Συνεχίζουμε να επενδύουμε τεράστια ποσά: 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2016, στη μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση της ιστορίας μας. Από φέτος και έως το 2020 θα λανσάρουμε 29 νέα αυτοκίνητα, ανάμεσά τους ένα μεγάλο SUV, ως το δεύτερο μοντέλο-ναυαρχίδα δίπλα στο Insignia, αλλά και το ηλεκτρικό Ampera-e που θα αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία του με την προσιτή τιμή και τη μεγάλη αυτονομία».

Ο 55χρονος Neumann δεν είναι μόνο ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Opel Group, αλλά και το «πρόσωπο» της μάρκας στα social media. «Θεωρώ την ψηφιακή επικοινωνία ως μέρος της πολιτιστικής αλλαγής στη σύγχρονη εποχή. Μου προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι είμαι ένας από τους λίγους CEO στην Ευρώπη που χειρίζεται ενεργά το twitter. Είμαι μάλιστα ο μόνος στον κλάδο του αυτοκινήτου. Όλοι μπορούν να κάνουν διάλογο μαζί μου: πελάτες, αντιπρόσωποι ή εργαζόμενοι. Η άμεση ανταλλαγή απόψεων είναι σημαντική γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να διαμορφώσω την εικόνα της Opel. Άλλωστε, το να είμαστε προσιτοί είναι μία από τις αξίες μας. Προφανώς χρειάζεται να ξοδεύεις χρόνο για να το κάνεις, όμως είμαι χαρούμενος που το πράττω. Ιδίως από τη στιγμή που με ενδιαφέρει τόσο πολύ η τεχνολογία».

Ο Neumann "τιτιβίζει" καθημερινά στο twitter, με περισσότερους από 12.000 ακόλουθους

Ο Neumann “τιτιβίζει” καθημερινά στο twitter, με περισσότερους από 12.000 ακόλουθους

Πώς κρίνει τη δαιμονοποίηση των κινητήρων diesel μετά το πρόσφατο σκάνδαλο με τις παραποιημένες μετρήσεις ρύπων από τον Όμιλο Volkswagen; «Δεν υπάρχει γενικό πρόβλημα με τους πετρελαιοκινητήρες. Οι σύγχρονοι diesel μπορούν να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να πετύχει τους μελλοντικούς στόχους προστασίας του κλίματος. Η συζήτηση έφερε στο προσκήνιο τις δοκιμές εκπομπών ρύπων υπό ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Στην Opel έχουμε αναγνωρίσει ότι οι πελάτες μας απαιτούν διαφάνεια και θα ανταποκριθούμε σε αυτό. Από το ερχόμενο καλοκαίρι θα δημοσιεύουμε εθελοντικά τα αποτελέσματα με βάση το νέο κύκλο δοκιμών WLTP, ο οποίος είναι πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες».

Advertisement

Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν θέσει αυστηρούς στόχους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Πώς θα πετύχει η Opel τον μέσο όρο 95 g. CO2 ανά χλμ. έως το 2021; «Παίρνουμε στα σοβαρά την ευθύνη μας για το κλίμα. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο, όμως τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μέρος των προσπαθειών μας για περιορισμό του αποτυπώματός μας σε διοξείδιο του άνθρακα. Θα συνεχίσουμε να μειώνουμε το κόστος της τεχνολογίας και να κάνουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά. Το Ampera-e είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».

Με το νέο Astra, η Opel επιχειρεί να αμφισβητήσει εταιρείες με παράδοση στα πολυτελή αυτοκίνητα. Αρκούν όμως καθίσματα με λειτουργία μασάζ ή φώτα LED Matrix για να χαρακτηριστεί μία μάρκα ως premium; «Είμαστε υπέρ του εκδημοκρατισμού της τεχνολογίας. Η πολυτέλεια καθορίζεται πλέον με νέο τρόπο και η Opel επιθυμεί να θέσει τη νέα τάση. Π.χ., στόχος μας είναι να γίνουμε ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της συνδεσιμότητας των αυτοκινήτων», υποστηρίζει ο Neumann.

Το νέο Astra γνωρίζει μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ βραβεύτηκε και ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο για το 2016

Το νέο Astra γνωρίζει μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ βραβεύτηκε και ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο για το 2016

Advertisement

Οι Ευρωπαίοι λατρεύουν τα crossovers και SUV, αναδεικνύοντάς τα ως κορυφαία σε πωλήσεις κατηγορία το 2015. «Κατευθύνουμε την ενέργειά μας προς αυτή την κατεύθυνση. Το Mokka είναι το αστέρι μας, με πάνω από 500.000 πωλήσεις και το ανανεωμένο Mokka X θα συνεχίσει την πετυχημένη του πορεία. Αλλά και οι νέες γενιές των Zafira και Meriva θα έχουν νεανικό και lifestyle χαρακτήρα».

Στη Γενεύη η Opel επανέφερε το όνομα «GT» στο προσκήνιο, με ένα φουτουριστικό πρωτότυπο coupe. «Θα ήθελα να δω το GT να περνά στην παραγωγή, όμως δεν έχουμε λάβει ακόμη την οριστική απόφαση. Το πρωτότυπο μοντέλο αντιπροσωπεύει το χαρακτήρα μας: έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας, είμαστε φιλόδοξοι, καινοτόμοι και θέλουμε να κερδίζουμε περισσότερους πελάτες με κάθε νέο αυτοκίνητο».

"Θα ήθελα να δω το GT να φθάνει στη γραμμή παραγωγής", δηλώνει ο Πρόεδρος της Opel

“Θα ήθελα να δω το GT να φθάνει στη γραμμή παραγωγής”, δηλώνει ο Πρόεδρος της Opel

Αρκετές μάρκες, όπως η Mercedes, η Volvo και η Nissan είναι έτοιμες να λανσάρουν από φέτος ή το 2017 μοντέλα με αυτόνομη τεχνολογία που θα τους επιτρέπει να κινούνται μόνα τους, αρχικά στον αυτοκινητόδρομο και στην ίδια λωρίδα. Τα νέα της Opel από το μέτωπο αυτό είναι σχετικά περιορισμένα. «Στην General Motors (τη μητρική εταιρεία) αναπτύσσουμε την τεχνολογία που θα οδηγήσει σε ημιαυτόνομα και πλήρως αυτόνομα οχήματα, τα οποία θα κινούνται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Στον όμιλο έχει δημιουργηθεί σχετικό τμήμα με συμμετοχή μηχανολόγων και από την Opel, για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Εν τω μεταξύ, η Cadillac (θυγατρική του Opel Group στην Ευρώπη) θα λανσάρει του χρόνου το Super Cruise, ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο».

Advertisement

Παρά το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου επέστρεψε στην ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, η αβεβαιότητα παραμένει. Όπως και η παράλογη υπερφορολόγηση του αυτοκινήτου σε κράτη όπως η Ελλάδα. «Μετά από 5 έτη μείωσης των πωλήσεων, η ζήτηση στην Ευρώπη για νέα αυτοκίνητα αυξήθηκε το 2014 και το 2015. Αναμένουμε όμως δύσκολες συνθήκες και φέτος, καθώς θα αντιμετωπίσουμε παράγοντες που δεν μπορούμε να επηρεάσουμε. Αυτό όμως αποτελεί μέρος της δουλειάς μας. Το σημαντικό είναι να πράξουμε τα πάντα προκειμένου να παραμείνουμε σε τροχιά ανάπτυξης».