Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Ο Johnny Aubert μιλάει στο NewsAuto!

Ελλάδα 1:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Johnny Aubert μιλάει στο NewsAuto!

MIRROR

Ο Johnny Aubert μιλάει στο NewsAuto!

MIRROR

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Enduro βρίσκεται στην Ελλάδα και μίλησε στο NewsAuto και τον Πάνο Σεϊτανίδη για την πλούσια καριέρα του, το σκοπό της επίσκεψής του αλλά και το Ράλι Ντακάρ.

Advertisement
Advertisement

Στα 34 του είναι από τους πλέον επιτυχημένους αναβάτες, με πλούσια καριέρα σε διάφορες μορφές αγώνων στους δύο τροχούς. Ξεκίνησε την καριέρα του από το motocross, με διακρίσεις στη Γαλλία όμως σύντομα στράφηκε στο Enduro. Εκεί η καριέρα του απογειώθηκε, βρέθηκε σύντομα να μάχεται σε κορυφαίο επίπεδο και κατέκτησε δύο παγκόσμιους τίτλους: το 2008 με τη Yamaha και ο 2009 με την KTM. Στην Ελλάδα βρίσκεται για ένα workshop με την αφρόκρεμα των δικών μας αναβατών, το οποίο διοργανώνει ο βασικός του χορηγός. Εν μέσω… δράσης και λάσπης, συναντήσαμε τον Johnny Aubert και μιλήσαμε για τον αγωνιστικό κόσμο των δύο τροχών.

NewsAuto: Tι είναι αυτό που σου αρέσει τόσο στην Ελλάδα;

Johnny Aubert: Είναι πολλοί οι λόγοι που με κάνουν να αγαπώ την Ελλάδα. Πρώτα απ’ όλα, εδώ πήρα το 2009 τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο μου. Όμως μου αρέσουν πολύ και οι άνθρωπο, πάντα περνά καλά εδώ. Δεν ξέρω γιατί ακριβώς, ίσως να φταίει το καλό φαγητό, ίσως το καλό κρασί. Δεν είναι κάτι συγκεκριμένο. Απολαμβάνω κάθε επίσκεψη μου εδώ.

Ερ: Η χώρα μας δεν έχει μεγάλη παράδοση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – αν εξαιρέσει κανείς τη διεξαγωγή του θρυλικού Ράλι Ακρόπολις. Περίμενες πως θα έβρισκες εδώ ανθρώπους τόσο παθιασμένους με τους αγώνες;

Advertisement
Advertisement

JA: Είναι αλήθεια αυτό που λέτε. Μιλώντας για την Ελλάδα, άκουγα πως δεν υπάρχουν πολλοί αναβάτες, είναι δύσκολο να γίνουν αγώνες αλλά κάθε φορά που έρχομαι εδώ, βλέπω γεμάτες κερκίδες και κόσμο που πραγματικά λατρεύει τους αγώνες. Χαίρομαι που η Ελλάδα έχει σταθερά θέση στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος και πάντα διοργανώνει πολύ καλούς αγώνες.

Ο Aubert εν δράσει επί ελληνικού εδάφους!

Ερ: Την Κυριακή (7/12) έχεις ένα workshop με τους καλύτερους Έλληνες αναβάτες, ώστε να μοιραστείς μαζί τους μυστικά του σπορ και να τους βοηθήσεις να γίνουν ακόμα καλύτεροι…
JΑ: Στόχος μου είναι να προσπαθήσω να τους δώσω τις καλύτερες δυνατές συμβουλές, ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικοί στο μέλλον. Άλλωστε αρκούν κάποιες μικρές λεπτομέρειες για να κερδίσεις ολόκληρα δευτερόλεπτα! Ελπίζω στο τέλος να νιώθουν όλοι πως θα έχουν κερδίσει κάτι από αυτό το workshop.

Ερ: Όμως πέρα από τους αναβάτες που ήδη κάνουν καριέρα, τι θα συμβούλευες ένα μικρό παιδί που του αρέσει το Enduro, που έχει αφίσα σου στο δωμάτιό του και θα ήθελε να κάνει καριέρα σε αυτό το σπορ;

Advertisement

JA: Απλά να προσπαθήσει να ακολουθήσει το όνειρό του! Δεν είναι εύκολο να κάνεις καριέρα στο Enduro – πόσο μάλλον να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής. Πρέπει να δουλέψει κανείς πολύ σκληρά για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο αλλά όπως σε κάθε τι άλλο στη ζωή, η επίτευξη ενός μεγάλου στόχου μπορεί να έρθει μόνο με σκληρή δουλειά. Ο οποιοσδήποτε μπορεί μία μέρα να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Αρκεί να έχει ταλέντο, να δουλεύει πολύ και να βελτιώνεται συνεχώς. Τουλάχιστον πρέπει να προσπαθήσει!

Advertisement

Ερ: Είσαι παγκόσμιος πρωταθλητής στο Enduro (2009) αλλά πριν περάσεις σε αυτή τη μορφή αγώνων, ήσουν επιτυχημένος αναβάτης motocross. Αυτό έκανε τη μετάβαση ευκολότερη ή αντίθετα, σε δυσκόλεψε η προσαρμογή στις διαφορετικές απαιτήσεις;
JA: Ήμουν νέος αναβάτης όταν έτρεχα στο motocross και έκανα πολλά λάθη. Ούτε θεωρώ πως δούλευα αρκετά ή με τη σωστή μεθοδολογία αν προτιμάτε, ώστε κάποια μέρα να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής. Τώρα μπορώ να αντιληφθώ πως η αιτία των λαθών μου ήταν πως δεν είχα πάρει όσο σοβαρά θα έπρεπε την προσπάθεια που έκανα. Ήμουν όμως αρκετά τυχερός που σταματώντας το motocross, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στο Enduro. To οδηγικό μου στιλ και οι εμπειρίες που είχα αποκομίσει, με βοήθησαν πολύ στη νέα μου καριέρα, όπως άλλωστε και το γεγονός πως σημείωσα άμεσα επιτυχία. Βρέθηκα στο βάθρο στους πρώτους μου κιόλας αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Αυτό όχι μόνο βοήθησε την αυτοπεποίθησή μου αλλά μου έδωσε και ισχυρά κίνητρα. Τώρα πια μπορώ να το πω με σιγουριά πως βοηθάει πολύ, είναι σχεδόν απαραίτητο να κάνεις motocross, πριν περάσεις στο Enduro. Αν δεν έχεις εμπειρία μερικών χρόνων από motocross, θεωρώ πως δεν είναι εφικτό να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής στο Enduro.

Ερ: Έχεις τρέξει μία φορά στο Ράλι Ντακάρ και είμαι σίγουρος πως ανυπομονείς να επιστρέψεις!

JA: Αυτό ήταν ανέκαθεν το μεγάλο όνειρό μου. Θυμάμαι όταν ήμουν ακόμα μικρό παιδί, έβλεπα με τους γονείς μου στην τηλεόραση πλάνα από το Ράλι Ντακάρ και ονειρευόμουν μία μέρα να τρέξω κι εγώ σε αυτόν τον αγώνα. Μετά ξεκίνησα την καριέρα στο motocross και ξέρετε, αν έχεις εμπειρία μόνο από το συγκεκριμένο σπορ, είναι πρακτικά αδύνατο να τρέξεις και στο Ράλι Ντακάρ. Όταν μεταπήδησα στο Enduro, βρέθηκα πιο κοντά στην υλοποίηση του παιδικού μου ονείρου και τελικά τα κατάφερα πρόπερσι. Το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα και ήταν μία φανταστική εμπειρία. Όμως είναι δύσκολο να βρεις την ομάδα αλλά και τη χρηματοδότηση ώστε να τρέχεις σταθερά σε αυτή την επική δοκιμασία. Προσπαθώ πολύ όμως να τα καταφέρω και να επιστρέψω.

Advertisement

Ερ: Ίσως με την τωρινή ομάδα σου, τη BETA;

JA: Ναι, έχουμε ξεκινήσει δειλά το εγχείρημα, τρέξαμε πρόσφατα σε ένα ράλι αντοχής, το Merzuga Rally, όπου τερμάτισα δεύτερος. Ήταν η πρώτη μου εμπειρία με μοτοσυκλέτα της BETA σε τέτοιο αγώνα. Ήταν ένα μεγάλο τεστ, τόσο για τη μοτοσυκλέτα μας αλλά και για την ομάδα – σε κάθε τομέα. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά γιατί το Ράλι Ντακάρ είναι μεγάλη πρόκληση και πρέπει να είμαστε 100% σίγουροι για τις δυνατότητές μας προτού πάμε εκεί. Δεν είναι εύκολο εγχείρημα για μία μικρή εταιρεία αλλά κάνουμε ότι μπορούμε ώστε μελλοντικά να καταφέρουμε να λάβουμε μέρος στο Ράλι Ντακάρ. Πολύ θα ήθελα αυτό να γίνει του χρόνου. Προς το παρόν όμως, είμαστε σε πρώιμο στάδιο. Έκανα κάποιες δοκιμές και μετά μετέφερα όλες τις παρατηρήσεις, σκέψεις και προτάσεις στην ομάδα μου για τις αλλαγές ή βελτιώσεις που χρειάζονται.

Ερ: Ποιος είναι ο αγαπημένος σου αναβάτης;

JA: Σίγουρα ο Stephane Peterhansel. Έχει πετύχει τόσα πολλά στην πλούσια καριέρα του, δικαίως τον αποκαλούν “Κο Ντακάρ”. Γνώρισε πολλές επιτυχίες αγωνιζόμενος με μοτοσυκλέτα, τώρα κερδίζει ακόμα και με αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει κάποιος άλλος σαν κι αυτόν.

Συναντήσαμε το Γάλλο στην Αθήνα, λίγο πριν το Workshop με Έλληνες αναβάτες