Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

O εσωτερικός κόσμος του Opel GT Concept

Ελλάδα 21:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

O εσωτερικός κόσμος του Opel GT Concept

ΝΕΑ

O εσωτερικός κόσμος του Opel GT Concept

ΝΕΑ

Λίγο πριν από την επίσημη παγκόσμια παρουσίαση του GT Concept που θα πραγματοποιηθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Opel μας ανοίγει τις πόρτες του και μας αποκαλύπτει το εσωτερικό του!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanF1)

Το σπορ πρωτότυπο της γερμανικής μάρκας συνδυάζει και στο εσωτερικό τα κλασικά στοιχεία ενός σπορ coupé με φουτουριστικές λύσεις για μία διεπαφή ανθρώπου/μηχανής. Δύο σπορ καθίσματα  που αγκαλιάζουν οδηγό και συνεπιβάτη προσφέροντας άριστη πλευρική στήριξη, τιμόνι και το πεντάλ που ρυθμίζονται ηλεκτρικά με ακρίβεια χιλιοστού, χρώματα και σχήματα που δημιουργούν αίσθηση ευρυχωρίας ενώ η χαμηλή μεσαία γραμμή των θυρών επιτρέπει μία άνετη θέση στους βραχίονες.

Το ταμπλό οργάνων του GT Concept που κατασκευάζεται από σαγρέ επεξεργασμένο στην αφή αλουμίνιο, σύμφωνα με τους Γερμανούς «αναδεικνύει τη δομή ελαφρού βάρους (το συνολικό βάρος παραμένει κάτω από 1.000 kg) και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από τους επιβάτες». Αποτελεί όμως και ένα δομικό στοιχείο ανάμεσα στις λεπτές κολόνες Α του παρμπρίζ. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel που τιτλοφορείται: «Η Γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια», συνεχίζεται σε όλο το εσωτερικό. Στρογγυλά μόνιτορ είναι τοποθετημένα στους εξωτερικούς αλουμινένιους αεραγωγούς με το έμβλημα GT. Τα μόνιτορ απεικονίζουν το περιβάλλον γύρω από το όχημα και αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες. Οι μηχανισμοί αναδίπλωσης των ζωνών ακολουθούν τη σχεδίαση των κόκκινων εμπρός ελαστικών. Το τιμόνι με τις ακτίνες του αποτίνει φόρο τιμής στο θρυλικό Opel GT από τις δεκαετίες του 1960 και 1970.

Advertisement
Advertisement

Opel-GT-Concept-c640

Διακόπτες δεν υπάρχουν πουθενά. Το GT λειτουργεί μόνο με φωνητικό έλεγχο και με μία κεντρική επιφάνεια αφής (touchpad). Οι ειδικοί αναφέρονται στη φιλοσοφία ελέγχου του αυτοκινήτου ως Διεπαφή Ανθρώπου / Μηχανής – Human Machine Interface (HMI). Στο GT Concept το προσαρμοζόμενο σύστημα περιμένει να γνωρίσει τον οδηγό και να προσαρμοστεί στις ανάγκες του. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο είναι αυτό που προσαρμόζεται στα «θέλω» του οδηγού και όχι το αντίθετο. Αυτό δημιουργεί ένα διάλογο κατά τη διάρκεια του οποίου το αυτοκίνητο απαντά και μπορεί, για παράδειγμα, να επιλέξει την κατάλληλη μουσική, διαδρομή ή θερμοκρασία ανάλογα με τις συνθήκες.

Το Opel HMI είναι σαν ένας φίλος στο κάθισμα του συνοδηγού – αναγνωρίζει ακόμα τις μουσικές προτιμήσεις, hip-hop ή chill-out music. Για να μπορεί να λειτουργεί σαν τέλειος σύντροφος στο ταξίδι, το λογισμικό μαθαίνει από κάθε εντολή, κάθε άγγιγμα του τιμονιού και κάθε ρύθμιση σε καθημερινή βάση. Μία τέτοια μέθοδος είναι ήδη γνωστή από τα προσαρμοζόμενα, αυτόματα κιβώτια με λειτουργία αυτοεκμάθησης. Αυτά προσαρμόζονται στο στυλ του κάθε οδηγού, με σπορ ή οικονομικές αλλαγές σχέσεων. Η προσαρμοζόμενη διεπαφή ΗΜΙ είναι μία ολιστική μέθοδος και δείχνει ότι η λειτουργία των αυτοκινήτων όπως τη γνωρίζουμε από ταινίες επιστημονικής φαντασίας γίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα.

Advertisement

Opel-GT-Concept-f640

Τα όργανα εκφράζουν επίσης την ατμόσφαιρα που επικρατεί στο Opel GT Concept. Εάν ο οδηγός είχε μία γεμάτη στρες ημέρα και θέλει να σερφάρει στα διάφορα μενού χωρίς να μιλά, απλά αγγίζει το στρογγυλό touchpad στην κεντρική κονσόλα από όπου εύκολα ελέγχει όλες τις λειτουργίες. Τα δύο κλασικά στρογγυλά όργανα είναι ουσιαστικά επιφάνειες προβολής με φόντο που φωτίζεται σε διαφορετικά χρώματα και όπου προβάλλονται ποικίλες πληροφορίες τρισδιάστατα – μία πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος που είδαμε στο 2013 Opel Monza Concept. Στροφές και ταχύτητα προβάλλονται στην αριστερή πλευρά, ενώ οι πληροφορίες που εμφανίζονται στο δεξί όργανο μπορούν να διαμορφώνονται ατομικά.

Advertisement

Εάν το GT Concept βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με το γραφείο ή τον πελάτη, το δεξί όργανο διευκολύνει την πλοήγηση με ένα διαισθητικό γραφικό χωρίς αριθμητικές τιμές. Όταν υπάρχει πίεση χρόνου, εμφανίζεται η κατανάλωση. Όταν η διάθεση αλλάζει πλησιάζοντας το τέλος μιας εργάσιμης ημέρας και ο οδηγός θέλει να στρίψει με μεγάλη ταχύτητα, το γκάζι, το κιβώτιο και ο έλεγχος του κινητήρα βελτιστοποιούνται ανάλογα και το όργανο στη δεξιά πλευρά εμφανίζει τις δυνάμεις g της διαμήκους επιτάχυνσης.

Το αυτοκίνητο μπορεί ακόμα και να μιλήσει εκδίδοντας μία προειδοποίηση όπως: «Πρόσεχε. Μην παραβλέπεις τη μοτοσικλέτα πίσω μας». Αντί για εξωτερικούς καθρέπτες, το GT Concept βασίζεται σε κάμερες τοποθετημένες πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών που παρακολουθούν τι συμβαίνει πίσω και δίπλα από το αυτοκίνητο. Οι εικόνες μεταδίδονται σε στρογγυλά μόνιτορ αριστερά και δεξιά του οδηγού. Επιπλέον, η μεγάλη κεντρική οθόνη παρουσιάζει όλες τις επιθυμητές πληροφορίες.

Advertisement