Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Ο διευθυντής Marketing της Mercedes Natanael Sijanta αποκλειστικά στο NewsAuto

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο διευθυντής Marketing της Mercedes Natanael Sijanta αποκλειστικά στο NewsAuto

MIRROR

Ο διευθυντής Marketing της Mercedes Natanael Sijanta αποκλειστικά στο NewsAuto

MIRROR

Πρόσφατα ταξιδέψαμε στη Σουηδία και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά το me Convention. Ένα συνέδριο στο οποίο συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες και άνθρωποι που ξεχωρίζουν σε διάφορους τομείς της κοινωνίας, όχι μόνο την αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ: Πάνος Σεϊτανίδης (Instagram.com/SeitanF1)

Καλλιτέχνες, οραματιστές, επιστήμονες, προσφέρουν έμπνευση στο κοινό και αλληλοεπιδρούν με αυτό. Η Mercedes-Benz αποτελεί συνδιοργανωτή του me Convention και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε σχετικά με τον διευθυντή Marketing Communications της γερμανικής εταιρείας, Natanael Sijanta.

O Σλοβένος που είναι από το 1995 στη μάρκα με σήμα το αστέρι, μας μίλησε για το me Convention, το πόσο σημαντική θεωρεί ο ίδιος και η Mercedes-Benz την αλληλεπίδραση με το αγοραστικό κοινό αλλά και τη σημασία της αμιγώς ηλεκτρικής EQC που είχε μόλις κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της, στο οποίο το NewsAuto είχε δώσει το «παρών».

Advertisement
Advertisement

natanael-sijanta-interview-a640

NewsAuto: Πόσο σημαντική είναι η EQC και γενικότερα το παρακλάδι της EQ για τη Mercedes;

Natanael Sijanta: Η EQC αποτελεί ένα μοντέλο ορόσημο στην ιστορία της μάρκας. Διότι είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μας που μπήκε στην παραγωγή. Και ανοίγει το δρόμο για μία σειρά από μοντέλα τα οποία θα λανσάρουμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Και θα ακολουθήσουν κι άλλα. Όπως βλέπετε λοιπόν, πιέζουμε πολύ για να φέρουμε την αλλαγή και το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης.

Advertisement

Der neue Mercedes-Benz EQC - der erste Mercedes-Benz der Produkt- und Technologiemarke EQThe new Mercedes-Benz EQC - the first Mercedes-Benz under the product and technology brand EQ

NΑ: Έχω την αίσθηση πως τα προηγούμενα χρόνια η ηλεκτροκίνηση προχωρούσε με σχετικά αργούς ρυθμούς, όμως πλέον βλέπουμε επιτάχυνση στις λειτουργίες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement

NS: Πράγματι. Νέα μοντέλα, νέες τεχνολογίες, με νέες μπαταρίες, νέες λύσεις που εισάγονται συνεχώς αλλά και νέου είδους υπηρεσίες που είναι πλέον διαθέσιμες με τα νέα μοντέλα. Και μπορώ να σας πω ότι έχουμε πράγματα εν τη γενέσει, που θα πιέσουν τα όρια πολύ περισσότερο απ’ ότι θα περίμενε ο κόσμος.

me-convention18-a640

NΑ: Αυτό ισχύει και σε άλλους τομείς, όχι μόνο στην αυτοκίνηση. Όπως για παράδειγμα με τη συμμετοχή της Mercedes στο me Convention, που αποτελεί ένα ξεχωριστό event, που προσπαθεί να ανοίξει νέους ορίζοντες.

Advertisement

NS: Ακριβώς. Θεωρούμε, ως ηγετική παρουσία στην αυτοκινητοβιομηχανία, πως δεν πρέπει απλά να οδηγούμε στην αλλαγή και να εξηγούμε την αλλαγή. Αλλά ταυτόχρονα, να εμπνέουμε, με τη συμμετοχή σε συνέδρια όπως το me Convention. Τι εννοώ με αυτό; Το me Convention αποτελεί συνεργασία της Mercedes-Benz με το SXSW του Ώστιν, το συνέδριο που λαμβάνει χώρα μία φορά το χρόνο εκεί, κάθε Μάρτιο και αφορά στην τεχνολογία, την τέχνη, τη μουσική, τον κινηματογράφο. Λαμβάνει χώρα περισσότερα από 30 χρόνια! Η συνεργασία μας λοιπόν έφερε ένα παρόμοιο συνέδριο στην Ευρώπη. Αυτό επικεντρώνεται σε τομείς όπως οι ηγετικές ικανότητες, η δημιουργία, η κοινωνία, η βιονομία και τι αλλάζει σε κάθε έναν εξ αυτών. Θεωρούμε πως αυτοί οι τομείς έχουν άμεση σχέση με την κοινωνία του σήμερα και σε αυτούς επικεντρωνόμαστε. Όμως παράλληλα είναι και οι τομείς στους οποίους θέλουμε να ακούσουμε το κοινό. Θέλουμε να ανοίξουμε συζήτηση με το κοινό και να κατανοήσουμε καλύτερα τις σκέφτονται, τι θεωρούν σημαντικό για το μέλλον και πως μπορούμε εμείς να αντιδράσουμε σε αυτό. Με υπηρεσίες, με προϊόντα. Είναι λοιπόν μία αλληλεπίδραση ανάμεσα σε αυτούς που βρίσκονται πάνω στη σκηνή, εκείνους που τους ακούν και εμάς που βρισκόμαστε στο παρασκήνιο και προσπαθούμε να πάρουμε τα μέγιστα από αυτή την επικοινωνία.

O Ola Kallenius, o πρώτος Σουηδός CEO στην ιστορία της Daimler, μοιράστηκε τη σκηνή με τον πολιτικό Per Schlingmann και συζήτησαν για "...τη συρρίκνωση της μακροβιότητας της γνώσης".

O Ola Kallenius, o πρώτος Σουηδός CEO στην ιστορία της Daimler, μοιράστηκε τη σκηνή με τον πολιτικό Per Schlingmann και συζήτησαν για “…τη συρρίκνωση της μακροβιότητας της γνώσης”.

NΑ: Δεδομένου πως οι άνθρωποι σε διαφορετικές ηπείρους έχουν διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικές προτιμήσεις, κατά πόσο θεωρείτε πως ένα συνέδριο όπως το me Convention, που λαμβάνει χώρα επί ευρωπαϊκού εδάφους, μπορεί να κατευθύνει τις εξελίξεις για παράδειγμα στην Ασία;

NS: Σίγουρα το me Convention δεν αποτελεί για εμάς τη μοναδική πηγή έμπνευσης, παρότι είναι μία από τις σημαντικότερες. Για να σας δώσω μία εικόνα, στο περυσινό συνέδριο, είχαμε συμμετέχοντες από περισσότερες από τριάντα χώρες. Κι αναφέρομαι τόσο σε όσους βρίσκονταν στη σκηνή όσο και σε εκείνους που βρίσκονταν ανάμεσα στο κοινό. Δεν μιλάμε δηλαδή μόνο σε Σουηδούς τώρα που το συνέδριο είναι στη Στοκχόλμη ή Γερμανούς την προηγούμενη χρονιά. Ούτε καν μόνο σε Ευρωπαίους. Είναι ένα «παγκόσμιου χαρακτήρα» συνέδριο αφού οι ομιλητές και οι συμμετέχοντες έχουν βάση και σε άλλες ηπείρους. Σίγουρα καταγράφουμε τάσεις και ιδέες αλλά και νέους τρόπους σκέψης, από κάθε άκρη του κόσμου.

EQC-official-a640

NΑ: Στο me Convention της Στοκχόλμης συμμετέχουν πολλοί Κινέζοι. Έχετε δουλέψει κι εσείς σε αυτή την αγορά. Κατά πόσο πιστεύετε πως η ανάγκη ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα θα οδηγήσει τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης;

NS: Πράγματι, η Κίνα είναι ήδη η πιο σημαντική μας αγορά σε ότι αφορά στις πωλήσεις. Και μόνο βάσει μεγέθους ή εξ ορισμού, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές σε ότι αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα. Θα οδηγήσει η Κίνα τις εξελίξεις; Θεωρώ πως υπάρχουν αρκετές πρωτοβουλίες σε διάφορες άλλες αγορές, κυβερνήσεις ή ακόμα και κοινωνίες που ζητούν μία τέτοιου είδους αλλαγή. Δείτε για παράδειγμα τις Σκανδιναβικές χώρες, όπως η Σουηδία στην οποία βρισκόμαστε. Δείτε το μερίδιο αγοράς που έχουν εδώ τα ηλεκτρικά οχήματα. Μιλάμε για μεγάλη διαφορά σε ότι αφορά στο ποσοστό της εκατό, σε σχέση με την Κίνα. Άρα πιστεύω πως δεν είναι μόνο η κινεζική αγορά που θα καθορίσει την αλλαγή.

O Mike Shinoda των Linkin Park ήταν ανάμεσα στους ομιλητές του me Convention της Στοκχόλμης

O Mike Shinoda των Linkin Park ήταν ανάμεσα στους ομιλητές του me Convention της Στοκχόλμης

NΑ: Είπατε πως ακούτε το κοινό, χρησιμοποιείτε όμως και ξεχωριστές προσωπικότητες και να προμοτάρουν τα προϊόντα σας προς το κοινό. Έχουμε δει πολλές ενδιαφέρουσες συνεργασίες, όπως για παράδειγμα αυτή με τους Linkin Park. Είναι μάλιστα εδώ ο Mike Shinoda. Πόσο σημαντικό είναι για τη Mercedes να «συνδέεται» με μεγάλες προσωπικότητες;

NS: Είναι αμφίδρομα τα οφέλη σε τέτοιες περιπτώσεις. Η φιλοσοφία μας δεν είναι να πληρώνουμε κάποια προσωπικότητα, να μπαίνει στο αυτοκίνητό μας, να φωτογραφίζεται και μετά να περνάμε στην επόμενη. Ψάχνουμε συνεργασίες με ανθρώπους που πιστεύουν στις ίδιες αξίες που πιστεύουμε κι εμείς, πρεσβευτές της μάρκας μας. Θέλουμε να ταιριάζουν στην εικόνα μας. Ανθρώπους που πάντα να διευρύνουν τα όρια, που πάντα να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα, που εμπνέουν. Που ακούν το κοινό τους και αντιδρούν στα θέλω του με θετικό τρόπο. Όταν βρίσκουμε προσωπικότητες που ταιριάζουν σε αυτό το προφίλ, τότε προχωράμε σε συνεργασίες. Πρέπει επίσης να σας πω ότι άνθρωποι όπως ο Mike Shinoda, είναι άνθρωποι που εμπνέουν και εμάς. Δεν θέλουμε λοιπόν ανθρώπους που απλά θα στέκονται μπροστά στα αυτοκίνητά μας και θα δίνουν ελεγχόμενες συνεντεύξεις. Θέλουμε πολλά περισσότερα από αυτό.

NΑ: Ετοιμάζετε κάτι νέο σε αυτό το μέτωπο;

NS: Έχουμε πολλούς πρεσβευτές της μάρκας μας, σε διάφορες χώρες. Άλλους σε παγκόσμιο επίπεδο άλλους σε τοπικές αγορές. Και πάντα ψάχνουμε κι άλλους. Αυτή την περίοδο συζητάμε με τρεις ξεχωριστές περιπτώσεις που ακόμα δεν μπορώ να αποκαλύψω.

NΑ: Τέλος, πως θα περιγράφατε με μία πρόταση το me Convention σε όσους θα ενδιαφέρονταν ενδεχομένως να το παρακολουθήσουν από κοντά το 2019;

NS: Αν είσαι επιχειρηματίας, υπάλληλος στον τομέα του marketing, καλλιτέχνης κάθε είδους και αν σε ενδιαφέρει η δικτύωση και ο διάλογος, καθώς και το να λάβεις έμπνευση από τα είδωλά σου ή ανθρώπους πολύ έμπειρους σε τομείς που σε ενδιαφέρουν, αν θες να τους μιλήσεις, να τους ρωτήσεις πράγματα, να συναναστραφείς με ανθρώπους με τις ίδιες ανησυχίες, αυτή είναι η ιδανική ευκαιρία.