Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο αντιπρόεδρος της Mitsubishi αποκλειστικά στο NewsAuto

Ελλάδα 17:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο αντιπρόεδρος της Mitsubishi αποκλειστικά στο NewsAuto

ΝΕΑ

Ο αντιπρόεδρος της Mitsubishi αποκλειστικά στο NewsAuto

ΝΕΑ

Ο κ. Χιρόσι Χαρουνάρι μας μιλά για την παρουσία της μάρκας στην Ελλάδα και τη συνεργασία με την Αφοί Σαρακάκη, αναλύει τα μελλοντικά πλάνα του κατασκευαστή και εξηγεί γιατί είναι αισιόδοξος σε σχέση με το μέλλον της Ευρώπης.

Advertisement
Advertisement

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ

Η έναρξη διάθεσης του Space Star, του νέου αυτοκινήτου πόλης της Mitsubishi, συνέπεσε χρονικά με τον εορτασμό για τη συμπλήρωση μισού αιώνα εκπροσώπησης της μάρκας στην Ελλάδα από την εταιρεία Αφοί Σαρακάκη. Τα δύο σημαντικά γεγονότα γιορτάστηκαν σε εκδήλωση στην Αθήνα, με επίσημο προσκεκλημένο τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Mitsubishi Motors Corporation, κ. Χιρόσι Χαρουνάρι.

Η παρουσία του συμβόλισε την εμπιστοσύνη που δείχνει η ιαπωνική εταιρεία στον εισαγωγέα των αυτοκινήτων της στη χώρα μας και την αισιοδοξία της για ανάκαμψη. Ο κ. Χαρουνάρι μίλησε αποκλειστικά στο ΝewsAuto.gr και αναφέρθηκε στους στόχους της Mitsubishi στην Ελλάδα και την Ευρώπη, τον ισχυρό ανταγωνισμό και τη στροφή προς τον περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Οι Αφοί Σαρακάκη εκπροσωπούν την μάρκα στην Ελλάδα επί μισό αιώνα. Πώς αισθάνεστε για αυτή τη συνεργασία;

Μπορεί να ακούγεται κάτι απλό, όμως 50 χρόνια είναι ένα μεγάλο διάστημα. Είναι κάτι το εκπληκτικό. Εκτιμούμε αφάνταστα τη συνέπεια του εισαγωγέα μας στην Ελλάδα, τη συνεργασία μας όλα αυτά τα χρόνια. Συνήθως οι επαγγελματικές σχέσεις ολοκληρώνονται μετά από 10-20 χρόνια, όμως εδώ έχουμε κάτι το ξεχωριστό.

Η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο. Τι περιμένει να πετύχει η Mitsubishi στη χώρα μας, μέσα σε ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον;

Advertisement

Στην επιχειρηματική δράση υπάρχουν ηλιόλουστες μέρες, αλλά επίσης και μέρες με συννεφιά ή βροχή. Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τις αλλαγές. Είμαι σίγουρος ότι η εταιρεία «Αφοί Σαρακάκης» έχει ανταπεξέλθει με επιτυχία σε ανάλογες δυσκολίες και στο παρελθόν. Είναι αλήθεια ότι η ελληνική αγορά αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα. Όμως, την παρούσα περίοδο πρέπει να δείξουμε υπομονή. Μπορώ να σας εγγυηθώ ότι κάποια στιγμή οι πωλήσεις θα αρχίσουν να ανεβαίνουν, είναι αδύνατο να παραμείνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα.

Ποια είναι τα πλάνα της Mitsubishi για τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη; Πού θα επικεντρώσετε τους πόρους και προσπάθειές σας;

Advertisement

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση η νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος είναι αυστηρή και ο μέσος όρος εκπομπής ρύπων μειώνεται συνεχώς. Κάθε κατασκευαστής πρέπει να το έχει υπόψη του. Θα αναπτύξουμε αυτοκίνητα που θα πληρούν τα κριτήρια αυτά. Άρα, η σημερινή τεχνολογία κινητήρων δεν θα είναι αρκετή για τα όρια που θα υπάρχουν το 2020. Έτσι οι κατασκευαστές λανσάρουν είτε μικρά αυτοκίνητα, όπως το Space Star, είτε ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα.

Απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό από εταιρείες που έχουν αυτοκίνητο σε κάθε κατηγορία, πώς θα ανταπεξέλθει η Mitsubishi;

Υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που δεν εκπροσωπούνται σε όλες τις κατηγορίες. Κάθε εταιρεία πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπου θα προσφέρει ελκυστικά μοντέλα. Π.χ., η Volkswagen παράγει 8 εκατ. οχήματα ετησίως, εμείς 1,3 εκατ. Με τα σχέδια για αύξηση της παραγωγής μπορεί να φθάσουμε τα επόμενα χρόνια τα 2 εκατ. αυτοκίνητα. Για να παρέχουμε υπηρεσίες στους πελάτες μας θα πρέπει να παραμείνουμε σε κερδοφόρα πορεία. Το κόστος εξέλιξης και συντήρησης θα ήταν πολύ υψηλό αν αυξάναμε την παρουσία μας σε πολλές κατηγορίες και άρα την παραγωγή μας. Εσωτερικά έχουμε αποφασίσει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε τα επόμενα χρόνια. Μπορεί όμως να αλλάξει με βάση τις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Advertisement

Το Space Star λανσάρεται ως «παγκόσμιο αυτοκίνητο», έχοντας δηλαδή την ίδια σχεδίαση σε όλες τις αγορές. Πώς θα γίνει ελκυστικό σε περιοχές – πόσο μάλλον ηπείρους – με διαφορετική άποψη για το στιλ, όπως η Ευρώπη και η Ασία;

Δεν μπορείς να καλύψεις με την ίδια επιτυχία όλες τις αγορές. Αλλού θα γοητεύει ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού, αλλού μικρότερο. Δεν έχει να κάνει όμως μόνο με τη σχεδίαση. Σε κάποιες αγορές δίνουν έμφαση στις επιδόσεις και σε κάποιες άλλες στην κατανάλωση ή την τιμή. Όταν αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το μοντέλο, στοχεύσαμε στο κοινό που θέλουμε να απευθυνθούμε. Μετά κάναμε τροποποιήσεις στη σχεδίαση ή την τιμή. Δεν είναι δυνατόν ένας κατασκευαστής να καλύψει όλες τις ανάγκες με ένα μοντέλο.

Πολλά στελέχη προβλέπουν ότι το τέλος της ύφεσης στην Ευρώπη θα έρθει το 2020. Ποια είναι η άποψή σας;

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η αγορά αυτοκινήτων θα φθάσει τα 100 εκατ. μονάδες το 2018. Πέρσι ήταν στα 85 εκατ. μονάδες. Για την αυτοκινητοβιομηχανία το μέλλον προδιαγράφεται ευοίωνο. Η ζωή των Ευρωπαίων είναι συνυφασμένη με το αυτοκίνητο. Πχ, το car sharing δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας. Το παράδειγμα των ΗΠΑ όπου η αγορά ανέκαμψε, θα ακολουθήσει και η Ευρώπη. Αν η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη από πλευράς πωλήσεων, μέσα σε μία τετραετία θα έρθει η ανάκαμψη, δηλαδή το 2017-2018.