Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο αυτόματος πιλότος και το κουτάκι σόδας!

Ελλάδα 22:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο αυτόματος πιλότος και το κουτάκι σόδας!

ΝΕΑ

Ο αυτόματος πιλότος και το κουτάκι σόδας!

ΝΕΑ

Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην πράξη το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ανέλυσε με blog στην ιστοσελίδα της Tesla, ο ιδρυτής της εταιρείας Elon Musk. Ταυτόχρονα παρουσίασε τις βελτιώσεις που συνοδεύουν τη νέα έκδοση λογισμικού του Autopilot. Στόχος της έκδοσης 8.0 είναι να αναλύει γρηγορότερα τα δεδομένα που λαμβάνει από το ραντάρ σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Το ραντάρ είχε τοποθετηθεί από τον Οκτώβριο του 2014 σε όλα τα εφοδιασμένα με αυτόματο πιλότο Tesla, όμως αρχικά αποτελούσε υποβοηθητικό «εργαλείο» στην κάμερα που είχε την κύρια αποστολή να καταγράφει τι υπάρχει μπροστά από το αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον Musk, στην Tesla κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το ραντάρ μπορεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο, χωρίς να απαιτείται η επιβεβαίωση του «εμποδίου» από την κάμερα.

Ο διάσημος επιχειρηματίας και εφευρέτης αναγνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το ραντάρ στο να καταγράφει την… πραγματικότητα. Π.χ. ένα ξύλινο αντικείμενο ή βαμμένο πλαστικό, στο ραντάρ μοιάζει διαμπερές, όπως ένα γυαλί. Από την άλλη, το κοίλο σχήμα που έχει ένα κουτί αναψυκτικού στο κάτω μέρος του, το κάνει να φαίνεται στο ραντάρ ως ένα μεγάλο αντικείμενο. Και τότε μπορεί ο αυτόματος πιλότος να φρενάρει το όχημα χωρίς λόγο.

Advertisement
Advertisement

Πώς θα αντιμετωπιστούν αυτές οι αντικειμενικές δυσκολίες; Η έκδοση 8.0 του Autopilot επεξεργάζεται έως 6 φορές περισσότερα αντικείμενα και χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να δημιουργήσει μία τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος. Μία απλή «φωτογραφία» ενός ατόμου ή αντικειμένου δεν μπορεί να καταδείξει αν είναι σταματημένο ή κινείται προς κάποια κατεύθυνση. Όμως η σύγκριση μίας σειρά από «καρέ» με την ταχύτητα του αυτόνομου οχήματος και την αναμενόμενη πορεία του, μπορεί να βοηθήσει τον αυτόματο πιλότο να αποφασίσει αν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης.

Σημεία που αποτελούν «γρίφο» για το αυτόνομο όχημα είναι αυτά όπου πλησιάζει μία οριζόντια πινακίδα ή μία γέφυρα και ο δρόμος από κάτω είναι κατηφορικός. Σύμφωνα με τον Musk, τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και το GPS δεν είναι αρκετά για να πουν με βεβαιότητα αν το όχημα θα περάσει κάτω από το εμπόδιο.

Advertisement

Εδώ τη λύση δίνουν τα Tesla που είναι διαρκώς συνδεδεμένα μέσω internet με τους κεντρικούς υπολογιστές της εταιρείας. Όσα αυτοκίνητα περνούν από τα επίμαχα σημεία θα καταγράφουν «αθόρυβα» όλα τα στοιχεία και αν δεν υπάρχει πρόβλημα τότε αυτό θα αποθηκεύεται στο σκληρό δίσκο και ο αυτόματος πιλότος θα πράττει ανάλογα.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων, ο Musk ανέφερε ότι αν το Model S του Joshua Brown (έχασε τη ζωή του τον περασμένο Μάιο σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης) έφερε το αναβαθμισμένο λογισμικό, τότε μάλλον θα είχε αποφευχθεί το τραγικό συμβάν (διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα).

Advertisement