Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο αερόσακος δε σκοτώνει!

Ελλάδα 12:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο αερόσακος δε σκοτώνει!

ΝΕΑ

Ο αερόσακος δε σκοτώνει!

ΝΕΑ

Διάβασα επανειλημμένα τις τελευταίες μέρες ότι «το σκότωσε ο αερόσακος» επίσης δέχτηκα πληθώρα ερωτημάτων για το πώς απενεργοποιείται. «Πραγματικά μένω άναυδος κύριέ μου» απάντησα με απορία: «Πληρώσατε τόσα χρήματα για ν’ αγοράσετε αυτοκίνητο με όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας και τώρα θέλετε ν’ απενεργοποιήσετε τον αερόσακο;». «Μα η γυναίκα μου λέει…».

Advertisement
Advertisement

Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Ο αερόσακος συμπληρώνει τη λειτουργία της ζώνης ασφαλείας. Παρουσιάστηκε το 1981 από τη Mercedes σαν έξτρα στην S Class και σήμερα υπάρχει σχεδόν σε όλα τα νέα μοντέλα. Υπάρχουν πλέον αερόσακοι όχι μόνο εμπρός αλλά και στο πλάι και στην οροφή μέχρι και αερόσακο για τους πεζούς παρουσίασε πριν λίγα χρόνια η Volvo.

Ο αερόσακος ενεργοποιείται όταν οι πιεζοηλεκτρικοί αισθητήρες του οχήματος καταγράψουν επιβράδυνση 20% παραπάνω απ’ αυτή που μπορεί να δώσουν τα φρένα του οχήματος. Καθώς ο αερόσακος είναι συμπληρωματικός στη ζώνη ασφαλείας επιβάλλεται να την φοράμε ούτως ώστε το σώμα μας να βρεθεί στην προβλεπόμενη πορεία κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. Έτσι θα μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης ο αερόσακος. Αν δεν είμαστε δεμένοι τότε το κεφάλι μας για παράδειγμα σε εμπρόσθια σύγκρουση θα κινηθεί προς το πάνω μέρος του παρμπρίζ και ο αερόσακος θα βρεθεί κάτω από το σαγόνι μας επιτείνοντας το χτύπημα. Αν όμως φοράμε τη ζώνη τότε το πρόσωπό μας θα επιβραδυνθεί ομαλά πάνω στον αερόσακο. Αυτό που σκοτώνει είναι η μέγιστη τιμή της δύναμης σε συνδυασμό με το χρονικό διάστημα που ασκείται. Ο αερόσακος μειώνει τη μέγιστη τιμή της δύναμης.

Η ενεργοποίηση του αερόσακου αυτή, καθαυτή είναι μια εξαιρετικά βίαιη κατάσταση. Θυμάμαι όταν το βίωσα στην σχολή ασφαλούς Οδήγησης του Αντρέα ντε Άνταμιτς στην Ιταλία. Εκεί στην Quida Sicura με τη βοήθεια της Alfa Romeo ο Αντρέα έχει στήσει σ’ ένα δωμάτιο, μια διάταξη όπου ενεργοποιείται ο αερόσακος. Το φούσκωμά του είναι αστραπιαίο, γίνεται ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού και συνοδεύεται από εκκωφαντικό θόρυβο, σα να είσαι δίπλα σε μεγάλο κανόνι την ώρα που εκπυρσοκροτεί.

Advertisement
Advertisement

Δυστυχώς αφορμή για αυτό το κείμενο είναι το τραγικό συμβάν στα Ζωνιανά της Κρήτης. Τα βαθιά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια για την απώλεια της 2χρονης Ελευθερίας. Δεν ήμασταν εκεί, δεν έχουμε ρόλο πραγματογνώμονα και δεν γνωρίζουμε τι συνέβη.

Με αφορμή αυτό το δυστύχημα θέλουμε να επαναλάβουμε μερικά αυτονόητα που η καθημερινότητα εκτοπίζει από το επίκεντρο προσοχής μας:

  • Τα παιδιά στο αυτοκίνητο είναι πάντα πίσω και δεμένα στο ειδικό κάθισμα.
  • Δε γυρίζουμε ΠΟΤΕ να δούμε γιατί κλαίει το παιδί, σταματάμε με ασφάλεια, κατεβαίνουμε και το κοιτάμε.
  • Δεν έχει καμιά σημασία πόσο κοντά στο σπίτι βρισκόμαστε, πάντα πρέπει όλοι να είναι δεμένοι με τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο.
  • Είναι πιθανότερο να εμπλακούμε σε τροχαίο σε απόσταση έως 5km από το σπίτι μας.
  • Στατιστικά οι πιο επικίνδυνες ώρες στο δρόμο παγκοσμίως είναι: Χάραμα και σούρουπο.

Κλείνω με μια ακόμη απορία κυρίας: «Το δικό μου αυτοκίνητο είναι διθέσιο και ο αερόσακος συνοδηγού δεν απενεργοποιείται, δε πρέπει να μεταφέρω το παιδί;». Όχι δεν πρέπει να μεταφέρετε παιδί με διθέσιο αυτοκίνητο. Ποτέ μπροστά το παιδί. Ούτε με τον αερόσακο απενεργοποιημένο, στο παιδικό κάθισμα που κοιτάει προς τα πίσω όταν είναι πολύ μικρό (μέχρι 9 μηνών)! «Μα το βάζω δίπλα μου για να το βλέπω» μου είχε πει πριν χρόνια μια συμπαθέστατη κατά τα άλλα μαμά: «Καταλαβαίνετε πως ενόσω κοιτάτε το παιδί δεν κοιτάτε το δρόμο και θέτετε σε μέγιστο κίνδυνο τις ζωές και των δύο σας αλλά και όποιου άλλου βρεθεί στο διάβα σας;».

Advertisement