Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ντεμπούτο για το υδρογονοκίνητο Hyperion XP-1

Ελλάδα 11:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ντεμπούτο για το υδρογονοκίνητο Hyperion XP-1

Mobility

Ντεμπούτο για το υδρογονοκίνητο Hyperion XP-1

Mobility

Το hypercar XP-1 της αμερικάνικης start up Hyperion, παρουσιάστηκε επισήμως και όπως ήταν αναμενόμενο, έκλεψε τις εντυπώσεις με την ακραία του αισθητική αλλά και τις πολλά υποσχόμενες επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Η Hyperion αποκάλυψε στο Λος Άντζελες το υδρογονοκίνητο hypercar XP-1, το οποίο υποστηρίζει ότι προσφέρει αυτονομία 1.600 χιλιόμετρα.

Όταν η αμερικάνικη start-up αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη δημιουργία του XP-1 το 2020, αντιμετωπίστηκε με… συγκρατημένο ενθουσιασμό, μια και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως, οι προθέσεις είναι πάντα πιο αισιόδοξες από την πραγματικότητα. Τώρα όμως, μόλις δύο χρόνια μετά, το διθέσιο XP-1 που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με υπερπυκνωτές για την αποθήκευση της ενέργειας.

Advertisement
Advertisement

Η κίνηση αφορά και τους τέσσερις τροχούς, με τους ηλεκτροκινητήρες να μην διευκρινίζεται πόσοι θα είναι τελικά αλλά σίγουρα να είναι ένας σε κάθε τροχό. Λεπτομέρειες για την απόδοση και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμα αποκαλυφθεί, αν και η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το XP-1 θα έχει τελική ταχύτητα 356 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα θα είναι υπόθεση 2,2 δευτερολέπτων.

Το πλεονέκτημα που προκύπτει από τη χρήση υπερπυκνωτών, έχει να κάνει με το μέγεθος και το βάρος τους συγκριτικά με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι που επιτρέπει στο XP-1 να ζυγίζει μόλις 1.032 κιλά. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με τις τυπικές μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων, οι υπερπυκνωτές δεν επηρεάζονται από τις θερμοκρασίες και προσφέρουν σταθερή απόδοση, χωρίς διακυμάνσεις.

Advertisement

Οι δεξαμενές υδρογόνου είναι από ανθρακόνημα χωρούν επαρκές καύσιμο για να έχει το μοντέλο 1.600 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ και ο χρόνος ανεφοδιασμού είναι της τάξης των 5 λεπτών της ώρας. Η Hyperion στα σχέδιά της έχει την παραγωγή μόνο 300 XP-1 αλλά και την επένδυση σε σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλες τις ΗΠΑ, με ένα πλάνο για το οποίο προϊόντος του χρόνου θα μάθουμε περισσότερα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lamborghini Sian FKP 37
Lamborghini Huracan Sterrato: Μερική αποκάλυψη (+video)
McLaren: Με καλλιτεχνικό άγγιγμα στην Yas Marina

 

 

Advertisement