Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Νο165 του Ράλλυ Dakar!

Ελλάδα 2:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Νο165 του Ράλλυ Dakar!

ΝΕΑ

Το Νο165 του Ράλλυ Dakar!

ΝΕΑ

Ο Robbo κατάγεται από ένα απομακρυσμένο χωριό στη νότια Αυστραλία που φέρει το όνομα «Speed»! Ο πατέρας του ήταν βετεράνος του Βιετνάμ. Ο πόλεμος ήταν μία τραυματική εμπειρία για εκείνον και του άφησε μία χρόνια μανιοκατάθλιψη η οποία τον οδήγησε τελικά σε έναν άδικο θάνατο: με έναν πυροβολισμό στο στόμα, αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του, πριν η γυναίκα του προλάβει να τον σώσει. Για δεύτερη φορά…

Advertisement
Advertisement

Ο Robbo δεν μπορούσε να μείνει στο σπίτι μετά από αυτό. Έφυγε για την Αγγλία όπου εργάστηκε για μερικά χρόνια ως υποβρύχιος συγκολλητής. Ένα δύσκολο, επικίνδυνο και ιδιαίτερα τεχνικό επάγγελμα που αφήνει καλό μεροκάματο. Όταν αποφάσισε να επιστρέψει στην Αυστραλία, δεν πήρε το πρώτο αεροπλάνο. Καβάλησε μία Honda Africa Twin 750 και επέλεξε να επιστρέψει από το δρόμο, από τον πιο δύσκολο δρόμο. Έφτιαξε κι ένα blog, το «The Hard Way Home».

Έκανε το γύρο της Αφρικής περνώντας από καμιά τριανταριά χώρες και όταν έφτασε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είδε τα σχέδιά του να διαλύονται όταν του έκλεψαν τη μοτοσυκλέτα. Πού; Στο Ντουμπάι! Δεν τα παράτησε, βρήκε μία άλλη μοτοσυκλέτα, την έφτιαξε, βρήκε και τη δική του διαλυμένη και άρχισε να συμμαζεύει τα διαλυμμένα κομμάτια του ταξιδιού του. Εκείνο το διάστημα τον τσίμπησε το μικρόβιο των αγώνων.

Advertisement
Advertisement

Στο Ντουμπάι ο Robbo κατάφερε να βρει μία μοτοσυκλέτα εντούρο κι ενώ είχε ήδη φτάσει στην Καμπότζη, επέστρεψε για να τρέξει στο Dubai Challenge, ένα μικρό ράλι Dakar, μέσα στην έρημο της Αραβίας. Μέχρι το 2008 που συμβαίνει αυτό, ο τριαντάρης Robbo δεν είχε τρέξει ποτέ σε αγώνα εντούρο στη ζωή του. Τερμάτισε 11ος γενικής, με όλα τα μεγάλα αστέρια των rally raid στο παιχνίδι. Ένα ταλέντο γεννιόταν;

Πέντε χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις 174 μοτοσυκλέτες, τα 147 αυτοκίνητα, τα 70 φορτηγά και τα 40 quad του Dakar 2014 που ξεκινά αύριο από το Ροζάριο της Αργεντινής, υπάρχει και μία KTM 450 Rally με το Νο 165. Είναι η μοτοσυκλέτα του Allan Roberts, του φίλου μου Robbo.

Η μοτοσυκλέτα είναι πορτοκαλί – λευκή χωρίς αυτοκόλλητα χορηγών. Η μόνη επιγραφή που διακρίνεται πάνω της είναι «The Hard Way Home», το βιβλίο που έγραψε για το δικό του γύρο του κόσμου ο Robbo και φιλοδοξεί να εκδόσει με δικά του έξοδα. Με δικά του έξοδα συμμετέχει στο μεγαλύτερο, στον πιο σκληρό και πιο θανατηφόρο ράλι του κόσμου.

Advertisement

Συνολικά 107.000 δολάρια Αυστραλίας (70 χιλιάρικα ευρώ) – όλες τις οικονομίες των τελευταίων χρόνων δηλαδή – ξόδεψε ο Allan Roberts για να μπει στη σειρά εκκίνησης του Ράλι Dakar. Πέντε χρόνια δουλειάς, προπόνησης, σκληρής γυμναστικής και μερικοί μήνες χωρίς σταγόνα μπύρα – κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για έναν Αυστραλό – για ποιο λόγο;

Advertisement

Για έναν αγώνα δύο εβδομάδων, στον οποίο δεν ελπίζει κάποια νίκη η διάκριση αλλά μόνο και μόνο να τερματίσει. Έναν αγώνα που έχει πάρει περίπου εξήντα ζωές από το 1979 που διοργανώνεται, κι όμως η φήμη του εξακολουθεί να εμπνέει χιλιάδες ανθρώπους της περιπέτειας κάθε χρόνο.

Λίγοι έχουν τα κότσια, την υποστήριξη ή τα χρήματα να φτάσουν και μόνο στην εκκίνηση. Και πίσω από τις επαγγελματικές ομάδες, τα τρανταχτά ονόματα, όπως του Peterhansel, του Sainz, του Gordon, του Coma ή του Despres, υπάρχουν μερικές εκατοντάδες «ανώνυμων» που συμμετέχουν.

Πρόκειται για μία λίγκα ριψοκίνδυνων ονειροπόλων με θαυμαστές ικανότητες στην οδήγηση και στην επιβίωση, παιδιά με μεγάλη ψυχή, «χαβαλέδες» σαν τον Allan Roberts ή αφιερωμένοι επαγγελματίες που γεννήθηκαν σε λάθος χώρα σαν τον δικό μας ήρωα του Dakar Βασίλη Ορφανό. Ο οποίος δυστυχώς δεν κατάφερε να εκκινήσει φέτος, παρά τις τόσες επιτυχίες του στο μεγάλο αγώνα εδώ και μια δεκαετία.

Advertisement

Αυτοί οι ανώνυμοι, η «πλέμπα» του Ράλι Dakar είναι που διατηρούν ζωντανό το πνεύμα του αγώνα. Το ρομαντικό πνεύμα του Thierry Sabine, του Γάλλου δανδή που επινόησε το ράλλυ Παρίσι – Ντακάρ το 1979, έβαλε στα παρισινά σαλόνια τις ερήμους Σαχάρα και Τενερέ για να χάσει και ο ίδιος τη ζωή του μέσα στον αγώνα όταν έπεσε με ελικόπτερο το ’86. Όμως η μεγαλύτερη, η πιο «αντρική» περιπέτεια της εποχής μας είχε γεννηθεί.

Αύριο ξεκινά το Ράλι Dakar 2014 από το Ροζάριο της Αργεντινής για να τερματίσει στις 18/1 στο Βαλπαραϊζο της Χιλής μετά από 9.000 χιλιόμετρα από την Αργεντίνικη Πάμπα, ψηλά στις Άνδεις και από το Σαλάρ ντε Ουγιούνι της Βολιβίας στην κατάξερη έρημο Ατακάμα της Χιλής. Παρακολουθήστε τον αγώνα στο Dakar.com και κάπου κάπου ρίχνετε και μία ματιά στους μικρούς ήρωες πίσω-πίσω στην κατάταξη, όπως το Αυστραλέζικο Νο165.