Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental

Ελλάδα 17:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental

ΝΕΑ

Τα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental

ΝΕΑ

Ταξιδέψαμε 110 χιλιόμετρα από τον Αρκτικό κύκλο για να δοκιμάσουμε σε ακραίες συνθήκες τα νέα ελαστικά της Continental.

Advertisement
Advertisement

 

Μετά από 6 χρόνια η Continental άνοιξε τις πύλες του κέντρου δοκιμών της στο Αρβιντζάουρ, στη Σουηδική Λαπωνία. Αφορμή για το κάλεσμα αυτό ήταν το λανσάρισμα των νέων προϊόντων της για ακραίες συνθήκες, τα οποία δοκιμάσαμε ενδελεχώς, σε δύσκολα τερέν και με τις θερμοκρασίες κάτω του μηδενός.

Κι αν το νέο ContiVikingContact 6 αφορά αγορές με «ειδικές απαιτήσεις», όπως η οι Σκανδιναβικές όπου το όχημα πρέπει να έχει… ερπύστριες, το WinterContact TS 850 P είναι ένα ελαστικό σχεδιασμένο να λύσει τα χέρια κάθε οδηγού που αρέσκεται να βάζει δύσκολα στο όχημα του αλλά ταυτόχρονα, να μπορεί να το χρησιμοποιεί και στην καθημερινότητά του. Ένα ελαστικό που μπορεί δηλαδή να καλύψει κάθε ανάγκη σε περιοχές της Ελλάδας που μέσα στο χρόνο «αναμετρώνται» με τον χιονιά.

Advertisement
Advertisement

Το νέου ασύμμετρου σχεδιασμού πέλματος ελαστικό, έρχεται να πλαισιώσει το 830 P, σημειώνοντας αυξημένο έλεγχο στο χιόνι και σε στεγνό δρόμο αλλά και καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της πέδησης.

Σε χιονισμένους δρόμους, επιτυγχάνεται βελτίωση της τάξης του 5% καθώς ωφελείται από μεγαλύτερες γωνίες, μειωμένες αποστάσεις στις αυλακώσεις και μεγαλύτερο αριθμό μπλοκ στην επιφάνεια του πέλματος. Έτσι στις αυλακώσεις περνάει περισσότερο χιόνι πράγμα που μεταφράζεται σε τριβή και κατά συνέπεια, μεγαλύτερη πρόσφυση.

Advertisement

Όμως στη χώρα μας, ακόμα και στα ορεινά, είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα οδήγησης σε στεγνό, ασφάλτινο δρόμο. Αν για το χιόνι η προσοχή στρέφεται στον εσωτερικό ώμο του ελαστικού, για τον έλεγχο σε στεγνό δρόμο, είναι ο σχεδιασμός του εξωτερικού ώμου που έχει σημασία. Οι αυλακώσεις έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη δυνατή ακαμψία του πέλματος ώστε το ελαστικό να ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις αλλαγές διεύθυνσης και εκεί η Continental κάνει λόγο για βελτίωση του 2%.

Advertisement

Ο τρίτος τομέας στον οποίο επικεντρώθηκε η Continental, είναι η δυνατότητα πέδησης σε παγωμένους και βρεγμένους δρόμους και στα ασύμμετρα σχέδια πέλματος, αυτή έρχεται από τον κεντρικό του τομέα. Οι σχεδιαστές της «δανείστηκαν» κάποιες λύσεις από τα καλοκαιρινά ελαστικά, με διακοπτόμενη δομή που φέρνει μεγαλύτερη ακαμψία στα μπλοκ. Εδώ η Continental έχει πετύχει βελτίωση που ανέρχεται στο 5%.

Εκτός από τη δοκιμή του WinterContact TS 850, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και τη διαδικασία χάραξης των ελαστικών στο χέρι, στην οποία δοκιμάσαμε τις δυνάμεις μας καθοδηγούμενοι από τους Έλληνες τεχνικούς που εργάζονται στο αντίστοιχο τμήμα της γερμανικής εταιρείας. Σε ένα διήμερο «παγωμένων» δοκιμών, όπου μάθαμε πολλά για την οδήγηση στο χιόνι και τον πάγο αλλά και πόσο μπορούν να κάνουν τη διαφορά οι αυλακώσεις στο πέλμα των ελαστικών, διαφοροποιώντας τον αριθμό τους, το σχήμα τους, την κλίση, το πλάτος ή το βάθος τους.