Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

ΝΕΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Διπλάσια ροπή, μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση

  • Νίκος Κουνίτης

Ένας νέος τύπος ηλεκτροκινητήρα υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο ΗΕΤ (Hunstable Electric Turbine) είναι ένας νέος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με τέσσερις ρότορες, σε αντίθεση με τα συμβατικά ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν έναν ή δύο. Αυτό σημαίνει πως ο στάτορας περικλείεται από μαγνήτες ίδιας πολικότητας σε τέσσερις πλευρές και όλος ο ηλεκτρομαγνητισμός που παράγει το σύστημα χρησιμοποιείται για τη δημιουργία κίνησης, αφού και οι τέσσερις πλευρές του στάτορα συνεισφέρουν ροπή στην έξοδο. Παράλληλα, λόγω κατασκευής ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του χωρίς απώλειες στο βαθμό απόδοσης. Για την ακρίβεια η συνολική αποδοτικότητα αυξάνεται σε υψηλότερες ταχύτητες περιστροφής. Σε χαμηλότερες ταχύτητες ο ΗΕΤ είναι σε θέση να παράγει αλληλοεπικαλυπτόμενους παλμούς ισχύος γύρω από τον στάτορα για τεράστια, ομαλή απόδοση ροπής, και στη συνέχεια να αλλάζει τα λειτουργικά του πρότυπα με την ομαδοποίηση των πόλων καθώς η ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ αυξάνεται. Αυτό λειτουργεί σχεδόν σαν ένα είδος ηλεκτρονικής μετάδοσης, επιτρέποντας στον κινητήρα να αυξάνει την ταχύτητα χωρίς διαφοροποίηση συχνότητας, τάσης ή ρεύματος.

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία Linear Labs, ο ΗΕΤ μπορεί να αποδώσει δύο έως πέντε φορές μεγαλύτερη ροπή και τουλάχιστον τη διπλάσια ισχύ σε σχέση με έναν συμβατικό ηλεκτροκινητήρα ίδιου μεγέθους. Έχει, επίσης, μικρότερο όγκο και βάρος, μιας και λόγω σχεδίασης δεν απαιτείται κιβώτιο ταχυτήτων (ούτε καν το απλό κιβώτιο μίας σχέσης που συνήθως διαθέτουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα). Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης, αυτό μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, που υπολογίζεται σε 10%-20%, ενώ το κόστος κατασκευής του δεν είναι μεγαλύτερο των συμβατικών ηλεκτροκινητήρων. Ο δρόμος μέχρι το στάδιο παραγωγής είναι, ωστόσο, μακρύς, με την εταιρεία να σχεδιάζει τη δοκιμή του ΗΕΤ σε scooter το 2020 και σε αυτοκίνητο την αμέσως επόμενη χρονιά.

Δημοφιλή στο Protothema.gr