Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

ΝΕΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Διπλάσια ροπή, μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση

Ελλάδα 2:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΝΕΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Διπλάσια ροπή, μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση

Mobility

ΝΕΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Διπλάσια ροπή, μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση

Mobility

Ένας νέος τύπος ηλεκτροκινητήρα υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Ο ΗΕΤ (Hunstable Electric Turbine) είναι ένας νέος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με τέσσερις ρότορες, σε αντίθεση με τα συμβατικά ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν έναν ή δύο. Αυτό σημαίνει πως ο στάτορας περικλείεται από μαγνήτες ίδιας πολικότητας σε τέσσερις πλευρές και όλος ο ηλεκτρομαγνητισμός που παράγει το σύστημα χρησιμοποιείται για τη δημιουργία κίνησης, αφού και οι τέσσερις πλευρές του στάτορα συνεισφέρουν ροπή στην έξοδο. Παράλληλα, λόγω κατασκευής ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να ανεβάσει τις στροφές λειτουργίας του χωρίς απώλειες στο βαθμό απόδοσης. Για την ακρίβεια η συνολική αποδοτικότητα αυξάνεται σε υψηλότερες ταχύτητες περιστροφής. Σε χαμηλότερες ταχύτητες ο ΗΕΤ είναι σε θέση να παράγει αλληλοεπικαλυπτόμενους παλμούς ισχύος γύρω από τον στάτορα για τεράστια, ομαλή απόδοση ροπής, και στη συνέχεια να αλλάζει τα λειτουργικά του πρότυπα με την ομαδοποίηση των πόλων καθώς η ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ αυξάνεται. Αυτό λειτουργεί σχεδόν σαν ένα είδος ηλεκτρονικής μετάδοσης, επιτρέποντας στον κινητήρα να αυξάνει την ταχύτητα χωρίς διαφοροποίηση συχνότητας, τάσης ή ρεύματος.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τη νεοσύστατη αμερικανική εταιρεία Linear Labs, ο ΗΕΤ μπορεί να αποδώσει δύο έως πέντε φορές μεγαλύτερη ροπή και τουλάχιστον τη διπλάσια ισχύ σε σχέση με έναν συμβατικό ηλεκτροκινητήρα ίδιου μεγέθους. Έχει, επίσης, μικρότερο όγκο και βάρος, μιας και λόγω σχεδίασης δεν απαιτείται κιβώτιο ταχυτήτων (ούτε καν το απλό κιβώτιο μίας σχέσης που συνήθως διαθέτουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα). Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης, αυτό μεταφράζεται σε μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, που υπολογίζεται σε 10%-20%, ενώ το κόστος κατασκευής του δεν είναι μεγαλύτερο των συμβατικών ηλεκτροκινητήρων. Ο δρόμος μέχρι το στάδιο παραγωγής είναι, ωστόσο, μακρύς, με την εταιρεία να σχεδιάζει τη δοκιμή του ΗΕΤ σε scooter το 2020 και σε αυτοκίνητο την αμέσως επόμενη χρονιά.