Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Μοναδικά αυτοκίνητα για… δισεκατομμυριούχους!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Τα υψηλά περιθώρια κέρδους και η αύξηση των δισεκατομμυριούχων «μαγνητίζουν» τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Lamborghini ανακοίνωσε ότι είχε κατασκευάσει ένα και μοναδικό αυτοκίνητο σε συνεργασία με έναν τυχερό ανώνυμο πελάτη. Η ακριβής αξία της μοναδικής Lamborghini SC18 Alston δεν ανακοινώθηκε, αν και σε συνέντευξη με τον τεχνικό διευθυντή της Lamborghini Maurizio Reggiani στο γραφείο του Sant’Agata Bolognese, άφησε να εννοηθεί πως το αυτοκίνητο κόστισε πάνω από 1 εκατ. δολάρια και κάτω από 13 εκατ. δολάρια!

Πάντως το σίγουρο είναι ότι η Lamborghini ξεκίνησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα εξαιρετικά ακριβά με την συνεργασία των ανώνυμων πελατών της και αποτελεί μια νέα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία για δισεκατομμυριούχους η οποία αποδεικνύεται πολύ κερδοφόρα για τις εταιρείες παραγωγής super cars. Ωστόσο το «πείραμα» κατασκευής μοναδικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με πελάτες έχει ξεκινήσει από το 2008 με την Lamborghini Reventon. «Το θυμάμαι πολύ καλά, γιατί ως τεχνικός διευθυντής, η Reventon ήταν η πρώτη μου δουλειά. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος Stephan] Winkelman αποφάσισε ότι έπρεπε να κάνουμε ένα αυτοκίνητο που ήταν εντελώς έξω από το πεδίο εφαρμογής. Έτσι κατασκευάσαμε την Reventon» αναφέρει ο Reggiani.

Η Reventon όμως δεν ήταν μοναδική καθώς κατασκευάστηκαν 21 μονάδες από αυτή αλλά αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο το οποίο κατασκευάστηκε σύμφωνα με όσα ήθελαν οι αγοραστές της. Μετά από αυτή ακολούθησε η Veneno των 4,5 εκατ. δολαρίων και των 759 ίππων όπως και άλλων super cars.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, από τότε που ξεκίνησε το ντεμπούτο της Reventon, η εταιρεία έχει επιτείνει μια στρατηγική κατασκευής ολοένα και πιο δαπανηρών αυτοκινήτων, με τελικό αποτέλεσμα την SC18. Το V18, με 770 ίππους της SC18 κινεί την κορυφαία Lamborghini.

Οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες

Φυσικά, οι άλλες εταιρείες όπως η Aston Martin, η Bugatti, η Ferrari, η Bentley και η Rolls-Royce είχαν εδώ και πολλά χρόνια μια θέση στην αγορά. Η Ferrari έχει κατασκευάσει πολλά μοναδικά αυτοκίνητα όπως η Superamerica 45 και η P540 Superfast Aperta για ειδικούς αγοραστές από τότε που ανακοίνωσε το τμήμα ειδικών κατασκευών της πριν από 10 χρόνια. Η Aston Martin έχει κάνει ήσυχα τέτοιου είδους πειράματα όπως η CC100 για τους πιο βραβευμένους συλλέκτες της τα τελευταία χρόνια. Τόσο η Bugatti, η Bentlay όσο και η Rolls-Royce έχουν διαμορφώσει εξαιρετικά μοναδικά μοντέλα τα οποία κρατούν μυστικά για έναν… αιώνα.

Αυξημένα κέρδη

Οι αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτων αναφέρουν ότι η κατασκευή μοναδικών αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά κερδοφόρα ενώ παράλληλα ανεβάζει κατακόρυφα την δημοφιλία μιας μάρκας. Άλλωστε ο αυξανόμενος αριθμός των δισεκατομμυριούχων παγκοσμίως ιδιαίτερα στην Ασία αλλά και της αυξανόμενης τάσης για εξατομίκευση πολυτελών αυτοκινήτων δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου. Μόνο πέρυσι 31 άτομα προστέθηκαν στην λίστα του Bloomberg Billionaires.

Επίσης αν συνυπολογίσει κανείς πως με την Reventon, η Lamborghini κατάφερε να εισπράξει οκτώ φορές το τίμημα των αυτοκινήτων της που βασίζονται στο ίδιο σασί είναι εύκολο να αναλογιστεί την τεράστια κερδοφορία. «Τα περιθώρια είναι τεράστια και η πιθανότητα να συνεχιστεί αυτό είναι επίσης πολύ υψηλή» εκτιμούν οι αναλυτές.

Δημοφιλή στο Protothema.gr