Μειωμένου βάρους ελατήρια από την Audi
ΝΕΑΜειωμένου βάρους ελατήρια από την Audi
ΝΕΑΗ γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πως σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ελαφριά συνθετικά ελατήρια για να μειώσει το συνολικό απόβαρο.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Για το περίφημο υλικό GFRP που συνδυάζει ειδικής σύνθεσης πολυμερή (δηλ. πλαστικό) με ίνες γυαλιού, που ίσως και να έχετε ακούσει. Πρόκειται για ένα υλικό με εφάμιλλα χαρακτηριστικά με τον χάλυβα, αλλά με μία σημαντική διαφορά: έχει εξαιρετικά χαμηλό ειδικό βάρος και καλές μηχανικές ιδιότητες. Η Audi σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ελατήρια από GFRP στην ανάρτηση τα οποία είναι 40% ελαφρύτερα από τα συμβατικά χαλύβδινα.
Συγκεκριμένα, ένα ελατήριο GFRP ζυγίζει περίπου 1,6 kg, ενώ ένα χαλύβδινο κατά μέσο όρο 2,7 kg. Σύμφωνα με την Audi, με αυτή την λύση μπορούν να εξοικονομηθούν συνολικά 4,4 kg και η μη φερόμενη μάζα να μειωθεί στο μισό. Πέρα από το χαμηλό τους βάρος, τα ελατήρια GFRP έχουν ένα ακόμη πλεονέκτημα καθώς δεν σκουριάζουν. Τα νέα ελατήρια θα τα δούμε για πρώτη φορά σε ένα «νέο μεσαίου μεγέθους μοντέλο» από το φθινόπωρο, κατά δήλωση της Audi.