Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετρό Αθήνας: Ποιες θα είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις;

Ελλάδα 15:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(101) "Μετρό Αθήνας: Ποιες θα είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις;"
    

Μετρό Αθήνας: Ποιες θα είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις;

ΝΕΑ

Το μετρό της πρωτεύουσας μπαίνει σε μια νέα φάση ανάπτυξης, με επεκτάσεις που θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα φέρουν το δίκτυο πιο κοντά σε χιλιάδες κατοίκους των δυτικών και νότιων προαστίων.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Κουρέτα, που μίλησε από το βήμα του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2025, οι πρώτες κινήσεις αφορούν την επέκταση από την Ανθούπολη προς το Ίλιον. Στο νέο τμήμα προβλέπονται τρεις σταθμοί –Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος– ενώ θα προχωρήσει και η αναβάθμιση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στη νότια Αθήνα, καθώς έχουν ξεκινήσει οι μελέτες για τη σύνδεση του μετρό με το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, μια διαδρομή που θα εξυπηρετεί καθημερινά τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες της παραλιακής ζώνης.

Παράλληλα, εξετάζονται οι προεκτάσεις της γραμμής 4 και προς βορρά και προς ανατολή. Η πρώτη θα ξεκινά από το Γουδή, θα ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα καταλήγει σε Λυκόβρυση και Μελίσσια. Η δεύτερη θα ξεκινά από το Γαλάτσι, με κατεύθυνση προς την Εθνική Οδό Αθηνών–Λαμίας, ενισχύοντας τη σύνδεση με τα βόρεια προάστια.

Advertisement
Advertisement

Μία ακόμα μελέτη αφορά τη δημιουργία γραμμής που θα συνδέει το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το υφιστάμενο δίκτυο του μετρό, καλύπτοντας ένα από τα πιο πυκνοκατοικημένα και πολιτιστικά ενεργά τμήματα της πόλης.

Όπως τόνισε ο κ. Κουρέτας, οι μελέτες για τέτοια έργα είναι σύνθετες και απαιτούν βάθος χρόνου – από πέντε έως δέκα χρόνια, ίσως και περισσότερο. «Τα έργα μετρό είναι από τα πιο δύσκολα και περίπλοκα. Χρειάζονται σωστές μελέτες, αποτελεσματική επίβλεψη και γρήγορη επίλυση των προβλημάτων που εμφανίζονται», υπογράμμισε.

Η στρατηγική ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς, τόσο στην πρωτεύουσα όσο και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα, αποτελεί πλέον κεντρικό άξονα της πολιτικής μεταφορών, με στόχο να προσφέρει πιο αξιόπιστες και βιώσιμες λύσεις μετακίνησης για το μέλλον.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Έρχονται τα ραντάρ μέσης ωριαίας ταχύτητας

Plug-in υβριδικό σύστημα για φορτηγά από τη Scania

Ξεκίνησε η διάθεση του νέου QJMotor MTX 300 Top Box (+τιμή)