Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μετά τα «σαπάκια» ΙΧ, εισάγονται και μεταχειρισμένα φορτηγά «βόμβες»

Ελλάδα 17:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετά τα «σαπάκια» ΙΧ, εισάγονται και μεταχειρισμένα φορτηγά «βόμβες»

ΝΕΑ

Μετά τα «σαπάκια» ΙΧ, εισάγονται και μεταχειρισμένα φορτηγά «βόμβες»

ΝΕΑ

Τον γηραιότερο στόλο φορτηγών διαθέτει η Ελλάδα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση τα οποία αποτελούν «βόμβες» για το περιβάλλον αλλά και την οδική ασφάλεια αλλά όπως φαίνεται τους μόνους που δεν προβληματίζει η συγκεκριμένη κατάσταση είναι τα κυβερνητικά στελέχη.

Advertisement
Advertisement

Του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)

Ωστόσο μια μικρή έρευνα στα στοιχεία των πωλήσεων όχι μόνο επιβεβαιώνει τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΑCEA) επιβεβαιώνει το γεγονός πως εκτός από «σαπάκια» αυτοκίνητα στην Ελλάδα εισάγεται πολλαπλάσιος αριθμός μεταχειρισμένων φορτηγών. Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το NewsAuto.gr οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών στο 8μήνο ανήλθαν σε μόλις 4.816 οχήματα έναντι 4.760 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να σημειώνουν οριακή αύξηση 1,2%.

Advertisement
Advertisement

Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών ανήλθαν 12.054 οχήματα έναντι 11.001 φορτηγών με αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αυτή την αγορά να καταγράφουν αύξηση 9,6%. Ωστόσο το εντυπωσιακό στοιχείο στη σύγκριση πωλήσεων καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών έρχεται από την τεράστια διαφορά που καταγράφεται μεταξύ τους. Ειδικότερα στο 8μηνο πουλήθηκαν 7.235 εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά περισσότερα από τα καινούρια!

Δηλαδή οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι τριπλάσιες από τις πωλήσεις καινούριων φορτηγών. Άλλωστε ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επισημαίνει στις ανακοινώσεις της τυχαία πως η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με τον ACEA, το 2015, ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών οχημάτων στη χώρα μας ήταν τα 18,7 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 11,7 έτη.

Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν τα 16,8 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει μόλις τα 10,7 έτη.
Αντίθετα τον νεότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην ΕΕ διαθέτει το Λουξεμβούργο. Ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών οχημάτων είναι στα 6,6 έτη, ενώ για τα ελαφρά φορτηγά είναι τα 6,3 έτη…

Advertisement

Να τονίσουμε πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά επίσης αποτελούν πεδίο δράσης για επιτήδειους εμπόρους οι οποίοι όχι μόνο γυρίζουν κατά εκατοντάδες χιλιόμετρα τα κοντέρ των οχημάτων που εισάγουν αλλά βρίσκουν φορτηγά τα οποία σε άλλα κράτη-μέλη θα οδηγούνταν μόνο προς τα κέντρα ανακύκλωσης για… διάλυση και τα αγοράζουν έναντι πινακίου φακής.

Στη συνέχεια τα… φρεσκάρουν λιγάκι και τα εισάγουν στην Ελλάδα πουλώντας τα σε δελεαστικές τιμές βρίσκοντας ανυποψίαστους επαγγελματίες που έχουν ανάγκη για φθηνότερα μεταχειρισμένα φορτηγά τα οποία βέβαια μετά από λίγους μήνες πραγματοποιούν συνεχή δρομολόγια προς τα συνεργεία αντί να τα παράγουν μεταφορικό έργο…

Advertisement