Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Με το Audi Q3 Plug-in Hybrid στο νησί. Πόσο κάψαμε; (+video)

Ελλάδα 7:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Με το Audi Q3 Plug-in Hybrid στο νησί. Πόσο κάψαμε; (+video)

ΝΕΑ

Με το Audi Q3 Plug-in Hybrid στο νησί. Πόσο κάψαμε; (+video)

ΝΕΑ

Η αξία είναι… ανεκτίμητη να κάνεις τις καλοκαιρινές σου διακοπές σε ένα ελληνικό νησί. Ακόμα πιο ανεκτίμητο είναι το γεγονός ότι καταφέραμε να μην κάψουμε καθόλου βενζίνη με το Audi Q3 45 TFSI e. Οκ, για την ακρίβεια σχεδόν καθόλου.

Advertisement
Advertisement

Στις εποχές που οι τιμές των καυσίμων είναι στα ύψη, η επιλογή μας για το αυτοκίνητο που θα μας συνοδεύσει έως τη Νάξο ήταν αρκετά δύσκολη. Αφενός από τη μία δεν θέλαμε να καταναλώσουμε βενζίνη (ή πετρέλαιο), αφετέρου το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ίσως (μέσα στο μυαλό μου) να μας περιόριζε σε ένα νησί. Γιατί να μην τα συνδυάσουμε;

Το νέο Audi Q3 45 TFSI e ήρθε για να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση και να βροντοφωνάξει ότι: “εδώ είμαι, για ό,τι και να χρειαστείς”. Το premium γερμανικό μοντέλο εξοπλίζεται με υβριδικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 245 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα 6τάχυτο κιβώτιο S Tronic.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι μπορεί να φορτιστεί και να παρέχει απλόχερα έως και 51 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό μας έκανε να τηλεφωνήσουμε στο κατάλυμα και να ρωτήσουμε εάν υπάρχει πρίζα κοντά στον χώρο στάθμευσης του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Η απάντηση ήταν: “Υπάρχει, θεωρητικά θα φτάνει!”. Στην πράξη όμως τι γίνεται;

Προσοχή!

Θυμηθείτε, ότι η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε οικιακή πρίζα θα πρέπει να μην γίνεται με επέκταση καλωδίου (τύπου μπαλαντέζας) μιας και οι θερμοκρασίες -ειδικά το καλοκαίρι στην Ελλάδα- που αναπτύσσονται κατά τη διαδικασία φόρτισης είναι υψηλές και τα απλά καλώδια επέκτασης μπορεί να λιώσουν, προκαλώντας (το λιγότερο) βραχυκύκλωμα στο ηλεκτρολογικό σύστημα. Συνεπώς η φόρτιση του Q3 45 TFSI e θα έπρεπε να γίνει κατευθείαν από το καλώδιο που διαθέτει η επίσημη αντιπροσωπεία στο SUV της.

Advertisement

Μικρή μπαταρία, γρήγορη φόρτιση

Για τη φόρτιση της μπαταρίας του Q3 PHEV, 13,0 kWh, η Audi προσφέρει ως στάνταρ ένα καλώδιο τύπου 2, το οποίο εφόσον συνδεθεί με Wallbox τοποθετημένο σε οικία, η πλήρης φόρτιση απαιτεί 3 ώρες και 45 λεπτά. Εφικτός, παράλληλα, είναι και ο ανεφοδιασμός με ηλεκτρική ενέργεια και σε δημόσιο σταθμό φόρτισης.

Advertisement

Ωστόσο, άγχος δεν υπήρχε, μιας και σε περίπτωση που δεν ήταν εφικτή η ασφαλής φόρτιση του αυτοκινήτου, αναγκαστικά θα καταφεύγαμε στη χρήση της… βενζίνης.

Ευτυχώς όμως, το Evripus Suites στην περιοχή Καστράκι μάς έβαλε στο πιο σωστό δωμάτιο, έτσι ώστε να μπορεί να παρκάρει το Audi Q3 ακριβώς έξω από το ισόγειο μπαλκόνι και με το καλώδιο να φορτίζεται, χωρίς τη χρήση επέκτασης καλωδίου.

Άνετο απ’ όλες τις απόψεις

Advertisement

Η Νάξος είναι από τα μεγαλύτερα νησιά του Αιγαίου και όπως ήταν φυσικό ελάχιστες στιγμές οι αποστάσεις βγήκαν εκτός του συνολικού ηλεκτρικού φορτίου. Αλλά κάθε στιγμή είχαμε απέναντι μας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit, ο οποίος πληροφορεί τον οδηγό σχετικά με την υπολειπόμενη αυτονομία (βενζίνη και ρεύματος) με ένα όμορφο και ευκρινές γράφημα. Ακόμα, το κυκλαδονήσι φημίζεται τόσο για το τυρί και τις πατάτες όσο και για τους… χωμάτινους δρόμους. Ευτυχώς όμως, το Audi Q3 που είχαμε στην κατοχή μας εξοπλίζεται με τους 18 ιντσών τροχούς και οι σκονισμένες βόλτες έγιναν με άνεση και ασφάλεια. Κάθε μας διαδρομή ήταν ευχάριστη, χάρη στην αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Η καμπίνα του μοντέλου είναι ιδανική από χωροταξικής πλευράς για μία 4μελή οικογένεια (με όλες τις απαραίτητες βαλίτσες), παρόλο που τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών ίσως δημιουργήσουν κάποια μικρή ανησυχία. Καμία σχέση! Σίγουρα, η μπαταρία “κλέβει” χώρο, αλλά λόγω του προαιρετικού συστήματος, το οποίο επιτρέπει τα πίσω καθίσματα να σύρονται και να ρυθμίζονται οι κλίσεις των πλατών, καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο κάθε εκατοστό του πορτμπαγκάζ, χωρίς να αφήσουμε τελικά τίποτα απέξω.

Πόσο κάψαμε τελικά;

Οι διαδρομές που κάναμε στο νησί άγγιξαν συνολικά τα 400 χιλιόμετρα και κάθε φορά που γυρίζαμε στη βάση μας συνδέαμε το Audi Q3 45 TFSI e στην πρίζα. Γι’ αυτά τα χιλιόμετρα, το trip computer ανέφερε ότι καταναλώσαμε 1,2 λίτρα βενζίνη και η μέση κατανάλωση ρεύματος ήταν 19,6 kWh/100 χλμ. Επομένως, το κόστος της βενζίνης ήταν κοντά στα 2,5 ευρώ, ενώ το ρεύμα ήταν μια δωρεάν παροχή από το κατάλυμα.

Εάν πληρώναμε και το ρεύμα;

Σε περίπτωση που έπρεπε να πληρώσουμε και το ρεύμα, τότε για τις 78 kWh που καταναλώσαμε θα μας κόστιζε περίπου 39 ευρώ (0,5 ευρώ η kWh) ή 47 ευρώ σε ταχυφορτιστή (που δεν βρήκαμε βέβαια στη Νάξο). Σε αντίθεση με μια μέση κατανάλωση βενζίνης 7,5 λτ./100 χλμ τότε το κόστος φτάνει στα 75 ευρώ, ενώ για diesel και μια μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ. φτάνει περίπου τα 50 ευρώ.

Το Audi Q3 45 TFSI e ξεκινάει από τα 45.167 ευρώ και δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να φορτίζει τη μπαταρία του και να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για σχεδόν 50 χιλιόμετρα. Όλα αυτά σε ένα premium SUV πακέτο και ένα υβριδικό σύνολο που κυκλοφορεί τόσο αθόρυβα όσο και πολύ δυναμικά.

*οι μέσες τιμές κατανάλωσης καυσίμου διαφέρουν ανάλογα με το αυτοκίνητο και τον οδηγό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στα χέρια μας το Audi Q4 40 e-tron
Αυτό το Audi RS7 αντέχει τις εκρήξεις (+video)
Video: Audi Q3 Plug-in Hybrid, ο ηλεκτρικός σας σύντροφος