Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Magna: Υποπλαίσιο από ανθρακονήματα για τη Ford

Ελλάδα 22:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Magna: Υποπλαίσιο από ανθρακονήματα για τη Ford

ΝΕΑ

Magna: Υποπλαίσιο από ανθρακονήματα για τη Ford

ΝΕΑ

Η εταιρία Magna έχει παραδώσει ένα πρωτότυπο υποπλαίσιο ανάρτησης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα στη Ford και έχει σχεδιάσει να τεθεί το συγκεκριμένο εξάρτημα στη μαζική παραγωγή μάλιστα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Γιατί όμως, τι περιέχει αυτό;

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Το υποπλαίσιο έχει τοποθετηθεί στο μπροστινό μέρος ενός sedan Ford Fusion και λειτουργεί ως βάση για τον κινητήρα και τους εμπρός τροχούς. Ζυγίζει 34% λιγότερο από ένα συνηθισμένο μεταλλικό υποπλαίσιο και χρησιμοποιεί δύο μορφοποιήσεις αλλά και τέσσερα μεταλλικά μέρη για να αντικαταστήσει 45 τμήματα χάλυβα. Η Magna και η Ford ξεκίνησαν να εξελίσσουν το υποπλαίσιο στις αρχές του 2017 ως έναν αποτελεσματικό τρόπο να αξιοποιήσουν το υλικό ανθρακόνημα στα δομικά μέρη ενός οχήματος.

Σε μια δήλωση του ο διευθυντής γραμμής προϊόντων της Magna για ελαφριά σύνθετα υλικά, Andrew Swikowski, δήλωσε ότι ούτε η Magna ούτε η Ford γνωρίζουν αν η τεχνολογία είναι έτοιμη να ενταχθεί στην παραγωγή. «Παραδώσαμε μια σειρά από εξαρτήματα στον πελάτη μας στο τέλος του περασμένου έτους και έχουν ήδη ξεκινήσει κάποιες σχετικές δοκιμές εξαρτημάτων. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα μάθουμε αν η τεχνολογία είναι έτοιμη για την παραγωγή ή όχι», δήλωσε ο Swikowski.

Advertisement
Advertisement

Ford-Magna-Carbon-Subframe-tsiro-530

Πέρα από τις ιδιότητες εξοικονόμησης βάρους, χρησιμοποιώντας ένα υποπλαίσιο από ίνες άνθρακα μειώνεις την επένδυση απαραίτητων για συγκεκριμένη χρήση εργαλείων κατά 30 έως 40%. Καθώς τα ανθρακονήματα δεν μπορούν να απορροφήσουν τους κραδασμούς όπως το μέταλλο, το νέο υποπλαίσιο έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποβάλει τον κινητήρα κάτω από το όχημα σε μια πιθανή περίπτωση σύγκρουσης. Κατά συνέπεια, το πρωτοποριακό υποπλαίσιο ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με το αντίστοιχο από χάλυβα υψηλής αντοχής, αν τελικά δοθεί το πράσινο φως για την παραγωγή.