Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Lexus: Τα ηλεκτρικά δεν είναι ακόμη έτοιμα για όλους

  • Σπύρος Χώτος

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη ο ξεκάθαρος δρόμος για το μέλλον σύμφωνα με το αφεντικό της Lexus, Yoshihiro Sawa που υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, πως δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητός ο αντίκτυπος που θα έχουν στο περιβάλλον.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Η Lexus είναι μια από τις εταιρίες που έχουν εκτεταμένη γκάμα υβριδικών μοντέλων, ωστόσο μοιάζει διστακτική ως προς την παρουσίαση πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων με τον Yoshihiro Sawa να εξηγεί τους σημαντικότερους λόγους για αυτή την διστακτικότητα στο βρετανικό Autocar.

“Η φιλοσοφία μας είναι να παρέχουμε ελευθερία κίνησης και για αυτό το λόγο πρέπει να εξελίσσουμε τεχνολογίες σε όλα τα μέτωπα”, δήλωσε ο Sawa και πρόσθεσε: “Καταλαβαίνουμε πως η ηλεκτροκίνηση είναι απαραίτητη – ίσως περισσότερο από κάποιους άλλους καθώς προχωρήσαμε νωρίς στα υβριδικά, αλλά βλέπουμε ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ταιριάζουν σε όλους. Δεν μπορείς να κάνεις ένα ηλεκτρικό Land Cruiser, για παράδειγμα -και υπάρχουν άνθρωποι σε απομακρυσμένες περιοχές του κόσμου, των οποίων οι ζωές εξαρτώνται από αυτό το αυτοκίνητο.”

lexus-640

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς το παρόν απαιτούν μεγάλο χρόνο για την φόρτιση του και μπαταρίες που έχουν περιβαλλοντικό αντίκτυπο στην κατασκευή τους αλλά και καθώς γερνούν και παλιώνουν. Και αργότερα όταν οι συστοιχίες θα χρειαστούν αντικατάσταση, πρέπει να κάνουμε σχέδια για την μελλοντική χρήση αλλά και την ανακύκλωση τους”, δηλώνει ο Sawa έχοντας στο νου του πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που απασχολούν αυτή τη στιγμή την κοινή γνώμη όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. “Είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα -πολύ περισσότερο από όσο προτείνει η τρέχουσα ρητορική. Προτιμώ μια πιο ειλικρινή προσέγγιση για το μέλλον”, εκτιμά το αφεντικό της Lexus που τάσσεται υπέρ της εξέλιξης και των άλλων τεχνολογιών: “Αν κοιτάμε για την καλύτερη λύση τότε η άποψή μου είναι “όχι μόνο πλήρως ηλεκτρικά”. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, τα βενζινοκίνητα, τα plug-in ηλεκτρικά αλλά και τις κυψέλες υδρογόνου. Αν στραφούμε αποκλειστικά στα πλήρως ηλεκτρικά τότε δεν θα δώσουμε τις λύσεις που ψάχνει το κοινό.”