Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Λεπτομέρειες για το νέο ηλεκτρικό Nissan Ariya

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης
Nissan_Ariya_01

Το Ariya είναι βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα για ηλεκτρικά της Nissan. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2019 και τώρα είναι έτοιμο για ντεμπούτο σε λίγες μέρες με την πλήρη αποκάλυψη των στοιχείων του.

Για τη Nissan λίγες μέρες έχουν απομείνει για την αποκάλυψη του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της, που θα είναι το crossover/ SUV με την ονομασία Ariya.

Το μοντέλο που είχε αποκαλυφθεί ως πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019, είναι η πολυαναμενόμενη συνέχεια του εξηλεκτρισμού της γκάμας της Nissan. Με μήκος 4,6 μέτρων, έχει περισσότερα κοινά με τα Mercedes EQC, VW ID4 και Audi e-Tron από ότι το hatchback της Ιαπωνικής εταιρείας που θα ακολουθήσει. Σε αντίθεση με το Leaf που έχει σταθεί αποτελεσματικά μόνο του, το Ariya χρησιμοποιεί μια αρθρωτή πλατφόρμα βελτιστοποιημένη ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Χωρίς την ανάγκη τοποθέτησης κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο χώρος των επιβατών κερδίζει σε μήκος και το πάτωμα προφανώς και μπορεί να είναι τελείως επίπεδο, με τις μπαταρίες να βρίσκονται τοποθετημένες από κάτω. Το Ariya είναι όμορφο με καθαρές επιφάνειες και εντυπωσιακό μπροστινό, που ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά της Nissan, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαίτερων φώτων LED και μιας κλειστής –για αεροδυναμικούς λόγους- μάσκας. «Η ηλεκτρική ενέργεια είναι καθαρή, επομένως θέλαμε να αντανακλά και στη μορφή του αυτοκινήτου αυτή η ιδιαιτερότητα» δήλωσε ο Giovanny Arroba, διευθυντής σχεδιασμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Nissan στο περιοδικό CAR.

«Θέλαμε να εκφράσουμε την τεχνολογία που φέρνουμε στην ευρύτερη αγορά, αυτού του είδους τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτρικής ενέργειας και της τεχνολογίας, την οποία ονομάζουμε σχεδιασμό έξυπνης κινητικότητας», δήλωσε ο Arroba. Η έξυπνη κινητικότητα εκδηλώνεται στο Ariya με πολλούς τρόπους, αλλά η αντικατάσταση της μάσκας V με την «κλειστή» διαμόρφωση είναι σίγουρα η πιο αισθητή: «Ήταν μια ανοιχτή μάσκα και τροφοδοτούσε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με αέρα», εξηγεί ο Arroba. «Αυτό έχει αντικατασταθεί με αυτήν την τεχνολογική ασπίδα που περιλαμβάνει ραντάρ και κάμερα για τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου».

Στην καμπίνα του Ariya δεν είναι όλα τα χειριστήρια αφής με διακόπτες και μοχλούς, υπάρχουν και σταθερά στοιχεία αναφοράς. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης κάτι που στο εγγύς μέλλον θα είναι απαραίτητο αλλά και θα επιβάλλει στον οδηγό περιορισμένη συμμετοχή. «Το αυτοκίνητο σε έναν κόσμο όπου μπορείτε ακόμα να εμπλακείτε στην οδήγησή του, έχει μεγάλη σημασία να προσφέρει καλή αίσθηση στη διεπαφή του οδηγού με το τιμόνι», συνεχίζει ο Arroba. Υπάρχει μεγάλη οθόνη αφής, ψηφιακός πίνακας οργάνων και περιστροφικοί διακόπτες, προσγειώνοντας τη διάθεση της συνολικά φουτουριστικής εικόνας.

Το concept διαθέτει την πιο πρόσφατη έκδοση λογισμικού για την υποστήριξη του οδηγού. Η τελευταία γενιά του ProPilot της Nissan, όπως και στο Leaf, μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας σε ένα επιβαρυμένο οδικό δίκτυο, καθώς και να παραμείνει στη λωρίδα ενώ θα μπορεί χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού να περνάει από διασταυρώσεις. Στα χαρακτηριστικά του λογισμικού της επόμενης γενιάς, περιλαμβάνονται επίσης αυτοματοποιημένη προσπέραση, εκτροπές λωρίδων, έως και έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού (με τη συνεργασία και του GPS).

Το Ariya διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν ανά άξονα τροχών για να έχει και τετρακίνηση. Η Nissan ακόμα δεν έχει αναφερθεί σε θέματα που άπτονται στις επιδόσεις του αυτοκινήτου στο δρόμο ή στην αυτονομία που εξασφαλίζουν οι μπαταρίες αλλά περιμένουμε πως το Ariya θα έχει έκδοση με μεγάλη χωρητικότητα σε ρεύμα, που θα του εξασφαλίζει ικανότητα για κάλυψη αποστάσεων μεγαλύτερων από 500 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση.

Διαβάστε ακόμα: Nissan: Οι πέντε αισθήσεις και η τεχνολογία (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto