Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κίνδυνος-θάνατος τα στηθαία προδιαγραφών του 1985!

Ελλάδα 23:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κίνδυνος-θάνατος τα στηθαία προδιαγραφών του 1985!

ΝΕΑ

Κίνδυνος-θάνατος τα στηθαία προδιαγραφών του 1985!

ΝΕΑ

Τα στηθαία παλιού τύπου αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο για τους επιβάτες των οχημάτων που τα… ακουμπάνε

Advertisement
Advertisement

Καθημερινά πλέον έχουν γίνει τα δυστυχήματα τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο εξαιτίας των παράνομων και μη πιστοποιημένων στηθαίων που έχουν τοποθετηθεί ή από την εξαιτίας της μεγάλης παλαιότητάς τους.

Το Newsauto.gr πρώτο αποκάλυψε τους κινδύνους που εγκυμονούν από την τοποθέτηση παράνομων στηθαίων αλλά προφανώς κάποιοι αδιαφορώντας για την ανθρώπινη ζωή εξακολουθούν να τοποθετούν μη πιστοποιημένα στηθαία με όφελος το κέρδος.

Advertisement
Advertisement

Πρόσφατα ένα συγκλονιστικό τροχαίο το οποίο παραλίγο να εξελιχθεί σε τραγωδία ήρθε να επιβεβαιώσει τα ρεπορτάζ του Newsauto.gr.

Ειδικότερα στο 5ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Ρόδου- Λίνδου, λίγο μετά τη διασταύρωση για Ασγούρου ένα αυτοκίνητο που οδηγούσε μία γυναίκα, κάτω από συνθήκες που διερευνά η τροχαία Ρόδου, «καρφώθηκε» στο προστατευτικό κιγκλίδωμα στη δεξιά μεριά του δρόμου, με αποτέλεσμα τμήμα του μεταλλικού στηθαίου, να διεμβολήσει το αυτοκίνητο και να περάσει σε απόσταση αναπνοής από την οδηγό, βγαίνοντας έτσι στο πίσω μέρος!

Advertisement

Από τα συντρίμια του αυτοκινήτου, διερχόμενοι οδηγοί έβγαλαν σε κατάσταση σοκ τη νεαρή οδηγό και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τη μετέφερε στο νοσοκομείο της Ρόδου για προληπτικούς κυρίως λόγους.

Advertisement

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είχε τοποθετηθεί και ένα παιδικό καθισματάκι αλλά ευτυχώς κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης δεν μετέφερε το ανήλικο βρέφος.

Σε άλλο περιστατικό στη Βέροια και ειδικότερα στο 234 χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού Ηγουμενίτσας – Κήπων οι επιβαίνοντες δεν ήταν και τόσο τυχεροί καθώς ο οδηγός ενός ταξί έχασε τον έλεγχο του οχήματος και έπεσε στο στηθαίο αλλά και στον τοίχο της σήραγγας και ακινητοποιήθηκε εκτός αυτής.

Advertisement

Από την σύγκρουση έχασε την ζωή του ο 76χρονος συνοδηγός, ενώ ο 68χρονος οδηγός μεταφέρθηκε τραυματίας στο Νοσοκομείο της Βέροιας.

Όπως μπορείτε να διακρίνεται στην επάνω φωτογραφία είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσο μεγάλη και σωτήρια είναι η διαφορά μεταξύ πιστοποιημένων και μη πιστοποιημένων στηθαίων καθώς στα συστήματα αναχαίτισης τελευταίας γενιάς στο τελείωμα του στηθαίου έχει τοποθετηθεί μια πλατιά μεταλλική κατασκευή ώστε να αποφευχθεί η είσοδος του στηθαίου στην καμπίνα επιβατών και να περιοριστεί στον χώρο του κινητήρα όπως μπορείτε να διακρίνεται στην κάτωθι φωτογραφία.

 

Θυσία στο βωμό του χρήματος

Η αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να συντονιστεί θα συνεχίσει να «παράγει» νεκρούς και σοβαρά ατυχήματα τόσο στο εθνικό όσο και  επαρχιακό δίκτυο της χώρας.

Η τεχνογνωσία και τα προϊόντα παθητικής προστασίας υπάρχουν, το Υπουργείο Υποδομών έχει πάρει θέση αλλά οι Περιφέρειες και οι ανάδοχοι των παραχωρήσεων του Εθνικού δικτύου λειτουργούν κατά το δοκούν.

Μετά τα πρόσφατα περιστατικά πόσους νεκρούς πρέπει να θρηνήσουμε για να αντιληφθούν οι ιθύνοντες πως τα μη πιστοποιημένα στηθαία αποτελούν κίνδυνο θάνατο για τους επιβάτες των οχημάτων που προσκρούουν σε αυτά.

Η εγκατάσταση Συστημάτων Απορρόφησης Ενέργειας Πρόσκρουσης ή / και απολήξεων αρχής και πέρατος αποτελούν μονόδρομο για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων αλλά επειδή κοστίζουν κάποιοι προτιμούν να αυξάνουν τα θανατηφόρα τροχαία.

Επίσης θα πρέπει να δρομολογηθεί με συγκεκριμένο πρόγραμμα η αντικατάσταση των μη πιστοποιημένων στηθαίων αρχίζοντας από το Εθνικό δίκτυο και ιδιαίτερα τα κομμάτια τα οποία κατασκευάστηκαν εκτός παραχωρήσεων και δόθηκαν προς διαχείριση στους παραχωρησιούχους στα οποία επικρατούν προδιαγραφές του 1985.

Με την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας παλαιού τύπου με πιστοποιημένα κατά ΕΝ 1317 θα ενισχυθεί η παθητική ασφάλεια και βέβαια θα ελαχιστοποιηθούν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα.

Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μη πιστοποιημένα στηθαία στηθαία παλαιού τύπου ακόμα στις εθνικές οδούς και να μην εκσυγχρονίζεται σταδιακά ολόκληρο το επαρχιακό δίκτυο όπου κινούνται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο…

Και να αναλογιστεί κανείς πως σύμφωνα με στελέχη του κλάδου περίπου το 90% των στηθαίων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι μη πιστοποιημένα παλιού τύπου!