Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κυκλοφοριακός εφιάλτης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Προτάσεις για λύσεις

Ελλάδα 4:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(129) "Κυκλοφοριακός εφιάλτης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Προτάσεις για λύσεις"
    

Κυκλοφοριακός εφιάλτης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Προτάσεις για λύσεις

ΝΕΑ

Αθήνα και Θεσσαλονίκη συγκαταλέγονται πλέον στις πιο «ασφυκτικές» πόλεις της Ευρώπης, με τους οδηγούς να χάνουν δεκάδες ώρες κάθε χρόνο στην κίνηση. Συγκοινωνιολόγοι και αρμόδιοι φορείς κατέθεσαν προτάσεις για να μπει φρένο στο πρόβλημα.

Advertisement
Advertisement

Το κυκλοφοριακό χάος αποτελεί πλέον καθημερινότητα για εκατομμύρια πολίτες στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025, ειδικοί και εκπρόσωποι φορέων συμφώνησαν ότι απαιτείται συντονισμένη στρατηγική, ισχυρή ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών και νέες υποδομές για να αντιμετωπιστεί η ασφυξία στους δρόμους.

«111 ώρες χαμένες στην Αθήνα – 80 στη Θεσσαλονίκη»

Σύμφωνα με τον Θανάση Τσιάνο, πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, το 2024 κάθε οδηγός στην Αθήνα έχασε κατά μέσο όρο 111 ώρες κολλημένος στην κίνηση, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι καθυστερήσεις έφτασαν τις 80 ώρες, κυρίως λόγω έργων. «Αν δεν ενισχυθούν τα ΜΜΜ, οι καθυστερήσεις θα εκτοξευθούν την επόμενη πενταετία», προειδοποίησε.

Advertisement
Advertisement

«Μητροπολιτικός φορέας για το κυκλοφοριακό»

Ο αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας Αττικής, Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), μίλησε για την ανάγκη ίδρυσης ενός Μητροπολιτικού Φορέα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, με ρόλο τον ενιαίο σχεδιασμό και τον συντονισμό όλων των συγκοινωνιών. Όπως τόνισε, «μόνο με ολιστική προσέγγιση μπορεί να μειωθεί η πίεση στο δίκτυο».

Θεσσαλονίκη: Το μετρό αλλάζει τα δεδομένα

Advertisement

Από την πλευρά του ΟΣΕΘ, ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου Σάμουελ Αλέξιος Σαλέμ υπογράμμισε ότι η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης ήδη έχει βελτιώσει σημαντικά την εικόνα, ενώ μελλοντικά έργα, όπως το FlyOver και η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά, θα αποσυμφορήσουν ακόμα περισσότερο τους δρόμους. Παράλληλα, δρομολογούνται νέα λεωφορεία και ενίσχυση των γραμμών, ώστε οι πολίτες να έχουν πραγματικές εναλλακτικές αντί του Ι.Χ.

Ο κίνδυνος του πολιτικού κόστους

Advertisement

Οι συγκοινωνιολόγοι κατέληξαν ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα –ακόμη κι αν έχουν πολιτικό κόστος– οι πόλεις θα οδηγηθούν σε πλήρη κυκλοφοριακή παράλυση τα επόμενα χρόνια.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στη Σκωτία

Στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Bentley

Μετρό Αθήνας: Ποιες θα είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις;