Κυκλοφοριακός εφιάλτης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Προτάσεις για λύσεις
ΝΕΑ
Αθήνα και Θεσσαλονίκη συγκαταλέγονται πλέον στις πιο «ασφυκτικές» πόλεις της Ευρώπης, με τους οδηγούς να χάνουν δεκάδες ώρες κάθε χρόνο στην κίνηση. Συγκοινωνιολόγοι και αρμόδιοι φορείς κατέθεσαν προτάσεις για να μπει φρένο στο πρόβλημα.
Το κυκλοφοριακό χάος αποτελεί πλέον καθημερινότητα για εκατομμύρια πολίτες στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025, ειδικοί και εκπρόσωποι φορέων συμφώνησαν ότι απαιτείται συντονισμένη στρατηγική, ισχυρή ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών και νέες υποδομές για να αντιμετωπιστεί η ασφυξία στους δρόμους.
WHAT CAR
«111 ώρες χαμένες στην Αθήνα – 80 στη Θεσσαλονίκη»
Σύμφωνα με τον Θανάση Τσιάνο, πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, το 2024 κάθε οδηγός στην Αθήνα έχασε κατά μέσο όρο 111 ώρες κολλημένος στην κίνηση, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι καθυστερήσεις έφτασαν τις 80 ώρες, κυρίως λόγω έργων. «Αν δεν ενισχυθούν τα ΜΜΜ, οι καθυστερήσεις θα εκτοξευθούν την επόμενη πενταετία», προειδοποίησε.

«Μητροπολιτικός φορέας για το κυκλοφοριακό»
Ο αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας Αττικής, Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), μίλησε για την ανάγκη ίδρυσης ενός Μητροπολιτικού Φορέα Διαχείρισης Κυκλοφορίας, με ρόλο τον ενιαίο σχεδιασμό και τον συντονισμό όλων των συγκοινωνιών. Όπως τόνισε, «μόνο με ολιστική προσέγγιση μπορεί να μειωθεί η πίεση στο δίκτυο».

Θεσσαλονίκη: Το μετρό αλλάζει τα δεδομένα
Από την πλευρά του ΟΣΕΘ, ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου Σάμουελ Αλέξιος Σαλέμ υπογράμμισε ότι η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης ήδη έχει βελτιώσει σημαντικά την εικόνα, ενώ μελλοντικά έργα, όπως το FlyOver και η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά, θα αποσυμφορήσουν ακόμα περισσότερο τους δρόμους. Παράλληλα, δρομολογούνται νέα λεωφορεία και ενίσχυση των γραμμών, ώστε οι πολίτες να έχουν πραγματικές εναλλακτικές αντί του Ι.Χ.
Ο κίνδυνος του πολιτικού κόστους
Οι συγκοινωνιολόγοι κατέληξαν ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα –ακόμη κι αν έχουν πολιτικό κόστος– οι πόλεις θα οδηγηθούν σε πλήρη κυκλοφοριακή παράλυση τα επόμενα χρόνια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στη Σκωτία
Στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Bentley
Μετρό Αθήνας: Ποιες θα είναι οι μελλοντικές επεκτάσεις;