ΑΓΟΡΑ

Καινούριο αυτοκίνητο, τώρα ή αργότερα;

Ελλάδα 4:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καινούριο αυτοκίνητο, τώρα ή αργότερα;

ΑΓΟΡΑ

Καινούριο αυτοκίνητο, τώρα ή αργότερα;

ΑΓΟΡΑ

Ενα ερώτημα που έρχεται σχεδόν καθημερινά στους συντάκτες μας από αναγνώστες, ιδιαίτερα τωρα με την αποκάλυψη της είδησης περι επερχόμενης απόσυρσης τον Σεπτέμβριο. Αυτοκίνητο τώρα ή μετά λοιπόν;

Advertisement
Advertisement

 

Αναμφίβολα το ενδιαφέρον πλέον για την απόκτηση καινούριου αυτοκινήτου είναι μεγάλο στη χώρα μας, κάτι που ξάφνιασε ακομα και τις ίδιες τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες. Η αλήθεια είναι ότι λίγοι περίμεναν αυτό το… κύμα ενδιαφέροντος στη μετά lockdown εποχή για τη χώρα μας. Και αν στην Ελλάδα μπορεί -εν μέρει- να θεωρηθεί και φυσιολογικό, κυρίως λόγω του γηραιού στόλου των οχημάτων (16 έτη είναι πολλά), το αγοραστικό ντου γίνεται σ’ όλο τον κόσμο, ξαφνιάζοντας ακόμα και τα logistics τμήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών, που ιστορικά… διδάσκουν με τις προβλέψεις τους.

Θέλετε η ανάγκη για ανάταση της ψυχολογίας μετά το σοκ του COVID, θέλετε το «one life, live it», η αύξηση στην Ευρώπη ξεπερνάει το 100%.
Στην Ελλάδα η αύξηση αγγίζει το 200% σε σχέση με πέρυσι και το 35% από το 2019, όταν οι πωλήσεις σημείωσαν ρεκόρ δεκαετίας.

Advertisement
Advertisement

Η αύξηση αυτή λοιπόν ξάφνιασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες στην κυριολεξία την πάτησαν με τον πανικό τους εν μέσω πανδημίας. Διότι έσπευσαν να ακυρώσουν παραγγελίες από τους προμηθευτές μικροτσίπ χρησιμοποιώντας για τη -μειωμένη τότε- παραγωγή το στοκ. Ετσι οι εταιρείες κατασκευής μικροτσίπ (για παράδειγμα η Bosch) έδωσαν προτεραιότητα στη ζήτηση άλλων αγορών, όπως των υπολογιστών, των τηλεοράσεων κ.λπ. οι οποίες έσκιζαν στου lockdown τον καιρό.

Σήμερα λοιπόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν επαρκή αριθμό μικροτσίπ για να τοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους, με τις παραγωγές να πηγαίνουν μήνες πίσω και αντιστοίχως οι παραδόσεις στους πελάτες.

Σήμερα και στην Ελλάδα, αν δεν προτιμήσεις ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εισαχθεί (τα λεγόμενα ετοιμοπαράδοτα), μπορεί να περιμένεις στην καλύτερη των περιπτώσεων και 4 μήνες για να παραλάβεις.

Advertisement

Αναμφίβολα σύντομα η κατάσταση αυτή θα βελτιωθεί. Εδώ όμως γεννάται και το ερώτημα: παραγγέλνω τώρα που θα αργήσει η παράδοση ή από το 2022 που ίσως το αγοράσω την ώρα που επιθυμώ. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ΤΩΡΑ.

Και αυτό γιατί από τη μία η κανονικότητα στις παραγωγές και τις παραδόσεις αναμένεται να επέλθει στα τέλη του 2022 και από την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν αποφασίσει αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων τους, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ξεπεράσει και το 10% σε ένα χρόνο. Και θα συμβεί αυτό από τη μία διότι θα ακολουθηθεί και εδώ ο άγραφος κανόνας του εμπορίου «όταν υπάρχει ζήτηση αύξησε το κέρδος σου» και από την άλλη εξαιτίας της πίεσης της Ε.Ε. για καθαρότερα αυτοκίνητα προς το περιβάλλον, η οποία εκτοξεύει τις τιμές λόγω των νέων τεχνολογικών που χρησιμοποιούνται…

Advertisement

Μη ξαφνιαστείς λοιπόν αν το αυτοκίνητο των €25.000 που ζαχαρώνεις σήμερα, τον χειμώνα κοστίζει €27.000.

Τέλος, σχετικά με την αποκάλυψη ότι η Κυβέρνηση ετοιμάζει νέα δραστική απόσυρση παλαιών οχημάτων τον Οκτώβριο (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΔΩ), με παράλληλη αγορά plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό εφόσον δε αφορά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, δε επηρεάζει στο να κάνετε τώρα την κινησή σας.

Και αυτό γιατί το ποσό της απόσυρσης που θα μειώνει την τιμή του αυτοκινήτου που θα έχετε επιλέξει (επαναλαμβάνω μόνο ηλεκτρικό και  υβριδικό plug in – με φόρτιση δλδ), εφαρμόζεται κατά την ταξινόμηση, δηλαδή 4 με 5 μήνες μετά, όπου και η απόσυρση θα έχει τεθεί σε εφαρμογή. Οπότε και σήμερα να παραγγείλετε το αυτοκίνητό σας, τη μείωση της τιμής θα την λάβετε κανονικά…

Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόσο έχουν ακριβύνει τα αυτοκίνητα τα τελευταία 20 χρόνια;

Όλα είναι ρεύμα – Ερχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
IAA 2021: Τα σημαντικότερα μοντέλα με μια ματιά!