Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η ιστορία των “ανοιχτών” Opel κρατάει από το 1899!

Ελλάδα 14:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ιστορία των “ανοιχτών” Opel κρατάει από το 1899!

ΝΕΑ

Η ιστορία των “ανοιχτών” Opel κρατάει από το 1899!

ΝΕΑ

Το πρώτο Opel το 1899 – το Patent Motor Car “System Lutzmann” – ήταν cabrio! Ενώ το ανοιχτό αμάξωμα ήταν στάνταρ στα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, αργότερα έγινε δείγμα πολυτέλειας και αριστοκρατικού lifestyle.

Advertisement
Advertisement

Η παράδοση της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα χρονολογείται από αρχή της ιστορίας της μάρκας. Όπως όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στο ξεκίνημα της εποχής του αυτοκινήτου, το Opel Patent Motor Car, System Lutzmann του 1899 βασίστηκε σε παραδοσιακές σχεδιαστικές αρχές καρότσας, διαθέτοντας αμάξωμα χωρίς ενσωματωμένη οροφή.
Όταν το Opel 8/ 25 με τη χαρακτηριστική ‘V’ εμπρός μάσκα κυκλοφόρησε 20 χρόνια αργότερα σαν ένα ανοιχτό, τετραθέσιο tourer, ήταν η επιτομή του σύγχρονου αυτοκινήτου. Διέθετε υφασμάτινη οροφή αλλά χωρίς πλαϊνά παράθυρα. Οι οδηγοί της εποχής μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο φορούσαν τα κατάλληλα αδιάβροχα ρούχα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Opel 8/25 απέδιδε 25 ίππους στις 1.600 στροφές από 2000 κ.εκ., αρκετά για μία τελική ταχύτητα των 65 km/h! Η ονομασία του μοντέλου έδειχνε τη φορολογική κλάση και την ισχύ του: σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο που εισήχθη το 1906 και ρύθμισε για πρώτη φορά τη φορολογία των αυτοκινήτων, με έναν ίππο ανά 500 κ.εκ. του κινητήρα.

Το 1937, στην επέτειο των 75 χρόνων της εταιρίας, παρουσιάστηκε το νέο Opel Super 6 που διέθετε ένα προηγμένο, υποτετράγωνο straight-six κινητήρα 2.5L, με βαλβίδες επικεφαλής και 55 PS που είχε ήδη τελική ταχύτητα 115 km/h. Ένα δίθυρο και ένα τετράθυρο sedan καθώς και μία έκδοση cabrio προσφέρονταν από το εργοστάσιο. Όποιος θέλει να κάνει βόλτα με το αυτό το cabriolet θα πρέπει να έχει ακροβατικές ικανότητες, αφού οι επιβάτες σκαρφαλώνουν στο πίσω κάθισμα από ένα μικρό σκαλοπάτι στο πλάι του αυτοκινήτου.
Το 1950 Opel Olympia υποσχόταν μία πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Πλούσια διακοσμημένο με στοιχεία χρωμίου, ήταν σύμβολο της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης και του οικονομικού θαύματος. Αλλά σαν ένα cabrio – sedan εξακολουθούσε να έχει προπολεμική εμφάνιση. Αντίθετα με ένα κανονικό cabrio, είχε σταθερά πλαίσια παραθύρων που ήταν συνδεδεμένα στο πλαίσιο του παρμπρίζ δημιουργώντας έτσι και τις κολώνες A, Β και C. Ανάμεσα τους, η μεγάλη οροφή άνοιγε αφήνοντας να μπαίνει φως και αέρας. Το 1956, το τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοια σχεδίαση έφυγε από τη γραμμή παραγωγής.

Χρειάστηκε να περάσουν κάμποσα χρόνια και μόλις το 1976 η Opel εμφανίστηκε πάλι με εργοστασιακό μοντέλο cabrio. Στο ενδιάμεσο διάστημα των 20 χρόνων, κάποιοι καροσερίστες – όπως ο Karl Deutsch από την Κολωνία – έκαναν και πάλι το όνειρο  των Opel cabrio πραγματικότητα. Κατόπιν παραγγελίας, ο Deutsch μετέτρεψε το Rekord A του 1963 σε cabrio, όπως έκανε και για το Rekord C το 1966. Οι αποκλειστικές δημιουργίες του Deutsch παραμένουν ελκυστικές, ξεχωριστές και σπάνιες, καθώς κατασκευάστηκαν μόνο περίπου 30 ανοιχτά μοντέλα Rekord A και B.
Περίπου 50 Rekord C και Commodore A (το σπορ αδερφάκι του Rekord) cabriolet κατασκευάστηκαν πριν από την αλλαγή του μοντέλου το 1972.

Advertisement
Advertisement


Σήμερα, το τετραθέσιο Cascada συνεχίζει τη σχεδόν 120χρονη κληρονομιά της Opel στην οδήγηση ανοιχτών αυτοκινήτων. Με το νέο Cascada, η Opel προσφέρει ένα ευρύχωρο τετραθέσιο με υψηλής ποιότητας soft-top, χάρη στο προηγμένο του σύστημα που ανοίγει σε 17 δευτερόλεπτα ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 50 km/h.

Ο Διευθυντής Πωλήσεων της GM Hellas, Λεωνίδας Μισαλάκης, δήλωσε: “Πολύ σημαντικό το αποτύπωμα της ιστορίας των ανοιχτών αυτοκινήτων της Opel και στη χώρα μας. Ερχόμενοι στο σήμερα μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το Cascada μας είναι ένα πραγματικό στολίδι! Ένα μεσαίο cabrio με προσωπικότητα, αποδοτικούς turbo κινητήρες της Opel και ιδιαίτερα ποιοτική κατασκευή. Στην Ελλάδα, λόγω των αλλεπάλληλων αλλαγών στην νομοθεσία, φορολογία, οικονομία που όλοι γνωρίζουμε, η κατηγορία, γενικά, όπως και το μοντέλο μας δεν έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής και προτίμησης. Παρ όλ’ αυτά, είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στην Ελλάδα, λόγω της ανοικτής οροφής, που αποτελεί και το λόγο για τον οποίο το Cascada έχει κάνει ‘καριέρα’ στις εταιρίες ενοικιάσεων. Τόσο για τουρίστες που γεύονται με όλες τις αισθήσεις το καλοκαιρινό μας κλίμα, όσο και για Έλληνες που επιζητούν μια πρόσθετη λάμψη σε ιδιαίτερες στιγμές της ζωής τους, όπως ο γάμος!“.
Opel Cascada 640