Ηλεκτρικά: Ανέσεις και αυτονομία δεν πάνε μαζί!
ΝΕΑ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα ακόμα μειονέκτημα: όσο πιο πολύ τα φορτώνεις σε εξοπλισμό τόσο πιο πολλά χάνεις σε αυτονομία.
Ένα από τα παράδοξα που έφερε η ηλεκτροκίνηση σχετίζεται με την «μάχη» που δίνεται ανάμεσα στον εξοπλισμό και την αυτονομία. Με άλλα λόγια, όσο πιο πολλά προσθέτεις στην βασική έκδοση, τόσο από την άλλη θα πρέπει να αφαιρείς χιλιόμετρα που μπορείς να κάνεις. Και τα παραδείγματα είναι πολλά, σε όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές.
WHAT CAR
Η νέα ηλεκτρική Mercedes CLA 250+ εντυπωσιάζει με θεωρητική αυτονομία 792 χιλιομέτρων (WLTP), αλλά μόνο στην απολύτως βασική της έκδοση, χωρίς κανένα έξτρα εξοπλισμό.
Όπως αποκάλυψε η γερμανική ιστοσελίδα jesmb.de, η πραγματική αυτονομία μειώνεται αισθητά με κάθε επιπλέον επιλογή στον διαμορφωτή της Mercedes, αφού το σύστημα υπολογίζει εκ νέου την αυτονομία ανάλογα με τις προτιμήσεις του αγοραστή.
Ήδη το προεγκατεστημένο Advanced-Paket, που δεν μπορεί να αφαιρεθεί, μειώνει την αυτονομία κατά 1 χλμ.
Αν επιλεγεί η έκδοση Advanced Plus (με ambient φωτισμό και Keyless-Go), χάνεται ακόμα 1 χλμ.

Ο αποσπώμενος κοτσαδόρος κοστίζει 10 χλμ. λόγω αεροδυναμικής υποβάθμισης, ενώ η αλλαγή ζαντών από τις βασικές 17″ σε 18″ αφαιρεί 11-15 χλμ. Τα 19άρια λάστιχα είναι καταστροφικά: μείον 43 έως-45 χλμ.
Το χειρότερο σενάριο αφορά το πακέτο AMG-Line-Plus (5.581 €), το οποίο με τις έξτρα βαφές, τα πολυτελή καθίσματα, τα βοηθητικά συστήματα και τις 19άρες ζάντες, ρίχνει την αυτονομία κατά 76 χλμ., στα 716 χλμ. Αντίστοιχα, η τιμή αγγίζει τα 70.000 ευρώ στη Γερμανία.
Αντίθετα, το ισχυρότερο μοντέλο CLA 350 4Matic (354 ίπποι), παρά τον δεύτερο κινητήρα, χάνει μόνο 21 χλμ. αυτονομίας (771 χλμ.) χάρη στην απενεργοποίηση του εμπρός άξονα όταν δεν χρειάζεται.
Το συμπέρασμα είναι προφανές: Κάθε επιπλέον πολυτέλεια μειώνει την αυτονομία. Και αυξάνει δραματικά την τιμή.