Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Tesla λέει «όχι» για εργοστάσιο στην Ινδία

Ελλάδα 6:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Tesla λέει «όχι» για εργοστάσιο στην Ινδία

ΝΕΑ

Η ινδική κυβέρνηση έδωσε γη και ύδωρ, όμως ο Ίλον Μασκ έχει άλλα σχέδια για την παγκόσμια επέκτασή της.

Advertisement
Advertisement

Μια ακόμη στροφή στην ατέρμονη διαπραγμάτευση μεταξύ της Tesla και της Ινδίας σημειώθηκε αυτή την εβδομάδα, καθώς η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να εγκαταλείπει οριστικά τα σχέδια για κατασκευή εργοστασίου στη χώρα, παρά τα θετικά σινιάλα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι.

Όπως αποκάλυψε τη Δευτέρα ο Ινδός υπουργός βαριάς βιομηχανίας, H.D. Kumaraswamy, η Tesla δεν σκοπεύει πλέον να παράγει ηλεκτρικά οχήματα εντός της Ινδίας, αλλά στοχεύει στην εισαγωγή τους, μια επιλογή που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης Μόντι.

Η Ινδία είχε προσφέρει γενναιόδωρα κίνητρα: μείωση του δασμού εισαγωγής ηλεκτρικών από 70% στο 15% για όσους κατασκευαστές δεσμευτούν να επενδύσουν τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια και να ξεκινήσουν την εγχώρια παραγωγή εντός τριετίας.

Advertisement
Advertisement

Το πακέτο σχεδιάστηκε κυρίως για να προσελκύσει την Tesla. Ωστόσο, η εταιρεία του Elon Musk ζητούσε πρώτα μείωση δασμών για να δοκιμάσει τη ζήτηση στην αγορά, μια κλασική περίπτωση διλήμματος «κότας και αυγού».

Το 2023 ο Musk είχε δηλώσει πως θα επενδύσει στην Ινδία «το συντομότερο δυνατόν», όμως η επίσκεψη που αναμενόταν το 2024 δεν έγινε ποτέ. Στην τελευταία τους συνάντηση στην Ουάσιγκτον, το όνομα «Tesla» δεν ακούστηκε καν.

Το πρόβλημα είναι πιο βαθύ: η Ινδία δεν διαθέτει ακόμη τις υποδομές φόρτισης που απαιτούνται, ενώ οι περισσότεροι προμηθευτές της Tesla είναι κινεζικοί, και οι σχέσεις Ινδίας-Κίνας παραμένουν τεταμένες.

Advertisement

Αν ήθελε να κατασκευάσει αυτοκίνητα τοπικά, η Tesla θα έπρεπε να στήσει από την αρχή ολόκληρη αλυσίδα εφοδιασμού. Έτσι, η ευκαιρία για μια «ινδική Gigafactory» δείχνει πλέον να χάνεται, τουλάχιστον προς το παρόν.