Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Subaru σχεδιάζει ανακλινόμενο frunk για μεγαλύτερη ασφάλεια στα ηλεκτρικά της

Ελλάδα 3:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Subaru σχεδιάζει ανακλινόμενο frunk για μεγαλύτερη ασφάλεια στα ηλεκτρικά της

ΝΕΑ

Η ιαπωνική μάρκα εξετάζει νέες λύσεις για τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο, προκειμένου να μειώσει τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας σε περίπτωση σύγκρουσης.

Advertisement
Advertisement

Η Subaru φαίνεται πως βλέπει με διαφορετικό μάτι τη διάταξη του frunk στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέσα από δύο νέες πατέντες που κατέθεσε, η εταιρεία προτείνει έναν ανακλινόμενο σχεδιασμό που δεν βρίσκεται μπροστά αλλά πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες πρόκλησης ζημιών σε σύστημα υψηλής τάσης ή και ηλεκτροπληξίας στους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.

Σύμφωνα με την Subaru, η τρέχουσα σχεδίαση των frunk στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα ενδέχεται να δημιουργεί προβλήματα σε μετωπική σύγκρουση. Ο αποθηκευτικός χώρος καταλαμβάνει όλο τον εμπρός χώρο του αμαξώματος και μπορεί να συνθλιβεί πάνω στα εξαρτήματα του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που εκτός από μηχανικές φθορές ενέχει και ηλεκτρολογικούς κινδύνους.

Η πρώτη πρόταση της Subaru αφορά ένα box αποθήκευσης που ενσωματώνεται στο καπό και ανεβαίνει μαζί του όταν αυτό ανοίγει. Ο οδηγός μπορεί να το κατεβάσει, να πάρει ό,τι χρειάζεται και να το επανατοποθετήσει. Η κίνηση του γίνεται μέσω βραχιόνων και αμορτισέρ αερίου.

Advertisement
Advertisement

Η δεύτερη λύση, πιο συμβατική, προβλέπει τοποθέτηση του κουτιού στη βάση του χώρου αποθήκευσης, το οποίο ανασηκώνεται υπό γωνία προς τον χρήστη με παρόμοιο μηχανισμό. Αυτή η εκδοχή φαίνεται πιο λογική όσον αφορά τη σταθερότητα και το βάρος, αφού δεν κρέμεται από το καπό.

Και στις δύο περιπτώσεις, η Subaru έχει σχεδιάσει το κουτί ώστε να έχει ξεχωριστή κλειδαριά από το καπό. Έτσι, ενώ το καπό μπορεί να είναι ανοιχτό, το περιεχόμενο του frunk να παραμένει ασφαλισμένο, κάτι χρήσιμο για αστικό περιβάλλον ή περιπτώσεις δημόσιας φόρτισης.

Στα διαγράμματα της πατέντας, το frunk φαίνεται να τοποθετείται πάνω από την εμπρός δομή πρόσκρουσης, γεγονός που περιορίζει τον συνολικό διαθέσιμο χώρο σε σχέση με άλλες λύσεις της αγοράς. Ωστόσο, η Subaru δείχνει διατεθειμένη να κάνει αυτή την παραχώρηση στο όνομα της ασφάλειας.

Advertisement

Σε περίπτωση που κάποια από τις δύο ιδέες φτάσει στην παραγωγή, αυτή θα αφορά μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Η υπάρχουσα Solterra, που ήδη κυκλοφορεί, δεν διαθέτει καν frunk.