Οι Σαουδάραβες θα φτιάξουν γέφυρα μεταξύ Αφρικής και Ασίας!
ΝΕΑ
Ένα νέο φαραωνικό έργο ετοιμάζονται να δημιουργήσουν οι Σαουδάραβες το οποίο προβλέπει τη οδική σύνδεση Ασίας και Αφρικής μέσω γέφυρας!
Τα πετροδολάρια περισσεύουν και είναι… δύσκολο να ξοδευτούν (λέμε τώρα…). Η ύπαρξή τους επιτρέπει στη Σαουδική Αραβία να αναλάβει την υλοποίηση ενός εκ των πλέον φιλόδοξων έργων υποδομής.
WHAT CAR
Αυτό εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιό της που έχει εκπονήσει και ονομάζεται «Vision 2030» και το οποίο θα φροντίσει για την ανάπτυξή της σε κάθε τομέα, ως το 2030.
Το συγκεκριμένο έργο αφορά στη μόνιμη διάβαση που θα συνδέει τον παραθαλάσσιο οικισμό Ρας Χάμιντ της Σαουδικής Αραβίας με το αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ ελ Σέιχ. Ως εδώ καλά, όμως η γεωγραφία της περιοχής είναι συγκεκριμένη. Μεταξύ ων δύο μερών παρεμβάλλονται τα (θαλάσσια) Στενά του Τιράν και το ομώνυμο νησί!

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια γέφυρα η οποία θα κατασκευαστεί ενώνοντας τον σαουδαραβικό οικισμό με το γνωστό παραθεριστικό θέρετρο της Αιγύπτου. Αυτή πρόκειται να φέρει επίσημα την ονομασία «Γέφυρα Βασιλιά Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ», ενώ ανεπίσημα αποκαλείται συχνά και ως «Γέφυρα του Μωυσή», καθώς θα διασχίζει την Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως έγινε γνωστό, η σχετική μελέτη για το έργο έχει εκπονηθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας. Σύμφωνα με τις κυβερνήσεις της Σαουδικής Αραβίας και της Αιγύπτου η χρηματοδότηση έχει διασφαλιστεί, αλλά δεν έχει οριστεί ακόμα η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εργασιών.
Ο λόγος είναι ότι αναμένεται η τελική απόφαση για τον τύπο της διάβασης των Στενών, δηλαδή εάν θα πρόκειται για εναέρια γέφυρα, για υποθαλάσσιο τούνελ ή συνδυασμός των δύο επιλογών.
Στα σχέδια προβλέπεται ότι θα υπάρχει τόσο οδική όσο και σιδηροδρομική σύνδεση των δύο ηπείρων. Ανάλογα με την τελική χάραξη, το συνολικό του μήκος εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 14 και 32 χιλιομέτρων.

Το όραμα για την υλοποίησή του έργου έγινε γνωστό ήδη από το 1988, όμως παρέμενε στα συρτάρια για δεκαετίες εξαιτίας γεωπολιτικών ενστάσεων και πολεμικών αναταραχών στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό αναβίωσε το 2016 με πρωτοβουλία του βασιλιά Σαλμάν.
Το συνολικό κόστος, που ανέρχεται σε περίπου 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ (βάσει τρέχουσας συναλλαγματικής ισοτιμίας), προβλέπεται να καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τη Σαουδική Αραβία.
Η κατασκευή της γέφυρας συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία της υπερσύγχρονης πόλης Neom, η οποία θα περιλαμβάνει και την ευρύτερη ανάπτυξη του Ρας Χάμιντ.
Μέσω αυτής της υποδομής, η Αίγυπτος θα αποκτήσει άμεση οδική πρόσβαση στην καινούργια «έξυπνη» γραμμική πόλη η οποία έχει ονομαστεί με την χαρακτηριστική ονομασία «The Line», που θα εκτείνεται σε μήκος 170 χιλιομέτρων και θα μπορεί να φιλοξενήσει ένα εκατομμύριο κατοίκους.

Εκτός από τη διασύνδεση των δύο ηπείρων και τη διευκόλυνση των μεταφορών και της μετακίνησης τουριστών, το συγκεκριμένο οδικό έργο έχει και θρησκευτική σημασία.
Αναμένεται να εξυπηρετεί ετησίως περισσότερο από ένα εκατομμύριο μουσουλμάνους προσκυνητές, ιδιαίτερα από αφρικανικές χώρες, οι οποίοι θα θέλουν να μεταβούν στη Μέκκα.
Τέλος, η ολοκλήρωσή του και η έναρξη της λειτουργάς του διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις γεωπολιτικές ισορροπίες της ευρύτερης περιοχής. Συνεπώς, η κατασκευή μιας μόνιμης υποδομής σε αυτό το σημείο έχει και γεωστρατηγική βαρύτητα, σε μια περιοχή η οποία αντιμετωπίζει διαρκώς αναταραχές από τα χρόνια της Βίβλου.