Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: Πολυτελή | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Η νέα Mercedes EQA σε αποκλειστικές εικόνες

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η ηλεκτρική Mercedes EQA βρίσκεται στα τελικά στάδια εξέλιξης, πριν από την κυκλοφορία της στα τέλη του τρέχοντος έτους. Το τελικό μοντέλο παραγωγής θα εισβάλλει στις εκθέσεις στις αρχές του 2021.

Όταν φτάσει, η EQA θα αποτελεί το μοναδικό πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές premium crossover. Οι ανταγωνιστές της Audi και BMW απέχουν ακόμη πολλά έτη από την παραγωγή – ενώ το Tesla Model Y δεν έχει ακόμη φτάσει στις ακτές του Ηνωμένου Βασιλείου – έτσι η Mercedes θα ελπίζει να κλέψει μια σεβαστή εμπορική πορεία από τους ανέτοιμους αντιπάλους της, βουτώντας πρώτη στην κατηγορία.

Θα δανειστεί μια σειρά από σχεδιαστικά στοιχεία από τον μεγαλύτερο αδερφό του, την EQC, με παρόμοια λεπτά φώτα LED, ανάλογη μάσκα και αεροδυναμικά αποδοτικούς προφυλακτήρες, οι οποίοι θα προσφέρουν με τη σειρά τους έργο στην αποτελεσματική κίνηση του ηλεκτρικού crossover. Το σχεδιαστικό μοτίβο θα συνεχιστεί σε μια σειρά μελλοντικών μοντέλων EQ, όπως το επερχόμενο επταθέσιο EQB SUV αλλά και το EQS sedan. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Γκόρντον Βάγκνερ, σχολίασε: «Η μάρκα EQ χρειάζεται προφανώς μια συγκεκριμένη σχεδιαστική γλώσσα. Το δείξαμε άλλωστε και με το πρωτότυπο EQS.

«Τα EQA και EQB, θα φέρουν την ταυτότητα της φόρμας EQ με παρόμοιο πρόσωπο και ενσωμάτωση της μάσκας και των προβολέων που έχουμε ήδη δείξει σε πολλά αυτοκίνητα. Η EQA σχεδιάστηκε αρχικά για να είναι ένα hatchback μεγέθους A-Class, όπως φάνηκε από το Concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2017. Ωστόσο, οι μηχανικοί της Mercedes έχουν μετατοπίσει από τότε τις αναλογίες του αυτοκινήτου προς εκείνες ενός συμπαγούς crossover.

Οι λόγοι αυτής της απόφασης είναι δυο. Πρώτον, η χρήση ενός crossover ως βάση για ένα ηλεκτρικό όχημα παρέχει περισσότερο χώρο για την αποθήκευση των μεγάλων μπαταριών χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά ο χώρος της καμπίνας. Λόγω του μεγέθους, η EQA θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται σήμερα στις A-Class και GLA. Παρά τις ρίζες της ως πλατφόρμα για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, το συγκεκριμένο πάτωμα προσφέρει κάποια ευελιξία, επιτρέποντας στη Mercedes να τοποθετεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα σε κάθε άξονα και μια μπαταρία 60kWh κατά μήκος του πλαισίου.

Η συνολική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα θα ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας (η οποία θα επηρεάσει επίσης και την τιμή του EQA), αλλά η Mercedes λέει ότι η πιο ισχυρή έκδοση θα έχει περισσότερα από 270 άλογα. Θα υπάρχουν επίσης διαθέσιμα περισσότερα από 500Nm ροπής, ενώ το 0–100 km/h θα διαρκεί περίπου πέντε δευτερόλεπτα. Η Mercedes ισχυρίζεται ότι η EQA θα έχει πραγματική αυτονομία σχεδόν 402 χιλιόμετρα μεταξύ των φορτίσεων. Επιπλέον, η γερμανική εταιρεία δήλωσε πως όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της θα διαθέτουν τεχνολογία ταχυφόρτισης, η οποία θα επιτρέπει την προσθήκη αυτονομίας 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Δημοφιλή στο Protothema.gr