Η νέα γενιά δεν «ψήνεται» με τα γκάζια αλλά με τα… γκάτζετ στο αυτοκίνητο
ΝΕΑ
Νέα έρευνα της Continental αποκαλύπτει πως για τη Γενιά Υ και Ζ, το αυτοκίνητο παραμένει συνώνυμο ελευθερίας, τεχνολογίας και γοήτρου.
Μετά από μία κάμψη σχεδόν μιας δεκαετίας, το αυτοκίνητο δείχνει να επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, όχι μόνο ως μέσο μετακίνησης, αλλά ως σύμβολο ταυτότητας.
WHAT CAR
Η νέα παγκόσμια μελέτη κινητικότητας της Continental δείχνει πως περισσότεροι από τους μισούς νέους οδηγούς στη Γερμανία (54%) θεωρούν το αυτοκίνητο status symbol, υπερδιπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2017.
Ειδικά στις μεγάλες πόλεις, επτά στους δέκα νέους (67%) βλέπουν το αυτοκίνητο ως ένδειξη προσωπικής επιτυχίας και κοινωνικής θέσης.
Πίσω από αυτή την αναβίωση της “κουλτούρας του αυτοκινήτου” δεν κρύβεται η νοσταλγία, αλλά η τεχνολογική έκρηξη που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι νέοι Γερμανοί είναι μαγεμένοι από τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, τα γιγάντια ψηφιακά πάνελ και την τεχνητή νοημοσύνη που υπόσχεται να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε «κινητό γραφείο ή καταφύγιο χαλάρωσης».
Το 65% των οδηγών έως 34 ετών θεωρεί την αυτόνομη οδήγηση θετική εξέλιξη, ενώ το 74% ονειρεύεται έναν εικονικό συνοδηγό με φωνητική καθοδήγηση που βρίσκει πάρκινγκ, προτείνει εστιατόρια και συνομιλεί με φυσικό τρόπο.
Και όμως, παρά τον ενθουσιασμό για την τεχνολογία, η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να διχάζει.
Μόλις το 3% των Γερμανών οδηγεί αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) βλέπουν τους υβριδικούς κινητήρες ως τη ρεαλιστική γέφυρα προς ένα πιο «πράσινο» αύριο.
Οι νεότεροι εμφανίζονται πιο ανοιχτοί: δύο στους τρεις δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, ακόμη και χωρίς κρατική επιδότηση.
Ωστόσο, η ανησυχία για το κόστος μετακίνησης βαραίνει τις αποφάσεις: 71% των Γερμανών φοβάται ότι η ατομική κινητικότητα θα γίνει απλησίαστη λόγω τιμών ενέργειας.
Παράλληλα, το 80% ζητά από το κράτος να διασφαλίσει ότι η μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα θα παραμείνει οικονομικά προσιτή.
Αξιοσημείωτο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και οι οικολογικοί τροχοί του μέλλοντος: οκτώ στους δέκα οδηγούς θέλουν ελαστικά με βιώσιμα υλικά, ενώ το 65% των νέων είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για «πράσινη γόμα».
Η έρευνα της Continental δείχνει καθαρά: η νέα γενιά οδηγών δεν απορρίπτει το αυτοκίνητο. Απλά το θέλει «αλλιώς», όχι τόσο με γκάζια και ταχύτητες, αλλά με τεχνολογία, βιωσιμότητα και στυλ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Οι ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες αυξάνουν την αυτονομία
Νέο Dacia Spring: Με έως 100 ίππους και ανανεωμένη τεχνολογία